Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури отримало в управління 19 автомобільних пунктів пропуску на кордоні з Європейським Союзом і Молдовою.
Агентство відновлення уточнює, що раніше ці пункти пропуску були у сфері відповідальності Державної митної служби.
Решту десять пунктів пропуску також передадуть агентству, згідно з ухваленим у березні рішенням Кабміну. Це вісім пунктів пропуску в Закарпатській області, що мають кредиторську заборгованість, і два пункти у Чернівецькій області, які також мають борги та ще й недобудовані.
ДПСУ сьогодні, 26 вересня, повідомила про припинення роботи поромного пункту пропуску «Орлівка» між Україною і Румунією після нічного обстрілу з боку Росії. Всі автомобілі переспрямовують на інші напрямки, наприклад, до автомобільного пункту «Рені».
Внаслідок атаки постраждали двоє водіїв вантажівок. Пошкоджено зерносховища, адміністративні будівлі та вантажний автотранспорт.
22 серпня прем'єр Денис Шмигаль говорив, що Україна планує створити ще дев’ять пунктів пропуску на кордоні з країнами, що входять до Євросоюзу, а також запровадити спільний митний та прикордонний контроль.
Наразі на кордоні з ЄС їх функціонує 21. Три з них відкриті під час повномасштабної війни. У планах — створення ще дев'яти пунктів пропуску та модернізація 13, - уточнив Шмигаль.
Найбільше робіт планується провести на кордоні з Польщею. Є домовленість про отримання Україною 160 млн євро пільгового кредиту від польських партнерів на оновлення доріг, пунктів пропуску, закупівлі сканерів. Крім того, на цьому кордоні планується ввести в дію спільні пункти пропуску (де працюватимуть представники обох держав).
До того Україна домовилась із Румунією разом розвивати під’їзні шляхи та залізничну інфраструктуру, рухатися до спрощення прикордонного контролю. Шмигаль підкреслив, що румунський напрямок є ключовим для українського експорту.
Україна запропонувала і Румунії створити спільні пункти пропуску.
А 17 серпня Кабмін схвалив проєкт угоди між Україною та Румунією щодо відкриття нового міжнародного пункту пропуску в Закарпатській області. Він буде розрахований насамперед на пропуск вантажівок (понад 500 на добу), легкових авто (близько тисячі) та автобусів (близько сотні).
Будівництвом займатиметься Агентство відновлення. Попередня оцінка вартості будівництва складає близько 1,6 млрд грн.
На кордоні з Румунією функціонують п'ять автомобільних пунктів пропуску, з них лише два оформляють вантажні автомобілі, нагадує Мінінфраструктури. За добу вони можуть пропускати не більше 400 вантажівок.