У парламенті зареєстровано альтернативний проєкт щодо призначення і звільнення членів наглядової ради НСТУ
У парламенті зареєстровано альтернативний проєкт щодо призначення і звільнення членів наглядової ради НСТУ

У парламенті зареєстровано альтернативний проєкт щодо призначення і звільнення членів наглядової ради НСТУ

У парламенті зареєстровано альтернативний проєкт щодо призначення і звільнення членів наглядової ради НСТУ - Фото 1

8 грудня 2020 року у Верховній Раді зареєстровано законопроект №4413-1 «Про внесення змін до Закону України "Про суспільне телебачення і радіомовлення України" щодо усунення колізій в питанні призначення та звільнення членів Наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України». Але текст документу оприлюднено лише 14 грудня.

Раніше 23 листопада 2020 року в парламенті зареєстровано проєкт Закону №4413 про внесення змін до Закону України «Про суспільне телебачення і радіомовлення України» щодо усунення колізії в питанні призначення та звільнення членів наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України депутатськими фракціями і групами, автори якого Євгенія Кравчук, Ірина Констанкевич, Микита Потураєв, Олександр Абдуллін, Тетяна Циба та ін.

Юрій Павленко у пояснювальній записці запевняє, що метою ухвалення законопроекту також є усунення колізій в питанні призначення та звільнення членів наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України.

Зокрема, проєкт пропонує ч. 1 ст. 8 викласти в новій редакції:

«1. Наглядова рада НСТУ формується Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення з представників депутатських фракцій (депутатських груп) Верховної Ради України, профспілок журналістів, які створені на НСТУ, а також громадських об’єднань, які створені для задоволення інтересів громадян у сферах:

1) культури, літературної, художньої, наукової, технічної творчості;

2) захисту прав людини і основоположних свобод;

3) соціального захисту, захисту прав осіб з особливими потребами;

4) освіти, захисту інтересів дітей та молоді, фізичного виховання;

5) екологічної, інформаційної та інших сфер національної безпеки;

6) розвитку традицій і культури українського народу;

7) культурної самобутності корінних народів і національних меншин України.

Якщо кількість членів Наглядової ради НСТУ, делегованих депутатськими фракціями (депутатськими групами) Верховної Ради України, дорівнює або перевищує кількість представників від профспілок і громадських об’єднань, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення залучає до Наглядової ради НСТУ представників профспілок журналістів, які створені на НСТУ, у кількості, що забезпечить перевищення представників від профспілок і громадських об’єднань на одну особу від представників депутатських фракцій (депутатських груп).»

А ч.2 цієї ж статті пропонує викласти у такій редакції:

«2. Делегувати представників до складу Наглядової ради НСТУ мають право громадські об’єднання, які активно діють не менше п’яти років у відповідній сфері, їх діяльність охоплює територію всієї України та підтримується іншими громадськими об’єднаннями. На підтвердження цих вимог громадське об’єднання подає до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення дані за повні п’ять років про:

1) річні фінансові звіти об’єднання із зазначенням детального аналізу доходів і витрат;

2) організацію об’єднанням періодично, не рідше ніж декілька разів на рік, заходів щодо вирішення проблемних питань у відповідній сфері;

3) участь об’єднання у розробленні проектів нормативно-правових актів, що видаються органами державної влади, місцевого самоврядування і стосуються відповідної сфери;

4) звернення об’єднання до органів державної влади, місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб з пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями), скаргами;

5) участь об’єднання у здійсненні державної регуляторної політики, участь членів об’єднання у роботі консультативних, дорадчих органах, що утворюються органами державної влади, місцевого самоврядування для проведення консультацій з громадськими об'єднаннями та підготовки рекомендацій з питань у відповідній сфері;

6) укладені між громадськими об’єднаннями угоди про співробітництво та/або взаємодопомогу,

7) наявність у об’єднання відокремлених підрозділів у більшості адміністративно-територіальних одиниць України або участі у періодичних заходах об’єднання більше як 100 учасників з усіх  адміністративно-територіальних одиниць України.»

Також автор проєкту пропонує скоротити термін виконання обов’язків членів наглядової ради до 3 років, щоб синхронізувати з нормами Закону України «Про акціонерні товариства».

Нагадаємо, наразі триває переобрання членів наглядової ради АТ «НСТУ». На публічній дискусії у парламенті експерти і медіа юристи застерігали про небезпеку зміни закону про Суспільне під час виборчого процесу. Під час дискусії автори проєкту №4413 заявляли, що прагнуть врегулювати правову колізію щодо призначення та звільнення членів наглядової ради АТ «НСТУ» депутатськими фракціями і групами, що їхні правки технічні.

Альтернативний же проєкт пропонує змінити механізм обрання членів наглядової ради, скоротивши перелік суспільних сфер, від яких обираються члени НР та додати до їх переліку профспілки НСТУ.

У січні 2021 року спливають повноваження переважної більшості членів Наглядової ради.

Відповідно до діючого закону п’ять фракцій і дві депутатські групи парламенту 9-го скликання мають делегувати своїх представників до складу НР до середини січня 2021 року.

Теги по теме
Верховная Рада Законопроект
Источник материала
loader
loader