Про це заявила перший заступник голови Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Юлія Клименко на брифінгу в Медіацентрі Україна – Укрінформ.
“Польські перевізники мають п'ять основних вимог. І деякі вимоги можуть бути виконані українською стороною. Це і доступ до системи “Шлях”, це і повернення порожніх європейських вантажівок без черги”, - сказала вона.
Єдиною вимогою, яка не може бути виконана, є скасування “транспортного безвізу” Євросоюзу для України і повернення до системи дозволів на автоперевезення.
“На цьому Україна повинна наполягати - на тому, що це все-таки лібералізація вантажних перевезень. Тому що для нас зараз це основний шлях. Якщо ми повернемо дозволи, які були до війни, а це лише близько 200 тисяч на рік - ми фактично зменшимо в три рази вантажоперевезення в Україні, і відповідно в три рази менше товарів, необхідних для українців, буде поставлено в Україну”, - наголосила Клименко.
Як повідомляв Укрінформ, Варшава на Раді ЄС з питань транспорту, що відбудеться 4 грудня у Брюсселі, планує ініціювати відновлення дозвольної системи на вантажоперевезення для України.
6 листопада польські перевізники розпочали блокаду руху вантажівок біля трьох найбільших пунктів пропуску на кордоні з Україною: “Корчова - Краківець”, “Гребенне - Рава-Руська”, “Дорогуськ - Ягодин”. Серед основних вимог до уряду України – повернення практики дозволів для українських перевізників, скасованої угодою з Європейським Союзом до 30 червня 2024 року. Протестувальники хочуть, щоб угода була розірвана, а дозвільний режим перетину кордону відновили з 1 січня.
23 листопадапольські аграрії долучилися до протесту місцевих перевізників і, висуваючи свої вимоги, розпочали блокування руху вантажного транспорту на пункті пропуску «Медика – Шегині» поблизу Перемишля.
До повномасштабного вторгнення Польща надавала Україні до 200 тис. дозволів на вантажоперевезення на рік.