Kyiv Media Week: мільярди на кіно від держави, зростання платного ринку й відмова від орієнтації на Росію
Kyiv Media Week: мільярди на кіно від держави, зростання платного ринку й відмова від орієнтації на Росію

Kyiv Media Week: мільярди на кіно від держави, зростання платного ринку й відмова від орієнтації на Росію

Kyiv Media Week: мільярди на кіно від держави, зростання платного ринку й відмова від орієнтації на Росію

Партнерство медіаіндустрії й держави, консолідація галузі та спільне виробництво з ОТТ-платформами — це ключові теми цьогорічної дискусії Kyiv Media Week «Медіабізнес перезавантаження». Одним із головних ньюзмейкерів став міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко, який закликав індустрію об’єднатись і відмовитись від орієнтації на російський ринок збуту телекіно продукції. А співзасновник Film.ua Group Сергій Созановський прогнозує, що вихід західних сервісів платного відео на українських ринок посилить і оздоровить конкуренцію.

Мільярди на серіали від держави

Якщо кілька років тому під час Kyiv Media Week медіагрупи, провайдери та продакшени говорили про створення спільних бізнесів, то лейтмотивом цьогорічної дискусії стала консолідація. До неї закликав і міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко, й самі медіагрупи. Генеральний директор «1+1 медіа» Ярослав Пахольчук сказав, що є багато речей, довкола яких можна гуртуватися, «щоб рости як сильна і потужна нація»: «У нас є війна на сході, у нас є українська мова, є люди, які тікають з України. Проблема в тому, що ми не думаємо про  національний інтерес, а думаємо про себе». Втім у дечому індустрії вдавалося згуртуватись — наприклад, у позиції проти мораторію на рекламу ліків. Також медіагрупи очікують партнерства з державою й появи довгострокової стратегії співпраці щодо виробництва україномовного контенту.

Ключовою метою на 2022 рік Ярослав Пахольчук назвав саме виділення 2,5 мільярдів гривень на виробництво серіалів та кіно від держави. «Але це мають бути гроші не на вітер, а на добру тисячу годин серіалів і кіно, які підуть на національних каналах та платформах, — сказав Ярослав Пахольчук і додав: — Якісний продукт це той, що виходить у праймі національних каналів та в кінотеатрах по всій країні».

Для нього ключовим маркером такої співпраці з державою буде потрапляння цих грошей у бюджет на наступний рік та початок фінансування «не з серпня, а з січня 2022 року». При цьому Євген Бондаренко, директор «Медіа Групи Україна», переконаний, що слід приділяти більше уваги саме серіалам, які дивиться велика аудиторія.

«Основне — це інвестиції у партнерство, зовнішні і внутрішні», — додав Олександр Богуцький, керівник холдингу StarLightMedia.

Пора відмовитися від продажу контенту в Росію

Міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко, який десять років очолював групу «1+1 медіа», закликав українську медіаіндустрію сформувати консолідовану позицію щодо зміни виробництва та дистрибуції контенту: пора відійти від орієнтації на російський ринок у продажі контенту. «Ми маємо визначитись: або ми й далі продаємо продукт росіянам, або інвестуємо бюджетні гроші у виробництво українських фільмів і поступово, з роками, змінюємо цей алгоритм», — сказав він. За словами Ткаченка, без узгодженої позиції щодо поступової відмови від виробництва контенту, розрахованого на Росію, важко шукати гроші на виробництво національного українського контенту.

Зростання платного ринку

«За підсумками минулого року ринок платного телебачення випередив за об’ємами рекламний ринок. Це те, про що ми говорили останніми роками. Платний ринок продовжує рости і за останні чотири роки він виріс у чотири рази», — каже директорка Oll.tv та Xtra TV Юлія Трибушна. Керівник «України» Євген Бондаренко додав, що неефірні доходи холдингу перевищують ефірні ще з 2019 року.

