Трехмерные «шашечки на капоте»
Трехмерные «шашечки на капоте»

Трехмерные «шашечки на капоте»

Владимир Шульга.

Проректор Харьковского национального университета внутренних дел, доктор исторических наук.

Трехмерные "шашечки на капоте" (укр).

10 августа, 11:52.

Уявіть собі ситуацію якихось півстоліття тому.

У вас запитують:.

- Котра година?.

А ви відповідаєте:.

- Ой, не знаю, в мене телефон сів….

Як мінімум – на вас би подивилися, як на божевільну людину.

Бо тоді ніхто й уявити не міг, що телефон не просто може "сісти", тобто закінчиться заряд акумулятора, а що взагалі телефон можна буде носити з собою, щоб з кимось розмовляти.

Але давайте копнемо глибше.

Гаразд, про умовно мобільні телефони не півстоліття, але нехай 35-40 років тому ще хтось міг фантазувати, бо, зрештою, були переносні радіоприймачі та рації.

І були гуртки юних радіолюбителів, в школах вивчали основи зв’язку (бо ж кожен мав вміти користуватись рацією в бойових умовах, військових іграх і так далі).

А як би на вас подивилися, якби ви сказали (50 років тому), що в Китаї виготовлятимуть найсучаснішу мікроелектроніку, ті ж таки мобільні телефони, гнучкі дисплеї для планшетів (що це таке взагалі?), розумну робототехніку та запустять безпілотні дрони-таксі для перевезення людей? Звісно, для оточуючих ви би стали в один ряд з братами Стругацькими чи Берроузом у вмінні створювати сюжети для наукової фантастики.

Проте не поспішайте уявляти, що було би півсторіччя тому.

Давайте згадаємо, що було ще три-чотири роки тому.

Саме тоді почали з’являтися перші згадки та проекти безпілотних таксі, які хотіли будуватися у різних куточках світу – Китай, Дубаї, США… Згадайте, скільки було противників таких ідей, скільки крику про небезпеку, безглуздість і таке інше.

Підозрюю, що це ті ж люди, котрі сьогодні кричать про небезпеку 5G.

Але до цього ми ще повернемось.

То що ж ми маємо сьогодні?.

А сьогодні китайська компанія EHang запустила перші комерційні перевезення безпілотниками.

Ще раз повільно і вдумливо перечитуємо: китайська компанія запустила комерційні перевезення безпілотниками.

В тренде.

Грозит "красная" зона: на Буковине снова вспышка коронавируса.

Тобто безпілотні комерційні повітряні дрони-таксі, що перевозять людей.

В когось ще залишився стереотип з приводу "китайське – то низькоякісне та недовговічне"? Чи може хтось ще досі ставиться до Піднебесної, як до якоїсь залишково-комуністичної країни, де люди читають дітям на ніч замість казок цитатники Мао Цзедуна і виплавляють низькоякісний чавун на подвір’ї?.

Не буду заглиблюватися у конструктивні особливості авіатаксі-БПЛА.

Не буду й обговорювати вартість перевезень чи їх виготовлення.

Бо сьогодні високоякісні китайські потужні смартфони коштують 300 американських доларів, що за міжнародними стандартами ціна/якість взагалі поза конкуренцією і відомі світоваі бренди у цьому сегменті несуть колосальні збитки.

Тому питання вартості того комерційного безпілотника дорівнює часу, який знадобиться китайським інженерам, щоб вийти на мінімальну собівартість виготовлення високоякісних комплектуючих.

Як показує практика – це якихось максимум пару років.

І за цей час такі безпілотники будуть майже скрізь.

Якщо не….

А ось тут хочу повернутися до противників 5G й інших, хто протестує проти будь-яких новинок в технологіях.

Звісно, такі люди завжди були, є та будуть.

Проте я далекий від думки, що такі люди здатні самоорганізовуватися у великі групи та здійснювати масові акції протесту чи створювати спільноти у соцмережах, де аргументовано викладати свої думки з приводу того, чому вони "проти".

Я не прихильник різного роду теорій змови чи щось подібне.

Проте я знаю, як історик, скільки людських доль, скільки грошей та сил покладено на те, щоб одні винаходи мали комерційний успіх, а інші – ні.

Більш того – сьогодні є країни, бюджети яких створені виключно на видобутку нафти й газу.

Тобто, якщо людство перейде на електрокари, а пластикові відходи, що є унікальною перероблюваною сировиною, використовуватимуться сотні разів, то такі "вуглеводні" країни стануть де-факто не потрібні.

А це ж не просто країни.

Це – впливові міжнародні політичні гравці – власники нафтогазових родовищ.

І зробити так, щоб технічний прогрес, що веде до незалежності від нафтогазового лоббі, якщо не припинився, то принаймні сповільнився якомога сильніше – це все в їхніх інтересах.

Ще раз – це суто моя думка, моя точка зору.

Не гіпотеза і навіть не теорія.

Просто точка зору.

Хоча і підкріплена багатьма висновками, зробленими на основі історичних фактів.

А що ж стосовно безпілотних дронів-таксі… То переконаний, що початок покладено.

І цей початок – це вже далеко не експеримент, бо випробування тривали кілька років.

Звісно, в Україні дрони лише нещодавно визнали, як самостійну одиницю, принаймні, у військовій сфері.

Надалі потрібно створити законодавче поле для того, щоб використання БПЛА регламентувати у цивільному житті.

Як скоро це буде? З точки зору розвитку технологій – то може й не скоро.

Але ми від цього вже нікуди не дінемось.

Адже якщо ми не станемо частиною цивілізованого високотехнологічного світу, то з нашою країною ніхто не захоче мати справу.

А тим, хто зараз каже, мовляв, в Україні не скрізь навіть газопровід прокладено, я відповім: Китай теж далеко не однорідна країна.

Так само, до речі, як і США.

Але це не заважає ані Штатам, ані Китаю впроваджувати такі технології, від яких у противників 5G (це для мене сукупний образ противників прогресу) просто чіпи Гейтса з мізків повипадають (даруйте за каламбурний жарт).

Подпишись на наш telegram.

Только самое важное и интересное.

Подписаться.

Реклама.

Читайте Segodnya.

Теги за темою
Китай
Джерело матеріала
loader
loader