/https%3A%2F%2Fdetector.media%2Fdoc%2Fimages%2Fnews%2Farchive%2F2016%2F175991%2Fi150_ArticleImage_175991.jpg)
«Опозиційна платформа – За життя» є основним замовником політичної джинси в онлайн-медіа – ІМІ
Експерти Інституту масової інформації в березні 2020 року провели моніторинг онлайн-медіа на предмет наявності матеріалів з ознаками замовлення.
Про це свідчить дослідження ІМІ, проведене в 18 онлайн-медіа (повна вибірка становила понад 20 тисяч новин).
«Опозиційна платформа – За життя» стала лідером серед замовників політичної джинси (41% матеріалів з ознаками замовлення), інші політичні сили разом мають 9,5% таких матеріалів.
На другому місці серед основних замовників джинси в онлайн-медіа – комерційні компанії, на які припало 32% таких матеріалів.
Порівняно з четвертим кварталом 2019 року в березні кількість замовних матеріалів в медіа від комерційних компаній впала майже вдвічі.
У березні співвідношення політичної та комерційної джинси склало відповідно 62% і 38%.
Зростання кількості політичних матеріалів з ознаками замовлення в першому кварталі 2020 року, порівняно з попереднім кварталом, могло свідчити про підготовку партій до місцевих виборів.
Сайтами-антилідерами з розміщення матеріалів з ознаками замовлення стали News.
юа» (27 матеріалів).
Не було виявлено матеріалів з ознаками замовності на сайтах «Укрінформ», «Український тиждень», «Українська правда» та Liga.
Загалом 11% матеріалів з ознаками замовлення були умовно марковані як реклама.
Таке позначення не відповідає законодавству, тому ці матеріали було зараховано до неналежного маркування.
Матеріал написано за результатами моніторингу, що проводився 2–6 березня 2020 року в 18 популярних інтернет-медіа: «Обозреватель», «Знай.
One, «РБК-Україна», Liga.
net, «Український тиждень», «Інтерфакс-Україна», «Страна.
ua», «Цензор».
Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на сайтах протягом вказаного періоду (понад 20 тисяч новин).
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews Network.
Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews Network.
З методологією дослідження можна ознайомитися тут.

