Нардепи пом’якшили контроль за доходами ексдепутатів – ЦПК просить президента накласти вето
4 листопада Верховна Рада прийняла урядовий законопроект №8008. Метою цього законопроекту мали б стати імплементація міжнародних рекомендацій по боротьбі з відмиванням коштів та виконання однієї з вимог надання Україні статусу кандидата в ЄС. Але, за даними ЦПК, після підтриманих правок від Григорія Мамки (ОПЗЖ), контроль за доходами ексдепутатів навіть пом’якшили, а сам закон став суперечити нормам ЄС та FATF.
Згідно прийнятих правок, у народних депутатів та топ-чиновників у статусі «національного публічного діяча» (Politically Exposed Persons - PEP) цей статус буде зберігатися тільки три роки після звільнення. А за міжнародними стандартами політики та чиновники високого рівня повинні мати такий статус постійно після перебування на посаді, пише «Центр протидії корупції».
Якщо закон вступить у силу, то «держава та банки не зможуть здійснювати посилений фінансовий моніторинг за політиками та топ-чиновниками після їх звільнення» вже через три роки після їх звільнення. Що дозволить експосадовцям вільно використовувати активи, які гіпотетично набуті корупційним шляхом.
«Будь-які ліміти щодо статусу PEP не відповідають рекомендаціям FATF та директивам ЄС. До сьогоднішнього дня українське законодавство також відповідало цьому підходу», – зазначає член правління ЦПК Олена Щербан.
ЦПК зазначає, що під час голосування цього проекту депутати підтримали виключення норми, яка би дозволила б ретельний фінансовий моніторинг олігархів. Й закликає президента України ветувати закон, оскільки його вступ в дію може поставити під питання майбутню євроінтеграцію України та підтримку міжнародних партнерів під час війни.
У ЦПК нагадують, що Мамка від ОПЗЖ також був одним із авторів конституційного подання про знищення електронного декларування.
Як додає у своєму дописі у понеділок керівник ЦПК Віталій Шабунін, викинутий з закону був посилений моніторинг олігархів.
Також він запевняє, що «за нашою інформацією Банкова не причетна до цього голосування», а «керівництво фракції Слуг закликало депутатів не робити тої прутні». Але навіщо нам такі припущення, коли є статистика по голосуванню нардепів.
По яким ми бачимо – що за ці правки голосували всі фракції (хоч й з різним натхненням).
Читайте також
поддержать проект