Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося!
Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося!

Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося!

Чернівецькі медійники припускаються дрібних помилок і подекуди видають матеріали з ознаками піару. Втім, левова частка контенту зроблена доволі якісно та заслуговує на похвалу.

«Детектор медіа» продовжує масштабне дослідження якості контенту регіональних телеканалів під час великої війни. Ми регулярно проводимо кількісно-якісний моніторинг новин телеканалів різних областей України. Його результати дозволяють читачам обрати джерела, які дотримуються стандартів, а медійникам — попрацювати над помилками та зробити свій інформаційний контент кращим.

Зараз, окрім цих двох завдань, ми хочемо з’ясувати, як живуть і працюють телеканали в областях, постраждалих від російської агресії. Оскільки деякі з цих каналів не мають стабільного ефірного мовлення, об’єктом аналізу будуть програми, які вони публікують на ютуб-каналах, — не лише інформаційні, а й авторські публіцистичні програми та студійні інтерв’ю.

З чого все починалося

Історія ТОВ «Міська телерадіокомпанія “Чернівці”» (юридична назва телеканалу) бере свій початок у липні 2001 року. Директором медіа є Сергій Ринжук, він же володіє 30% статутного капіталу. За повідомленнями місцевих ЗМІ, чоловік є пасинком Чернівецького міського голови Романа Клічука. Та останній говорив, що на редакційну політику «Чернівців» через родича не впливає. На сайті ЗМІ, у розділі «Наша команда», вказано, що керівницею телеканалу є Ольга Ярхо. Хоча у розділі «Структура власності» станом на березень цього року директором виступає саме Сергій Ринжук.

Ще 70% — у розпорядженні керівника місцевого ТОВ «Машзавод» і низки інших підприємств Віктора Сідляра. Якого, нагадаємо, піарили на іншому місцевому телеканалі «Чернівецький промінь». Підприємство Сідляра торік потрапило під санкції РНБО за співпрацю з компаніями з Білорусі та невизнаного Придністров’я. У січні 2023-го обмеження скасували, адже підприємство припинило відносини з сумнівними контрагентами, але для завершення процедури указ має підписати президент України.

У матеріалах «Детектора медіа» «Міську телерадіокомпанію “Чернівці”» згадували восени 2021 року, коли директоркою медіа стала колишня співробітниця «1+1 media school» Оксана Мельник. Нині на сайті мовника, у розділі «Про нас» ідеться про те, що «ТОВ МТРК Чернівці провела масштабний ребрендинг, в результаті чого з'явився телеканал С4 та радіостанція С4. Основна ціль ребрендингу — зробити регіональне ЗМІ більш сучасним і цікавим для наших глядачів та слухачів. “С4 — це мовник, який в першу чергу працює за стандартами журналістики. 90% медіапродукту — це власне виробництво. Ми транслюватимемо інформаційно-аналітичні, публіцистичні, культурно-мистецькі, просвітницькі та розважальні передачі. Також ми прагнемо стати першим регіональним каналом, який надаватиме нашим глядачам якісний контент у напрямку розслідувань. На наших глядачів чекають нові проєкти та сучасні студії. Основна мета телерадіокомпанії — зламати стереотип про містечковість регіональних ЗМІ. Ми працюємо виключно з фактажем, без фейків, без цензури. Натомість — оперативність, правдивість, ексклюзивність та інформація з перших рук».

Окрім згаданого сайту, «С4» має сторінки у фейсбуці (69 тисяч читачів), інстаграмі (13 тисяч підписників), телеграм-канал (майже 6,5 тисячі підписників) і найцінніший для нашого огляду ютуб-канал. Його зареєстрували у грудні 2011 року і нині тут 25,9 тисячі підписників. На сторінці у будні публікують випуски новин та окремо сюжети з них, а також інші телевізійні проєкти. Для моніторингу переглянуті новинні випуски за 14–22 серпня та програми, що вийшли у цей час і раніше.

Лаконічно і за назвою, і за часом

Інформаційні випуски мають лаконічну назву «Новини Чернівців», тривають близько 15 хвилин і виходять у будні. Ведучих у студії немає: анонси тем читає закадровий голос. Про авторів сюжету можна дізнатися як зі стартового титру, так і з усного представлення учасників знімальних груп наприкінці відео. Тема сюжету окремо вказана титром, який можна побачити, не відкриваючи матеріал.

 Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося! - Фото 1

Як і колеги з інших регіональних мовників, чернівецькі медійники беруть у роботу різноманітні теми: розповідають про загиблих героїв, життя переселенців, надзвичайні події, житлово-комунальні проблеми та спортивні змагання. Зазвичай сюжети тривають 2–3 хвилини, тож затягнутими їх не назвеш.

Уже вкотре під час огляду постає «проблема»: у моніторинговий період телеканал не припускався таких помилок, за які редакцію можна було би критикувати. Відзначимо дрібні помилки у титрах, які на якість матеріалів не повпливали.

Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося! - Фото 2

А більше й зауважити майже нічого. Фемінітиви чернівецькі медійники використовують вправно, сторонні відео підписують титром, не беруть у сюжети посадовців, які просто «проходили повз». До речі, про чиновників. Попри те, що «С4» очолює близький родич міського голови, піару Романа Клічука та його підлеглих у моніторинговий період не помічено. Хоча й критики теж. Міські посадовці мовили там, де мали бути присутніми відповідно до теми сюжету. Навіть якщо шукати за прізвищем, помітно: міський голова Чернівців з’являється у матеріалах регулярно (наприклад, на пресконференціях або засіданнях міськради, які телеканал зазвичай транслює наживо), але не надто часто й без зайвої компліментарності.

Понад те: у період огляду не помічено й новинних сюжетів, де б піарили співвласника телеканалу, директора ТОВ «Машзавод» Віктора Сідляра. Пошук на ютуб-сторінці мовника показує картину, аналогічну до появ Романа Клічука: Сідляр час від часу згадується у відео. Наприклад, коли говорить про власне підприємство, яке прагне позбутися санкцій РНБО. Але регулярного піару підприємця тут немає. І добре.

Відзначимо і те, що у матеріалах «С4» постійно згадується тема російсько-української війни. Тут говорять про полеглих земляків (медійники й самі долучаються до вшанування героїв), розповідають історії воїнів, переселенців, благодійників. А коли у сюжетах є історії людей, це завжди цікавіше глядачеві. Та і стендапами (коли журналіст мовить у кадрі) телевізійники не гребують, що теж добре.

Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося! - Фото 3

Репортери та репортерчики

Окрім новин, чернівецький телеканал «С4» виробляє й чимало інших програм. Особливу увагу привернув дитячий «інформаційно-пізнавальний» проєкт «Чернівецький репортерчик». Він триває навіть довше, ніж середньостатистичний випуск новин — близько пів години. Тут є ведучі у студії, повноцінні сюжети, інтерв’ю, стендапи тощо. Як ви вже зрозуміли, все це роблять дітлахи. В роботу беруть важливі новини, й при цьому матеріали за якістю майже не поступаються «дорослим».

Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося! - Фото 4

Ще є подкаст «Сильні», де на гостини до ведучої приходять місцеві підприємці, блогери, громадські діячі. Враховуючи, що гості багато говорять про проєкти, в яких беруть участь, програма має ознаки комерційного піару. Разом із тим це і змістовні розмови з цікавими гостями. Триває кожен випуск 40–50 хвилин.

Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося! - Фото 5 

Програма «По-чернівецьки» триває до 10 хвилин. У ній ідеться, наприклад, про рейди патрульної поліції з перевірками законослухняності водіїв, волонтерську допомогу тваринам, збір небайдужими коштів на підтримку ЗСУ тощо. До речі, допомагати врятованим чотирилапим до місцевого центру стерилізації у випуску приїжджав і депутат Чернівецької райради Олександр Пуршага, якого тут підписали як очільника благодійного фонду. Це прізвище ви вже чули: обранець піарився на телеканалі «Чернівецький промінь».

Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося! - Фото 6

Проєкт «Має значення» мовить про актуальні проблеми міста та регіону: роботу УПЦ Московського патріархату, компенсації за проїзд пільговиків, план дій у разі підриву терористами ЗАЕС тощо. Кожна програма триває 10–15 хвилин і містить коментарі експертів.

Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося! - Фото 7 

У програмі «Що коїться?» є спілкування з гостями на актуальні теми. Зокрема, з директоркою обласного центру зайнятості говорили про ринок праці, доходи громадян, гранти тощо; з представниками головного управління нацполіції — про дітей, які тікають із дому, профілактичну та розшукову роботу правоохоронців; із заступником Чернівецького міського голови — про безготівкову оплату проїзду в автобусах, проїзд пільговиків, транспортний парк міста та інше. Тривалість — близько пів години.

Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося! - Фото 8

Є і проєкт класичних бліцопитувань перехожих під назвою «Люди кажуть». Журналісти на вулицях міста цікавляться думкою містян на різні теми. Наприклад, чи знають ті, що до Чернівців нині переїхав Одеський кінофестиваль; кого вважають молоддю; чи можуть відрізнити отруйну змію від неотруйної тощо. Випуск триває не більше 3 хвилин.

Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося! - Фото 9 

А у програмі «На сторожі безпеки» подають резонансні справи за матеріалами співробітників СБУ, прикордонних загонів, ДСНС. Тривають такі звіти 10–15 хвилин.

 Чернівецький телеканал «С4» під час війни: такі матеріали ми дивимося! - Фото 10

Зрештою, чернівецький «С4» не заслуговує на критику. Тут подекуди помітні технічні помилки або ознаки комерційного чи політичного піару. Але більшість матеріалів зроблені по-журналістськи якісно. За що колективу мовника можна тільки подякувати.

Теги по теме
Черновцы
Источник материала
Упоминаемые персоны
loader
loader