Диджиталізований підхід до навчання дітей: чому це зручно, цікаво й ефективно
Диджиталізований підхід до навчання дітей: чому це зручно, цікаво й ефективно

Диджиталізований підхід до навчання дітей: чому це зручно, цікаво й ефективно

Пандемія, а згодом повномасштабна війна змінили підходи до навчання школярів: онлайн-освіта набирає обертів і дозволяє дітям отримувати знання незалежно від місця перебування. Наприклад, чверть учнів КМДШ навчається онлайн. Діти збираються у віртуальні класи, програми відповідають вимогам МОН України, а гейміфікація процесу допомагає тримати зацікавленість і мотивацію учнів на високому рівні.

Редакція ITC.UA, дізналася, як побудований процес навчання та наскільки він ефективний.

Диджиталізований підхід до навчання дітей: чому це зручно, цікаво й ефективно

Зміст

  • 1 Еволюція гнучкої системи навчання
  • 2 КМДШ в цифрах
  • 3 Кому підходить навчання в онлайн-форматі
  • 4 Переваги та відмінності між екстернатом і Real Time
  • 5 Гейміфікація процесу навчання
  • 6 Хто викладає у КМДШ
  • 7 Хвильове занурення, проєктний підхід і підготовка до ЗНО та НМТ
  • 8 Переваги диджиталізованого підходу до навчання дітей

Еволюція гнучкої системи навчання

Диджиталізований підхід до навчання дітей: чому це зручно, цікаво й ефективно
Володимир Козленко, засновник КМДШ

Мережу шкіл КМДШ заснували випускники КМБС, в тому числі і Володимир Козленко. Станом на сьогодні він продовжує розвивати КМДШ ВСЕСВІТ. Спочатку це була школа вихідного дня, із часом вона перетворилася на школу повного дня, а від 2023 року в її складі почав діяти садочок повного дня. За 11 років на освітньому ринку КМДШ виросла до шести навчальних закладів у Києві та розвинула напрям онлайн-освіти.

Диджиталізований підхід до навчання дітей був відповіддю на виклики сьогодення. Спочатку з’явився так званий гібридний‎ формат навчання, коли діти могли одночасно знаходитися онлайн у прямій трансляції та офлайн. Але за такого підходу викладачі стикнулися з певними викликами, а саме підготовка матеріалів (окремо для онлайн- та офлайн-навчання), утримання уваги дітей і контролювання навчального процесу.

Для надання якісних освітніх послуг у КМДШ вирішили розділити навчальний процес на два окремі формати: онлайн та офлайн. Зокрема, онлайн-формат поділили на Real Time та екстернат.

Real Time – лише «живі» онлайн-заняття з учителем, жодних уроків «у попередньому записі».

Екстернат – дистанційний формат навчання, коли учні самостійно опановують освітні програми.

Для максимального залучення та мотивації учнів у навчальних програмах Play процес навчання гейміфікований.

Завдяки постійній взаємодії учні та викладачі не відчувають різницю між онлайн- та офлайн-навчанням. Але прийоми оцінювання учнів відрізняються, оскільки важче дотримуватися академічної доброчесності у звичний спосіб. Тому більшість учителів переходять на усне опитування, бесіду тощо для оцінювання справжніх знань дитини.

КМДШ в цифрах

  • 11 років на ринку освітніх послуг
  • 330 кваліфікованих вчителів, психологів, тьюторів, едвайзерів
  • 1,8 тис. учнів – потужність наявних локацій
  • 6 сучасних освітніх закладів та онлайн

Від 2020 року 67 випускників вступили до провідних українських ВНЗ та популярних закордонних вищих навчальних закладів.

