2 серпня відбувся преспоказ стрічки, яка вже має велику фестивальну історію. Вперше «Королі репу» були презентовані глядачам під час Одеського кінофестивалю у 2021 році, також фільм здобув перемогу на міжнародному кінофестивалі Vvfilmf в Італії. За словами режисера-постановника Мирослава Латика, вони весь цей час прагнули запустити фільм у широкий прокат — і це сталося.
У стрічці — історія 17-річного хлопця Діми на прізвисько Казан, який разом із другом Женею Арахісом пишуть реп і мріють підкорити велику сцену. А ще Казану подобається дівчина Свєта, яка працює в місцевому магазині та зустрічається із сільським крутеликом, тож за її серце також доведеться повоювати. А в якийсь момент боротьба за мрію та за кохання перетворюється на боротьбу за виживання, коли Казан погодився допомогти колишньому приятелю дитинства й потрапив у кримінальну історію.
Режисер Мирослав Латик розповідає, що ідея фільму належить продюсеру Юрію Мінзянову, до рук якого потрапила перша версія сценарію. «Він прийшов до мене з цим сценарієм і каже: “Хочу знімати про реперів”. Це саме був такий період, коли почало з’являтися багато нової української музики, багато хіп-хопу. Перший сценарій, який я прочитав, для мене був дуже важкий, там були саме 90-ті роки, прямо лютий треш. Я це змінював, протягом року ми переписували сценарій. Зробили прикольний тизер, із яким виграли пітчинг Держкіно. Ще рік це стояло на паузі, а у 2020 році запустилося», — розповідає Мирослав Латик.
Мирослав Латик
Стрічка «Королі репу» виробництва Kristi Films за участі UPHub вийшла за підтримки Державного агентства України з питань кіно та Міністерства культури й інформаційної політики України.
Фільм, зйомки якого проходили у 2020 році на Київщині, ніби переносить глядача років на тридцять назад — у бурхливі 90-ті. Все відбувається в сільській місцевості, герої прагнуть вирватись у місто, мріють читати реп на сцені, а прагнучи заробити грошей — потрапляють у тенета криміналу, із яких не так-то й просто виплутатися.
Аналогію з 90-ми режисер заперечує, зазначаючи, що «насправді це не 90-ті, це моя алюзія на мої нульові, коли мені було 20 років». А слідом Мирослав Латик додає: «Якщо чесно, то якщо зараз від’їхати на 150 км від Києва в будь-якому напрямку, то ви побачите те саме, що й у фільмі. Ми продовжуємо жити в цьому просторі та в цих ідеях. Там живуть саме так, і музику таку ж слухають. Там можна почути щось типу “Два кусочека колбаски” — і я не утрирую зараз. Це питання провінційності периферії в культурному пунктирі».
Фільм «Королі репу» став дебютною стрічкою в повному метрі для виконавців трьох головних ролей — акторів Михайла Дзюби (Казан) і Карини Химчук (Свєта), а також для репера Антона Вельбоя (Арахіс). Разом із ними знімалися відомі актори, такі як Ірма Вітовська, Олена Узлюк, Юрій Кулініч, Дмитро Хом’як, Андрій Борис.
Попспівак Антон Вельбой, відомий під сценічним псевдонімом Wellboy, у фільмі виглядає досить органічно. Каже, що для зйомок йому довелося навчитися сценічно битися й читати реп, в усьому іншому він залишається собою.
Антон Вельбой
«Акторської професії у мене немає. Я не вмію грати, але я старався бути відвертим, бути собою. Я грав провінційного хлопця, а я жив у таких самих умовах, як Арахіс, тому мені особливо у роль вживатися не доводилося», — розповідає Антон Вельбой.
А от в актриси Ірми Вітовської роль досить незвична для неї — вона грає місцеву повію Нінку Обочину. Але, як коментує цю роль Мирослав Латик, «це повія не про гроші, а про любов».
У фільмі «Королі репу» не так просто визначити жанр, бо тут тісно переплітаються драма й мелодрама, музика й кримінал. І хай вас не вводить в оману назва стрічки, бо, як зазначає її режисер, «насправді ця історія не про реп, ця історія про мрії та про втрачені мрії».
Актриса Олена Узлюк, яка у фільмі грає маму головного героя, зазначає, що асоціація з 90-ми у стрічці є, але все ж вона сподівається, що «фільм зайде глядачу як історія душевна, з гумором, із самоіронією. Ясно, що це треш, але у ньому так багато такого людського, принаймні у нашій історії стосунків із сином».
Олена Узлюк
Історія головного героя фільму — Казана — це історія дорослішання, історія фатальних помилок і пошуку свого місця в житті. Герой протягом стрічки проходить трансформацію від хлопчини, який мріє читати реп, до підлітка на роздоріжжі, від закоханого юнака — до чоловіка, який, вскочивши в халепу, зважується на відчайдушний вчинок. І питання, яке він ставить мамі, рефреном проходить крізь стрічку: «А я хороший?».
«Як актор я свого героя маю виправдати, я його вважаю “хорошим”. Є у нього хороші риси. У нього були мрії, було все, що він міг би мати, було прагнення до чогось. Проте він обирає такий неправильний шлях. І ця помилка перекреслила все його життя. Але він приймає рішення вийти з цієї ситуації по-правильному. Були якісь правильні погляди у Казана — і цим він “хороший”. І те, що він ставить собі це питання, — вже є показником», — каже про свого героя актор Михайло Дзюба.
Михайло Дзюба
Так само тепло про свого кіношного «сина» говорить і акторка Олена Узлюк. «Ой, слухайте, я в цьому фільмі мама-мама. Я коли матерів граю, то я ці материнські вібрації відчуваю і живу ними, тому, що б він не робив, я його все одно люблю. Понад те, я не була знайома з Михайлом Дзюбою до зйомок, а коли ми познайомились, я подумала: “Боже, який класний хлопець!”. У мене найтепліші відчуття і до героя, і до виконавця», — зазначає актриса.
Важливим елементом фільму «Королі репу» є музична складова. Композитором і саундпродюсером стрічки є Павло Ленченко, відомий як музикант і композитор Cepasa. У «Королях репу» звучать його треки на слова режисера Мирослава Латика й актора Михайла Дзюби. У стрічці також звучать композиції від Kalush, Kazka та Krechet, які чудово доповнюють колорит та атмосферу кіно.
Фільм «Королі репу» довго чекав виходу на великий екран, пройшовши до цього яскраву фестивальну історію. І так сталося, що час його виходу в прокат збігся з такими фільмами як «Барбі» й «Оппенгеймер», але творці української кримінальної драми сподіваються, що глядачі прийдуть на перегляд, адже зараз як ніколи, за словами Ростислава Латика, «важливий український контекст».
Ольга Пантелеймонова
«Ми сподіваємося, що фільм зайде глядачам. Ми виходимо в прокат у складний період, у рубці з “Барбі” й “Оппенгеймером”, нам доведеться змагатися з такими релізами. Глядачу дуже важливо бачити український продукт, зокрема українські фільми та серіали. Потрібно, щоби глядач вірив, що українські фільми з’являться в кінотеатрах. Навіть якщо вони важкі, вони все одно близькі, тому що вони про нас», — каже співвласниця, генеральна директорка UPHub Ольга Пантелеймонова.
Фото: Максим Поліщук/«Детектор медіа»