/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2F72eb0a58a86963828636391be99f946a.jpg)
Українці частіше роблять покупки із задоволення і не дуже прагнуть до економії — соцопитування
В рамках вісімнадцятої хвилі проекту Україна в умовах війни соціологічною групою Рейтинг було проведено чергове дослідження психологічних маркерів, зокрема, стратегії поведінки споживачів.
З’ясувалося, що найчастіше респонденти приймають рішення щодо покупки продуктів і товарів, виходячи з відповідності ціни та якості (42%).
При цьому 29% керуються тим, що регулярно купують одні й ті ж товари (стратегія регулярного споживання), або через можливість купити їх дешевше (стратегія мінімізації витрат).
20% купують тому, що покупка приносить задоволення (гедоністи), 13% – купують товари найкращої якості (перфекціоністи).
Лише 4% зазначили, що купують товари імпульсивно (стратегія імпульсивного споживання), 2% – через те, що товар є новинкою (споживання новинок).
Два университета Украины вошли в мировой рейтинг по уровню трудоустройства выпускников.
— Відповідність ціни і якості, регулярність покупки більш притаманні молодшому і середньому поколінню, які керуються раціональним підходом до витрат, — відзначають психологи.
За їхніми словами, покупка через більш низьку ціну більше властива старшому поколінню, оскільки у них частіше нижчі доходи і вони змушені економити.
Відзначається, що регулярність і мотив дешевизни переважає у жінок, відповідність ціни і якості – чоловікам.
Результати кластерного аналізу стратегії поведінки споживачів дозволили розділити споживачів на наступні групи:.
гедоністи (38%);.
раціоналісти (24%);.
традиціоналісти (21%);.
економні (19%).
На думку соціологів, в цілому, це хороші, адекватні стратегії розвинених суспільств з непоганими економічними показниками.

