Українське мистецтво у світовому масштабі існує десь на периферії - Ройтбурд
Українське мистецтво у світовому масштабі існує десь на периферії - Ройтбурд

Українське мистецтво у світовому масштабі існує десь на периферії - Ройтбурд

Україна не просуває своє сучасне мистецтво на міжнародній арені. Нас асоціюють лише з автентичним фольклором, писанками, вишиванками.Про це сказав директор Одеського художнього музею Олександр Ройтбурд в інтерв'ю журналу "Країна"."Українське мистецтво у світовому масштабі існує десь на периферії. Це не значить, що воно погане чи не­сучасне. А недооцінене. Це, з одного боку, наслідок репутації країни – вона не найкраща. З другого – якби Україна просувала сучасне мистецтво, мала б кращий імідж.Якщо пересічного європейця запитати про українське мистецтво, згадає народні пісні, танці, виставки художників-традиціоналістів. Та в нас є й інше мистецтво. Мій друг піаніст Олексій Ботвінов понад 300 разів зіграв найскладніший твір в історії фортепіано – "Гольдберг-варіації" Баха. У Німеччині йому сказали: "Ми не знали, що у вас є класична музика. Думали, в Україні існує лише фольклор".Просуваючи Україну, ми робимо акцент на архаїчну екзотику, як молода африканська держава, в якої нема класичного підґрунтя. У нас воно є. Але ми вперто несемо світу соняшники, писанки, вишиванки. Це теж цікаво. Але сучасне українське мистецтво – інше. Воно переймається не лише проблемами спадщини, а й гострими соціальними, культурологічними питаннями, актуальними в естетичному плані. Воно часом критично ставиться до дійсності. Часом нелінійно працює з мовою, з культурними нашаруваннями. Це проходить поза сферою презентації України у світі", - зазначив Ройтбурд.Він наголосив на необхідності представляти Україну на міжнародних площадках.Інтерв'ю з Олександром Ройтбурдом читайте в журналі "Країна" від 14 січня 2021 року.

Источник материала
Поделиться сюжетом