The Insider отримав доступ до зламаного листування співробітників Служби зовнішньої розвідки Росії (СВР), відповідальних за «інформаційну війну» із Заходом. У документах, підготовлених для різних органів влади, розкривається стратегія Кремля в галузі інформаційної війни: поширення дезінформації на болючі теми для західного суспільства, вкидання інформації від імені радикальних українських та європейських сил, апеляція до емоцій (насамперед до страху) і використання нових інтернет-платформ замість застарілих RT та Sputnik.
Повне розслідування опубліковане на сайті The Insider.
Як з’ясували розслідувачі, група співробітників СВР діє під прикриттям Міжнародного центру безпеки «Миротворець», створеного у грудні 2020 року. Ключову роль в організації відіграє 45-річний Михайло Колесов, який працював під прикриттям дипломата в Кабулі, а у 2020 році став «керівником інформаційних проєктів» центру «Миротворець». Він заявляє, що має в підпорядкуванні 40 співробітників, хоча офіційно в «Миротворці» зазначені менш як 10 людей. Колесов також є офіцером ФСБ, що є поширеною практикою, оскільки СВР та ФСБ давно стали тісно пов'язаними структурами.
Михайло Колесов у формі ФСБ
СВР обіцяє «забезпечувати повну безликість своїх дій» і приділяє велику увагу конспірації. Однак, судячи з листування, вони не завжди досягають успіху у цьому, оскільки контакти Колесова та його соратника Михайла Кульоміна в записниках друзів супроводжуються абревіатурами СВР і ФСБ.
Листування, яке є у розпорядженні The Insider, свідчить, що у 2010-і роки Колесов і Кульомін майже повністю присвячували себе комерційній діяльності, але на початку 2020-х, відчувши нову кон'юнктуру, перейшли на інформаційну війну із Заходом. При цьому службу вони ніколи не залишали, про що свідчить, наприклад, паспорт на фальшиве ім'я, виданий Кульоміну.
Як показує листування, СВР обирає для своїх операцій нові інтернет-платформи та діє від імені нібито прозахідних та проукраїнських гравців. Вони розділяють аудиторію на раціональну та емоційну, використовуючи для кожної з них відповідні сюжети. Перевагу надають емоційним аргументам, зокрема страху, для створення негативного сприйняття західних урядів.
Серед інших методів — організація інформаційних кампаній за допомогою коротких відео та протестних акцій у Європі з оплатою учасників по 100 євро на людину. Вони також пропонують дискредитацію російських емігрантів за кордоном через дифамаційні кампанії.
У листуванні згадується про проєкт під назвою «Ледоруб», спрямований проти конкретного емігранта в США, який очевидно, розлютив владу своїм спонсоруванням Фонд боротьби з корупцією. Метою було дискредитувати його в очах оточення та місцевої влади, створюючи негативний інформаційний фон. СВР обіцяли зробити життя жертви нестерпним за допомогою дифамаційної кампанії вартістю 300 тисяч доларів на місяць.
Фото: Insider.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.