Дослідники в Австралії вважають, що Китай використовує особисті дані користувачів популярних додатків та ігор для пропаганди
Дослідники в Австралії вважають, що Китай використовує особисті дані користувачів популярних додатків та ігор для пропаганди

Дослідники в Австралії вважають, що Китай використовує особисті дані користувачів популярних додатків та ігор для пропаганди

В австралійському Інституті стратегічної політики вважають, що хоча велика увага приділяється платформі TikTok через побоювання, що дані користувачів можуть передавати владі КНР, проблема все ж «набагато глибша, ніж просто TikTok».

Австралійський Інститут стратегічної політики у звіті від 2 травня заявив, що керівники пропаганди Пекіна налагоджують зв’язки з китайськими компаніями, щоб збирати особисті дані користувачів соцмережевих програм, платформ та онлайн-ігор. Серед таких застосунків — додаток для поїздок DiDi, гра Genshin Impact та онлайн-маркетплейс Temu. Про це повідомляє «Голос Америки».

Згідно з дослідженням, Китай прагне отримати «стратегічно цінну» інформацію з медіа, ігор, штучного інтелекту та інших нових технологій.

«Це можуть бути дані про те, як користувачі приймають рішення. В Temu це можуть бути вподобання, які вказують на симпатії та антипатії певних демографічних груп. Якщо Китай намагається сформувати те, як світ сприймає та розуміє правду та реальність, тоді ці дані допоможуть успіху цих зусиль з часом», — сказала провідна авторка звіту Саманта Хоффман в коментарі Австралійській радіомовній корпорації.

У доповіді зауважили, що хоча велика увага приділяється платформі TikTok через побоювання, що дані користувачів можуть передавати владі КНР, проблема все ж «набагато глибша, ніж просто TikTok».

Дослідники закликали політиків розробити контрзаходи для захисту від ймовірних майбутніх інфокампаній Китаю.

Водночас доцентка Інституту австралійсько-китайських відносин Сіднейського технологічного університету Марина Чжан в коментарі «Голосу Америки» висловила думку, що звіт Інституту є дещо перебільшений.

«Китайська пропагандистська машина величезна, але пов'язувати всі додатки соціальних мереж з цією пропагандистською машиною — дещо надмірно. (...) Якщо сегрегація відбудеться і якщо подібні звіти виходитимуть, Китай буде ізольований від решти світу. Ми не хочемо бачити повного технологічного роз’єднання між Китаєм і Заходом не лише щодо додатків, але й, зрештою, технологічної інфраструктури. Це нікому не піде на користь», — сказала вона.

Китайська влада поки що не прокоментувала звіт австралійських дослідників. Раніше вона звинувачувала уряд Австралії в «антикитайській істерії» через різні геополітичні та торгові суперечки.

Нагадаємо, через занепокоєння законодавців США, що Китай може отримати доступ до даних про американців або шпигувати за ними за допомогою програми, закон був прийнятий переважною більшістю в Конгресі всього через кілька тижнів після подання. Президент США Джо Байден підписав закон про заборону тіктоку 24 квітня.

Закон забороняє онлайн-магазинам пропонувати завантаження «тіктоку» та послуги інтернет-хостингу для доступу до нього, у разі якщо ByteDance не відмовиться від нього до 19 січня 2025 року.

Компанія TikTok та її китайська материнська компанія ByteDance подали позов до федерального суду США, щоб заблокувати закон, підписаний Джо Байденом.

Ілюстрація: Getty Images

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги по теме
Китай пропаганда Австралия
Источник материала
loader
loader