Проєкт «Стоп секстинг» опублікував рекомендації для вчителів щодо безпеки дітей в інтернеті
Проєкт «Стоп секстинг» опублікував рекомендації для вчителів щодо безпеки дітей в інтернеті

Проєкт «Стоп секстинг» опублікував рекомендації для вчителів щодо безпеки дітей в інтернеті

За рік після таких уроків діти не довіряють незнайомцям в інтернеті. Також вони вже знають, як можна підтримати своїх однолітків, кажуть дослідники.

Проєкт «Стоп секстинг» (Stop Sexтинг) провів дослідження щодо методів освіти для безпеки дітей в інтернеті. На його основі було вироблено рекомендації для вителів. Вони стосуються розробки та впровадження уроків, спрямованих на захист дітей від сексуального насильства та експлуатації в інтернеті та протидію іншим ризикам в цифровому середовищі. Про подробиці дослідження поінформувала команда проєкту.

Як дійшли висновку дослідники, учням та їхнім батькам необхідно більше розповідати про безпеку в інтернеті поза уроками. Згідно з дослідженням, діти краще усвідомлюють ймовірність подій в інтернеті, що негативно впливатимуть на їхнє життя, краще визначають ситуації ризику. Крім того, вони визнають, що інтернет-користувачі є відповідальними за свою онлайн-поведінку. Разом з цим, діти більше готові підтримати тих, хто зіштовхнувся з онлайн-насильством чи іншим негативним досвідом в інтернеті.

Проєкт «Стоп секстинг» запропонував такі рекомендації для вчителів:

  • Уроки мають бути регулярними (1-2 рази на рік), адже діти схильні переоцінювати власну компетентність щодо онлайн-поведінки.
  • Необхідно забезпечувати супровід дітей після уроку, наприклад, проводити додаткові практикуми (налаштування безпеки та приватності дітьми на власних гаджетах та у профілях соціальних мереж в рамках уроку інформатики).
  • Працювати над формуванням більшої обізнаності про онлайн безпеку серед батьків.
  • Зміст навчальної програми має відповідати віковим особливостям дітей та їх актуальним потребам у навчанні з питань безпеки у цифровому середовищі.
  • Варто комбінувати різні форми інтерактивних методів навчання (ігри, перегляд матеріалів, дискусії тощо) в рамках уроку.
  • Необхідна попередня підготовка вчителя до проведення уроків, що включає як ознайомлення з методичними матеріалами освітньої програми і їх апробацію, так і проходження вчителями навчальних вебінарів. За актуальними програмами підвищення кваліфікації від #stop_sexтинг можна стежити за цим посиланням.
  • Один із важливих висновків дослідження: формат проведення уроку (онлайн чи наживо) не впливає на ефективність.
  • Крім того, необхідне інформування дітей про тему уроку до його проведення. На думку самих дітей, це допоможе їм активніше брати участь у вправах та дискусіях протягом уроку.

З повним текстом дослідження можна ознайомитися за цим посиланням.

Дослідження ефективності освітньої кампанії було розпочато у 2021 році спільно з кафедрою соціальної реабілітації та соціальної педагогіки факультету психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка та за підтримки Світового фонду дитинства (World Childhood Foundation). Дослідження будувалось за змішаним дизайном і включало аналіз документів, глибинні інтерв’ю дітей, фокусовані групові інтерв’ю вчителів, анкетне опитування дітей до та після участі в уроках «Стоп секстинг».

Освітній проєкт «Стоп секстинг» спеціалізується на уроках для дітей, випускає методичні посібники та вебінари для дорослих. На основі освітнього контенту виходять книжки, мультики та VR-квести, а також проєкти, спрямовані на захист дітей від порушення їхніх прав в інтернеті. 

Раніше «Стоп секстинг» представив результати дослідження на тему «Сексуальне насильство над дітьми та сексуальна експлуатація дітей в інтернеті в Україні».

Теги по теме
Дети
Источник материала
loader
loader