111

Кому підходить навчання в онлайн-форматі

Диджиталізований підхід до навчання дітей: чому це зручно, цікаво й ефективно
Альона Кузовенкова, директорка ліцею КМДШ ОНЛАЙН

Дистанційна освіта – один із найоптимальніших способів надолужити освітні втрати, обумовлені воєнним часом. Дітям доступні матеріали з відеопоясненнями, детальні матеріали з прикладами й завданнями з автоматичною перевіркою. Окрім цього учні мають можливість отримати додаткову консультацію вчителя. Навчальний процес загалом відбувається в зручному темпі, а отримувати освіту можна з будь-якої точки світу.

«‎На мою думку, екстернат – це про самоорганізацію дітей, – зазначає директорка ліцею КМДШ ОНЛАЙН Альона Кузовенкова. – А цієї навички потрібно навчати, тому перший час бажано, щоб батьки допомагали дитині самоорганізуватися та налагодити графік».

Є діти, яким потрібний саме формат Real Time, оскільки всі мають свої особливості. Наприклад, гіперактивна дитина може постійно відволікатися на заняттях, які проходять офлайн. А коли вона знаходиться у своїй кімнаті та звичному для неї середовищі, то її вже ніщо не відволікає, а навчання стає більш активним і продуктивним.

Навчатись онлайн в КМДШ можуть всі охочі діти. Перевірити, чи підходить такий формат навчання саме вашій дитині, допоможуть пробні дні, під час яких родини знайомляться із програмами та підходами до викладання, а вчителі – з дитиною. За результатами пробних днів педагоги визначають, чи варто дитині далі проходити ще й тестування. Тестування проводять, щоб спланувати подальшу траєкторію навчання учня. На екстернатну форму навчання учнів зараховують без пробних днів і тестування.

Переваги та відмінності між екстернатом і Real Time

Коли родина вибирає для своєї дитини формат Real Time, то навчання відбувається за певним графіком. Щоденно учні мають синхронні уроки з 10-ї години ранку і, залежно від віку, до 13:00 або 14:30. Обраний час обґрунтований тим, що значна кількість школярів знаходиться за кордоном і різниця в часі досягає 1–2 годин.

На випадок блекаутів педагоги мають готові матеріали.

Діти об’єднані у класи, у кожного класу є куратор. Уроки проходять на платформі Microsoft Teams: тут є класи, календар, чат, завдання.

В екстернаті учень навчається самостійно, і результати навчання залежать від багатьох факторів: самоорганізація, вмотивованість, час, приділений навчанню тощо.

У старших класах діти часто пропускають перші або останні уроки, оскільки витрачають час на дорогу чи відвідування додаткових занять. У Real Time розклад дня побудований таким чином, що після 14:30 діти мають вільний час, який можуть використовувати на власний розсуд. Частина предметів, зокрема мистецтво, основи здоров’я, фізкультура тощо, викладаються у формі інтегрованої проєктної діяльності.

11

Гейміфікація процесу навчання

Гейміфікація – методика навчання на основі гри та з використанням системи ігрових елементів. Викликаючи зацікавленість, вчителі підвищують мотивацію до навчання.

Плюси гейміфікації в навчальних програмах Play:

  • є проста і зрозуміла винагорода за проходження завдань;
  • стимулює здорову конкуренцію та азарт;
  • передбачає різні види взаємодії з матеріалом у процесі вивчення;
  • учень може ділитися результатами та досягненнями;
  • є очевидний і швидкий зворотний зв’язок на правильність дій;
  • допомагає учням бачити завдання чи тему в загальному контексті;
  • розвиває системне мислення і здатність бачити зв’язки між предметами, подіями та фактами;
  • робить навчальний процес цікавим і радісним для дитини.
11

Хто викладає у КМДШ

Будь-яка школа мріє про найкращих фахівців, а перевага онлайн-школи в тому, що вона не обмежена територією та може запропонувати роботу найкращим учителям з будь-якого віддаленого містечка або селища.

Критерії, за якими відбирають кандидатів до КМДШ, це в першу чергу поєднання професійного рівня та певних людських якостей. Людина має відповідати цінностям КМДШ, не зупинятися на досягнутому й екологічно знаходити спільну мову з дітьми. Вона має розділяти такі цінності, як взаємодія на основі чесності та поваги; свобода усвідомленого вибору; людяність.

