/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F5%2Fa02d16d6f476049a7d556ed49357f55b.png)
Трехмерные «шашечки на капоте»
Владимир Шульга.
Проректор Харьковского национального университета внутренних дел, доктор исторических наук.
Трехмерные "шашечки на капоте" (укр).
10 августа, 11:52.
Уявіть собі ситуацію якихось півстоліття тому.
У вас запитують:.
- Котра година?.
А ви відповідаєте:.
- Ой, не знаю, в мене телефон сів….
Як мінімум – на вас би подивилися, як на божевільну людину.
Бо тоді ніхто й уявити не міг, що телефон не просто може "сісти", тобто закінчиться заряд акумулятора, а що взагалі телефон можна буде носити з собою, щоб з кимось розмовляти.
Але давайте копнемо глибше.
Гаразд, про умовно мобільні телефони не півстоліття, але нехай 35-40 років тому ще хтось міг фантазувати, бо, зрештою, були переносні радіоприймачі та рації.
І були гуртки юних радіолюбителів, в школах вивчали основи зв’язку (бо ж кожен мав вміти користуватись рацією в бойових умовах, військових іграх і так далі).
А як би на вас подивилися, якби ви сказали (50 років тому), що в Китаї виготовлятимуть найсучаснішу мікроелектроніку, ті ж таки мобільні телефони, гнучкі дисплеї для планшетів (що це таке взагалі?), розумну робототехніку та запустять безпілотні дрони-таксі для перевезення людей? Звісно, для оточуючих ви би стали в один ряд з братами Стругацькими чи Берроузом у вмінні створювати сюжети для наукової фантастики.
Проте не поспішайте уявляти, що було би півсторіччя тому.
Давайте згадаємо, що було ще три-чотири роки тому.
Саме тоді почали з’являтися перші згадки та проекти безпілотних таксі, які хотіли будуватися у різних куточках світу – Китай, Дубаї, США… Згадайте, скільки було противників таких ідей, скільки крику про небезпеку, безглуздість і таке інше.
Підозрюю, що це ті ж люди, котрі сьогодні кричать про небезпеку 5G.
Але до цього ми ще повернемось.
То що ж ми маємо сьогодні?.
А сьогодні китайська компанія EHang запустила перші комерційні перевезення безпілотниками.
Ще раз повільно і вдумливо перечитуємо: китайська компанія запустила комерційні перевезення безпілотниками.
В тренде.
Грозит "красная" зона: на Буковине снова вспышка коронавируса.
Тобто безпілотні комерційні повітряні дрони-таксі, що перевозять людей.
В когось ще залишився стереотип з приводу "китайське – то низькоякісне та недовговічне"? Чи може хтось ще досі ставиться до Піднебесної, як до якоїсь залишково-комуністичної країни, де люди читають дітям на ніч замість казок цитатники Мао Цзедуна і виплавляють низькоякісний чавун на подвір’ї?.
Не буду заглиблюватися у конструктивні особливості авіатаксі-БПЛА.
Не буду й обговорювати вартість перевезень чи їх виготовлення.
Бо сьогодні високоякісні китайські потужні смартфони коштують 300 американських доларів, що за міжнародними стандартами ціна/якість взагалі поза конкуренцією і відомі світоваі бренди у цьому сегменті несуть колосальні збитки.
Тому питання вартості того комерційного безпілотника дорівнює часу, який знадобиться китайським інженерам, щоб вийти на мінімальну собівартість виготовлення високоякісних комплектуючих.
Як показує практика – це якихось максимум пару років.
І за цей час такі безпілотники будуть майже скрізь.
Якщо не….
А ось тут хочу повернутися до противників 5G й інших, хто протестує проти будь-яких новинок в технологіях.
Звісно, такі люди завжди були, є та будуть.
Проте я далекий від думки, що такі люди здатні самоорганізовуватися у великі групи та здійснювати масові акції протесту чи створювати спільноти у соцмережах, де аргументовано викладати свої думки з приводу того, чому вони "проти".
Я не прихильник різного роду теорій змови чи щось подібне.
Проте я знаю, як історик, скільки людських доль, скільки грошей та сил покладено на те, щоб одні винаходи мали комерційний успіх, а інші – ні.
Більш того – сьогодні є країни, бюджети яких створені виключно на видобутку нафти й газу.
Тобто, якщо людство перейде на електрокари, а пластикові відходи, що є унікальною перероблюваною сировиною, використовуватимуться сотні разів, то такі "вуглеводні" країни стануть де-факто не потрібні.
А це ж не просто країни.
Це – впливові міжнародні політичні гравці – власники нафтогазових родовищ.
І зробити так, щоб технічний прогрес, що веде до незалежності від нафтогазового лоббі, якщо не припинився, то принаймні сповільнився якомога сильніше – це все в їхніх інтересах.
Ще раз – це суто моя думка, моя точка зору.
Не гіпотеза і навіть не теорія.
Просто точка зору.
Хоча і підкріплена багатьма висновками, зробленими на основі історичних фактів.
А що ж стосовно безпілотних дронів-таксі… То переконаний, що початок покладено.
І цей початок – це вже далеко не експеримент, бо випробування тривали кілька років.
Звісно, в Україні дрони лише нещодавно визнали, як самостійну одиницю, принаймні, у військовій сфері.
Надалі потрібно створити законодавче поле для того, щоб використання БПЛА регламентувати у цивільному житті.
Як скоро це буде? З точки зору розвитку технологій – то може й не скоро.
Але ми від цього вже нікуди не дінемось.
Адже якщо ми не станемо частиною цивілізованого високотехнологічного світу, то з нашою країною ніхто не захоче мати справу.
А тим, хто зараз каже, мовляв, в Україні не скрізь навіть газопровід прокладено, я відповім: Китай теж далеко не однорідна країна.
Так само, до речі, як і США.
Але це не заважає ані Штатам, ані Китаю впроваджувати такі технології, від яких у противників 5G (це для мене сукупний образ противників прогресу) просто чіпи Гейтса з мізків повипадають (даруйте за каламбурний жарт).
Подпишись на наш telegram.
Только самое важное и интересное.
Подписаться.
Реклама.
Читайте Segodnya.

