/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F104%2F85d4cb857a7cd9ae1e546203928e016e.jpg)
У Верховній Раді пропонують нові послаблення для "євробляхерів": що відомо та кого стосуватиметься
До Верховної Ради внесли черговий законопроєкт щодо "євробляхерів".
Депутати розробили документ №4643-д, згідно з яким пропонується змінити формулу розрахунку акцизу і ввести особливі правила для тих, хто не розмитнив свій автомобіль вчасно.
Про те, як будуть працювати нові правила і кого вони стосуватимуться, повідомляє Obozrevatel.
Отже, кого саме це стосуватиметься:.
тільки "євроблях", ввезених до 31 грудня 2020-го;.
термін дії закону – 180 днів з моменту ухвалення;.
одне авто однієї категорії на одну людину (одне легкове, одне вантажне, один причіп).
авто повинні відповідати стандарту "Євро-2" (не пізніше ніж 1999 року випуску) або вище.
Яким чином рахуватиметься акциз за новою формулою:.
Базова ставка + коефіцієнт двигуна + доплата за дизельний двигун.
Базова ставка залежить від віку машини.
Якщо менш ніж 9 років, то платити її зовсім не потрібно.
Далі ставки змінюються так:.
машині до 9 років – 0 євро;.
машині 10 років – 25 євро;.
машині 11 років – 50 євро;.
машині 12 років – 75 євро;.
машині 13 років – 100 євро;.
машині 14 років – 125 євро;.
машині від 15 років – 150 євро.
Коефіцієнт двигуна залежить від його обсягу.
Щоб його вирахувати, потрібно обсяг помножити на зазначену нижче ставку:.
ставка для двигуна до 2000 куб.
см – 0,25 євро;.
ставка для двигуна до 3000 куб.
см – 0,2 євро;.
ставка для двигуна до 4000 куб.
см – 0,25 євро;.
ставка для двигуна до 5000 куб.
см – 0,35 євро;.
ставка для двигуна від 5001 куб.
см – 0,5 євро.
Доплата за дизель становить 100 євро.
Для прикладу прорахуємо, який розмір акцизу на розмитнення автомобіля віком 8 і 14 років з бензиновим двигуном 2000 куб.
см за старими і новими правилами.
Отже, за новими правилами:.
машина віком 8 років – 500 євро;.
машина віком 14 років – 625 євро.
За старими правилами:.
машина віком 8 років – 800 євро;.
машина віком 14 років – 1 400 євро.
Важливо також зазначити, що за новими правилами мито платити не потрібно, а ПДВ треба буде заплатити не з усієї вартості автомобіля, а тільки з акцизу.
Додамо, "євробляхери" ніяк не можуть домогтися ухвалення законопроєктів щодо доступного розмитнення.
Наразі на розгляді у Верховній Раді перебуває три відповідні документи.
"Євробляхери" навіть протестували біля урядового кварталу в Києві з вимогою нарешті внести цей законопроєкт до Верховної Ради, однак наразі це не принесло жодного результату.
Зараз ставки розмитнення складені таким чином, що легалізація вживаного автомобіля у деяких випадках сягає 250-650% від його митної вартості.
Цікаво, що за різними даними на сьогодні приблизно мільйон автомобілів потребує обов'язкового митного оформлення та реєстрації на території України.

