Удар по гаманцю: які продукти здорожчають через зростання вартості електроенергії
Удар по гаманцю: які продукти здорожчають через зростання вартості електроенергії

Удар по гаманцю: які продукти здорожчають через зростання вартості електроенергії

Які продукти подорожчають в Україні

Проблеми з електропостачанням та зростання вартості електроенергії стали одними з головних викликів, з якими зіткнулися промислові та продовольчі сектори в Україні. У зв'язку з цим, збільшені витрати на оплату рахунків компанії та підприємці включатимуть у ціни для споживачів.

Економічний експерт Дмитро Чурін попереджає про значне зростання цін: споживачі можуть відчути підвищення вартості бакалійної продукції вже через 2-3 місяці. Водночас варто бути готовими до зростання цін на інші продукти, як от: солодощі, ковбаси та м'ясо.

На жаль, ціни для кінцевих споживачів продовжать зростати у найближчі місяці. Насамперед новий сплеск цін буде зумовлений зростанням вартості електроенергії як для бізнесу, так і для населення,
– сказав директор аналітичного департаменту інвестиційної компанії Eavex Capital Дмитро Чурін.

Зокрема, як дефіцит, так і підвищення цін на електроенергії вплине на виробництво таких товарів, як крупи, борошно, пластівці тощо.

З чим повʼязане таке здорожчання продукції

Економіст і фінансовий аналітик Андрій Шевчишин пояснив, що основними причинами такого зростання цін є зберігання продукції та девальвація гривні.

Ми бачимо, як стрибнула гривня, перевищила позначку 40 грн. Це додатковий стимул інфляції та девальвації гривні. Тобто імпортні товари – ті ж самі овочі, фрукти зростуть в ціні. Сюди ж додаються проблеми з їхнім зберіганням за відсутності електрики,
– пояснив Шевчишин.

За його словами, подорожчають не лише продукти, але й послуги, які надають компанії, малі бізнеси та підприємства. Зросте також вартість чека у ресторанах та кафе, адже під час відключень вони потребують генераторів і змушені витрачати більше на бензин або дизель для підтримки своєї діяльності.

Молоко потрібно зібрати і молоковоз повинен проїхати і привезти продукт на молокозавод. Тож всі ці складові будуть тиснути на фінальні інфляційні показники. Я прогнозую, що інфляція може досягти 2%. Липень також покаже інфляцію через підвищення акцизів на паливо. Хлібозаводи використовують електроенергію, отже, і тут будуть наслідки для цін,
– додав Шевчишин.

Источник материала
loader
loader