Робота навчать сміятися в слушний момент
Робота навчать сміятися в слушний момент

Робота навчать сміятися в слушний момент

Сміх буває в багатьох формах, від ввічливого сміху до заразливого веселого виття. Зараз вчені розробляють систему штучного інтелекту, яка має на меті відтворити ці нюанси гумору шляхом правильного сміху в потрібний час.

Команда, яка розробила робота, який сміється, на ім’я Еріка, каже, що система може покращити природні розмови між людьми та системами ШІ.

«Ми вважаємо, що однією з важливих функцій розмовного штучного інтелекту є емпатія», — сказав доктор Кодзі Іноуе з Кіотського університету, провідний автор дослідження, опублікованого в Frontiers in Robotics and AI . «Тож ми вирішили, що один із способів співчувати користувачам — це ділитися їхнім сміхом».

Іноуе та його колеги вирішили навчити свою систему ШІ мистецтву розмовного сміху. Вони зібрали навчальні дані з понад 80 діалогів на швидкісних побаченнях між студентами університету та роботом, яким спочатку керували чотири акторки-любителі.

Дані діалогів були анотовані для сольного сміху, соціального сміху (де гумор не задіяний, наприклад, у ввічливому або збентеженому сміху) і сміху веселощів. Потім ці дані були використані для навчання системи машинного навчання вирішувати, чи варто сміятися, і вибирати відповідний тип.

Імітація легкого сміху може здатися соціально незручною, але співчуттям приєднатися до цього, щиро посміятися. На основі аудіофайлів алгоритм вивчив основні характеристики соціального сміху, який має тенденцію бути більш приглушеним, і веселого сміху з метою відображення їх у відповідних ситуаціях.

«Нашою найбільшою проблемою в цій роботі було виявлення реальних випадків спільного сміху, що непросто, тому що, як ви знаєте, більшість сміху насправді взагалі не відбувається», — сказав Іноуе. «Ми повинні були ретельно класифікувати, які саме сміхи ми можемо використовувати для аналізу, а не просто припускати, що на будь-який сміх можна відреагувати».

Команда перевірила «почуття гумору» Еріки, створивши чотири короткі діалоги, якими вона могла б поділитися з людиною, інтегрувавши новий алгоритм спільного сміху в існуюче програмне забезпечення для спілкування. Їх порівнювали зі сценаріями, коли Еріка взагалі не сміялася або щоразу, коли помічала сміх, видавала соціальний сміх.

Кліпи програвали 130 добровольцям, які оцінили алгоритм спільного сміху найбільш сприятливо за емпатію, природність, людську схожість і розуміння.3264.webp (23 KB)

Команда сказала, що сміх може допомогти створити роботів із власним характером. «Ми вважаємо, що вони можуть продемонструвати це своєю розмовною поведінкою, такою як сміх, погляд очей, жести та стиль розмови», — сказав Іноуе, хоча він додав, що може пройти більше 20 років, перш ніж стане можливим «випадкове спілкування». спілкуватися з роботом, як із другом».

Професор Сандра Вахтер з Оксфордського Інтернет-інституту Оксфордського університету сказала: «Одна з речей, про яку я б пам’ятала, це те, що робот або алгоритм ніколи не зможуть вас зрозуміти. Воно не знає вас, не розуміє вас і не розуміє сенсу сміху.

«Вони не розумні, але вони можуть дуже добре змусити вас повірити, що вони розуміють, що відбувається», — додала вона.

Источник материала
loader
loader