У Києві презентували результати дослідження навичок майбутнього в учнівства
У Києві презентували результати дослідження навичок майбутнього в учнівства

У Києві презентували результати дослідження навичок майбутнього в учнівства

Згідно з даними дослідження ДоСЕН, соціально-емоційні навички прямо впливають на здоров’я і благополуччя учнівства.

В українських учнів і учениць 15-річного віку менш розвинені навички мотивації досягати, довіри, оптимізму, енергійності й упевненості в собі, ніж в учнівства 10-річного віку. Водночас 10-річні діти менше вміють співпереживати, демонструють гірші толерантність, відповідальність, креативність, допитливість, аніж 15-річні. Такі дані освітнє експертне коло отримало в результаті проведення міжнародного дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН).

Його результати презентували 1 травня на заході «Формування в учнівства життєвих навичок як нагальна умова для надолуження прогалин у навчанні: презентація результатів міжнародного дослідження та національної освітньої платформи». Про це повідомила пресслужба громадської організації «ЕдКемп Україна», яка проводила дослідження на національному рівні у співпраці з Державною службою якості України. 

Згідно з даними дослідження, соціально-емоційні навички прямо впливають на здоров’я і благополуччя учнівства. Водночас діти, в яких розвинена допитливість та мотивація досягати, схильні отримувати вищі оцінки з читання, математики і мистецтва й рідше запізнюються та прогулюють уроки.

Прямий зв’язок між широтою кругозору й оцінками в Україні, а також між навичками допитливості й толерантності, з одного боку, й оцінками з усіх предметів, з іншого, проявився сильніше, ніж у середньому по інших 14 країнах / місцевостях ДоСЕН.

Експерти зауважили, що діти з добре сформованими соціально-емоційними навичками мають вищі амбіції щодо свого майбутнього, зокрема, щодо здобуття вищої освіти, вибудови кар'єри, навіть відкриття власного бізнесу. 

79 % 15-річних учениць і учнів в Україні сподіваються здобути вищу освіту, 49 % — займатися управлінською роботою чи роботою за професією у віці 30 років.

Загалом зв’язок між навичками й учнівськими очікуваннями щодо здобуття вищої освіти в Україні проявився сильніше, ніж у середньому по ДоСЕН, для таких навичок, як стресостійкість, допитливість, толерантність, наполегливість і відповідальність, тоді як зв’язок між навичками й учнівськими очікуваннями щодо управлінської чи професійної кар’єри проявився сильніше, ніж у середньому по ДоСЕН, для таких навичок, як оптимізм, товариськість, креативність, толерантність самоконтроль.

Окрім цього, учні й учениці в Україні, які вказували, що піклувалися про своє здоров’я, частіше засвідчували в себе і розвиненіші соціально-емоційні навички (особливо навички регуляції емоцій, виконання завдань і енергійності), а також кращі задоволеність життям і психологічне благополуччя.

«У моменти змін, невизначеності, травми соціально-емоційні навички особливо важливі, можливо, ще важливіші за традиційні навички. Знайти орієнтири, бути ефективними, мати свободу волі й мобілізувати свої когнітивні, соціально-емоційні ресурси — такі речі в момент кризи дуже важливі», — зазначив засновник досліджень PISA і ДоСЕН, директор Директорату освіти та навичок ОЕСР Андреас Шляйхер.

Він також додав, що саме інвестиція в розвиток соціально-емоційних навичок у воєнні та повоєнні часи може не тільки підтримати освіту, учнівство, батьківство, педагогів, а й стати ресурсом стрімкого розвитку освіти.

ДоСЕН — міжнародне дослідження соціально-емоційних навичок школярів. Воно вимірює навички, найбільш важливі для життя, зокрема для успіху в навчанні та на ринку праці. ДоСЕН втілює з 2019 року Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). Нині дослідження проводять у 15 країнах, серед яких і Україна. 

Попри повітряні тривоги та перебої з електрикою, у проєкті взяли участь майже 5 тисяч дітей двох вікових категорій із 19 регіонів України. Через окупацію та активні бойові дії ДоСЕН не вдалося провести в Донецькій, Запорізькій, Луганській, Миколаївській, Харківській та Херсонській областях, а також також у Криму і Севастополі. Утім, результати для цих 19 регіонів є репрезентативними.

Польовий етап ДоСЕН проводився в Україні у вересні й жовтні 2023-го року. 

Детальніше ознайомитися з ключовими результами дослідження ДоСЕН для України можна за посиланням.

Амбасадорами «ПОВІР» стали лідер гурту «Антитіла» Тарас Тополя, телеведуча Слава Фролова, співачка Марина Круть та режисер і телеведучий Євген Синельников.

Фото надала пресслужба громадської організації «ЕдКемп Україна»

Читайте також
1 травня — презентація результатів Дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН) і проєкту освітньої платформи «Повір»
«Шкільний урок волонтерства» відвідали більше 95 тисяч учнів
В Україні запустили освітній проєкт «Близькі» для родин військових і ветеранів
У лютому в Україні стартує нова «Академія лідерства для дівчат»
Слова «лідерська роль», «владний», «егоїстичний» викликали труднощі з розумінням у 10-річних школярів, — дослідження EdCamp
Команда «Детектора медіа» не лише бореться за якість української журналістики, але й розповідає про суспільно важливі процеси в Україні. Наші журналісти пишуть про досягнення та проблеми громадського сектору й показують, як активісти впливають на реформи.

Запрошуємо вас долучитися до Спільноти «Детектора медіа». Та разом працювати над тим, щоб ініціативи, які захищають демократичні цінності, ставали більш видимими.
Долучитись
Теги по теме
исследование Образование
Источник материала
Поделиться сюжетом