ОТТ змінює ринок

Драйвером розвитку та зростання платного ринку стає ОТТ. Платформи не лише конкурують із телеканалами за права на показ контенту, а й стають їхніми партнерами у виробництві та поширенні телепродукту.

Сергій Созановський, співзасновник Film.ua Group, згадав приклад фільму «Пульс», який одночасно з релізом у кінотеатрах вийшов на стримінговому сервісі sweet.tv. «Ми спробували у цьому році бути у західному тренді. Звісно, з огляду на один приклад складно сказати, чи працює це на українському ринку. Але я прихильник ризиків та спроб», — сказав він.

За словами Юлії Трибушної, ОТТ-провайдери все частіше не лише купують право на показ лінійних каналів, а й права на певні серіали або інші теле- й кінопродукти. «Якщо раніше виробники контенту та медіагрупи після основної монетизації в ефірі монетизували свій контент у ютубі, тепер вони частіше продають права ОТТ-платформам», — сказала вона. Є й приклади, коли продукт спершу виходить на ОТТ-платформі, а потім уже в телеефірі.

ОТТ-сервіси починають замовляти ексклюзивний оригінальний контент. Зараз компанія Star Media у копродакшені з хорватами знімає оригінальний проєкт «Зломовчання» для oll.tv, а Film.ua та «1+1 медіа» — оригінальний серіал для «Київстар ТБ» «Скажені сусіди».

Наслідком цього тренду, каже Євген Бондаренко із холдингу «Україна», стає те, що українські глядачі дедалі частіше дивляться контент на легальних платформах.

Netflix та Amazon посилять конкуренцію

Сергій Созановський сказав, що дуже чекає, коли на український ринок прийдуть міжнародні платформи. Тоді він прогнозує злиття й поглинання різних гравців, адже в Україні, за його словами, забагато телеканалів. «Це змусить рухатися швидше, домовлятись, — сказав він. — Я очікую загострення нормальної, здорової конкуренції. Не підкилимних ігор, а чесного комерційного бою».

А Олександр Богуцький зауважив, що українським гравцям слід виходити за межі України. «Українські медіагрупи — єдині такі потужні структури без власності і філій за кордоном», — сказав він.

 

Єдині правила для всіх гравців та закон «Про медіа»

Розпочати оздоровлення українського медіасередовища Олександр Богуцький радить із запровадження рівних правил для всіх. «Телебачення зарегульоване, — каже він. — Але подивіться на інші сервіси, які не регулюються. Наприклад, ОТТ-платформи. Якою мовою? Якою хочеш. Можна показати фільм 18+ удень, будь ласка. Можна показувати російські серіали, заборонені для трансляції на телебаченні. Акторів, яким заборонений в’їзд на територію України, — без проблем».

Юлія Трибушна додала, що чекає на ухвалення законопроєкту «Про медіа», який, за її словами, й має встановити єдині правила на ринку. Вона каже, що Росія виділяє пів мільярда доларів на рік на створення відеоконтенту — приблизно стільки ж, скільки становить весь український платний та рекламний ринок. І це, на думку Юлії Трибушної, загроза для України.

Олександр Ткаченко, коментуючи перспективи ухвалення закону «Про медіа», сказав, що проєкт перезрів, але ухвалити його необхідно. Саме тому міністр закликав медійну індустрію до єднання. «Це теж питання консолідації, — сказав Ткаченко. — За час, поки в нас точаться дискусії, і в Європі, і в Сполучених Штатах Америки були ухвалені закони, які набагато серйозніше регулюють медіапростір, ніж запропоновано в нашому проєкті. За умови консолідації медійної спільноти ми зможемо рухатись і ухвалити цей закон. Він не є догмою, ми зможемо його змінювати». Нагадаємо, зараз тривають дискусії щодо законопроєкту «Про медіа» в Комітеті Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики. Перш ніж ставити проєкт на голосування, його обіцяли узгодити з представниками медіаринку.

Теги по теме
Статьи Рынок
Источник материала
loader
loader