Хвильове занурення, проєктний підхід і підготовка до ЗНО та НМТ

У 1–4-му класах на інтегрованих уроках «‎Я досліджую світ» відбувається хвильове занурення в тему місяця, наприклад «Україна, мистецтво, екосмарт». Протягом місяця учні вивчають тему з різних боків, використовують знання, які вони здобувають на різних предметах.

Кожен клас з учителем вибирає підтему (але це необов’язково: якщо захист відбуватиметься у виді змагання, то учні просто глибоко вивчають тему місяця), у якій буде глибше працювати. А наприкінці місяця кожен учень представляє та захищає проєкт на цю тему. В онлайн-навчанні захист може відбуватись у вигляді презентації,  дослідження, поробки, вебквесту, бліцтурніру, змагань, Kahoot!

За результатами виконання таких проєктів учні отримують семестрову оцінку.

Тематика проєктів розроблена вчителями КМДШ і є досить різноманітною. Але учні можуть вибирати власні теми. Зокрема, траплялися дуже цікаві та несподівані проєкти, наприклад, учні:

  • презентували свої сімейні реліквії та дослідили технології їх створення;
  • дослідили свої харчові звички та робили висновки стосовно безпеки харчування;
  • використовуючи сучасні інформаційні технології, створювали різноманітні  мультфільми, у яких презентували свої результати відвідування онлайн-музеїв;
  • виготовляли моделі легень і досліджували їхню життєву ємність;
  • виготовляли ялинкові прикраси, глобуси тощо.

У КМДШ приділяють багато уваги підготовці учнів до зовнішнього незалежного оцінюванняДиджиталізований підхід до навчання дітей: чому це зручно, цікаво й ефективноДиджиталізований підхід до навчання дітей: чому це зручно, цікаво й ефективноЗНО та національного мультипредметного тестуДиджиталізований підхід до навчання дітей: чому це зручно, цікаво й ефективноДиджиталізований підхід до навчання дітей: чому це зручно, цікаво й ефективноНМТ. Вона фактично відбувається протягом усього навчання. Але цілеспрямована підготовка до ЗНО/НМТ починається у другому семестрі 11-го класу.

Протягом 10–11-го класів учителі поступово ущільнюють програму так, щоб ближче до другого семестру 11-го класу була можливість вивільнити учням час від вивчення програмового матеріалу та приділити час підготовці до НМТ.

Також декілька разів проводиться тренувальне тестування випускників. При цьому відтворюються умови, наближені до реальних: відведений час, перерви, кількість завдань – усе як під час НМТ.

2022 року школярі, які навчалися у форматі Real Time, отримали високі бали: наприклад, 200 балів з української мови, 175 і вище балів з математики. Тому в КМДШ вважають, що Real Time дає можливість отримати такі самі результати, як і в офлайн-навчанні. Особливо це характерно для дітей старшої вікової категорії.

Переваги диджиталізованого підходу до навчання дітей

Чому онлайн-навчання в КМДШ вибирають діти і їхні батьки:

  • програма відповідає вимогам МОН України;
  • дитина може самостійного вибирати предмети;
  • можна подивитися звіт про прогрес та успішність учня;
  • домашні завдання – інструмент розвитку практичних навичок;
  • у КМДШ застосовують 17 тис. навчальних матеріалів;
  • батьки можуть бачити й контролювати рівень успішності дитини;
  • передбачено 120 тис. завдань на здобуття вмінь;
  • доступ до навчальних матеріалів у режимі 24/7;
  • учні можуть самі керувати власним часом для вивчення та засвоєння матеріалу;
  • розроблені та застосовуються різноманітні ігрові платформи для розвитку навичок і засвоєння знань.
1111
Диджиталізований підхід до навчання дітей: чому це зручно, цікаво й ефективно

На сайт школи

 

Теги по теме
Образование ВНО
Источник материала
loader
loader