До чого призведе запропоноване Мінфіном підвищення податків на пальне
До чого призведе запропоноване Мінфіном підвищення податків на пальне

До чого призведе запропоноване Мінфіном підвищення податків на пальне

Підвищення податкового навантаження цілком очікувано призведе до зростання цін на пальне. Разом з цим зростуть ціни на усі інші товари та послуги.

Підвищення акцизів на пальне, яке планується урядом, призведе до збільшення собівартості бензинів і ДП на 7,4-9,7 грн/л поглибить дисбаланс у споживанні пального, а також збільшить імпортозалежність країни від зовнішнього постачання. Таку думку висловили експерти Нафтогазової асоціації України (НАУ).

Читайте також: Кабмін пропонує збільшити податки на пальне та автомобілі

Зокрема на переконання президента профільного об’єднання Ярослава Старовойтенка, у разі анонсованого підвищення акцизів значне навантаження ляже на споживачів бензину і дизелю, тоді як покупці скрапленого газу будуть обтяжені податком меншою мірою.

«Ми очікуємо, що така тарифна політика спричинить значне «перетікання» споживачів з бензину на скраплений газ. Така зміна споживчої поведінки загрожує ще більшим викривленням балансу споживання палива, посиленням залежності від імпорту потенційного російського ресурсу, який наразі домінує на європейському ринку СВГ», — заявив Старовойтенко.

Окрім цього, в НАУ вважають, що ухвалення закону у запропонованій редакції може мати довгострокові негативні наслідки для енергетичної безпеки України. Йдеться про таке:

  • бюджет не отримає додаткові надходження у запланованому обсязі, а навпаки, може втратити через значне перетікання споживачів із бензинів у скраплений газ;
  • паливний ринок країни ще більше залежатиме від імпортного газу (на цю мить 75%);
  • від такої диспропорції страждатиме внутрішня нафтопереробка, яка не може задовольнити попит на дизпальне через те, що критично падає попит на бензини;
  • інфраструктура зберігання на українському ринку не готова до таких обсягів споживання скрапленого газу. Ринок уже працює фактично «з коліс», що провокує часті непрогнозовані дефіцити.

Раніше директор Консалтингової компанії «А-95» Сергій Куюн висловив думку, що урядовий законопроєкт не враховує особливостей споживання і “несправедливий” стосовно споживачів пального.

Читайте також: Скільки коштуватиме пальне в 2028 році: розрахунок

Нагадаємо, у березі Кабінет міністрів підтримав законопроект, яким пропонується збільшення акцизного податку на пальне. Згідно з ним ставки акцизу на бензин і дизельне пальне зростатимуть починаючи вже з 1 липня 2024 року та будуть збільшені до €359/1 000 л для бензину і €330/1000 л для дизельного пального. При цьому акцизи на скраплений газ зростуть до € 70/1 000 л.

Теги по теме
Новости Законодавство
Источник материала
Упоминаемые персоны
loader
loader