Amazon використовує генеративний штучний інтелект для прискорення доставки замовлень
Amazon використовує генеративний штучний інтелект для прискорення доставки замовлень

Amazon використовує генеративний штучний інтелект для прискорення доставки замовлень

Протягом багатьох років Amazon встановив високу планку доставлення посилок. Коли Prime був запущений у 2005 році, дводенна доставка була нечуваною. До 2019 року одноденна доставка була стандартною для мільйонів товарів. Тепер гігант роздрібної торгівлі звертається до генеративного штучного інтелекту, щоб прискорити доставлення в той же день.

Amazon використовує цю технологію, щоб оптимізувати маршрути доставки, створити більш розумних складських роботів, створити більш ергономічне середовище для співробітників і краще передбачити, де зберігати нові товари, сказав Стів Армато, віце-президент Amazon з транспортних технологій і послуг.

Під час ексклюзивної екскурсії до найбільшого сортувального центру Amazon у Каліфорнії, розташованого в Трейсі, Армато розповів CNBC, що 60% замовлень Prime у березні були доставлені того ж дня або наступного дня в 60 найкращих мегаполісах США. Amazon робить ставку на генеративний штучний інтелект, щоб збільшити цю цифру.  

«Це здається непомітним, але в такому масштабі отримати ще один продукт у потрібному місці означає, що він доставлятиметься на меншу відстань, коли ви його замовляєте», — сказав Армато в інтерв’ю на складі.

У 2020 році Amazon почав розробляти моделі для прогнозування попиту та оптимізації ланцюжка поставок, використовуючи трансформаторну архітектуру, основу того, що ми сьогодні знаємо як генеративний ШІ. 

«Генеративний штучний інтелект — це наступна велика еволюція технологій», — сказав Армато. «Це чудово, і ми вже застосовуємо його дуже практичними способами в наших операціях».

Але не всі зміни, які генеративний ШІ може принести гіганту електронної комерції, є позитивними. За словами аналітиків CNBC, є занепокоєння з приводу потреб генеративного штучного інтелекту у великій кількості енергії та щодо його здатності замінити людську робочу силу Amazon роботами.

Роботи і нові ролі 

За даними компанії, кількість складських роботів Amazon зросла з 350 000 у 2021 році до понад 750 000 у 2023 році.

У 2022 році Amazon почав додавати моделі трансформерів зі штучним інтелектом до своїх роботів-доставників зі складу, щоб машини могли мчатися одна навколо одної більш розумно. CNBC спостерігав, як сотні з них рухаються в узгодженій сітці на складі. Армато називає це «танцювальним майданчиком».

«Деякі з дводенних поставок можуть залишитися осторонь, нехай робот із доставкою наступного дня виконає свою місію першим і попрямує до місця призначення», — сказав Армато. 

Сотні роботів мчать один навколо одного за допомогою генеративного штучного інтелекту в найбільшому каліфорнійському сортувальному центрі Amazon у Трейсі, штат Каліфорнія, 31 липня 2024 року.
Ліза Сетьон

У той час як ці роботи здійснюють навігацію за допомогою серії QR-кодів, наступне покоління приводів Amazon під назвою Proteus є повністю автономними , повідомила компанія. 

«Вони використовують генеративний штучний інтелект і комп’ютерний зір, щоб уникнути перешкод і знайти правильне місце для зупинки», — сказав Армато. 

У рамках стратегії компанії щодо штучного інтелекту Amazon у серпні уклала  угоду зі стартапом AI Covariant. Amazon найняв засновників стартапу та ліцензував його моделі, які допомагають роботам обробляти ширший спектр фізичних об’єктів. Amazon також розробляє двоногого робота під назвою Digit, який може захоплювати предмети й обробляти їх гуманоїдним способом.

CNBC бачив ряд із 20 роботизованих рук «Робін», які використовують комп'ютерний зір, щоб визначити, який тиск використовувати під час збирання пакетів різних форм і розмірів. Amazon каже, що генеративний штучний інтелект вчить людей поводитися з продуктами, яких вони ніколи раніше не бачили, на основі даних про подібні продукти у величезному каталозі Amazon.

Подібна модель використовується для кращої оцінки пошкоджених предметів і запобігання їх виправляння. За словами компанії , штучний інтелект Amazon утричі краще виявляє пошкоджені продукти, ніж люди.

Запровадження більшої кількості робототехніки з генеративним штучним інтелектом без заміни людей – це балансування для Amazon, сказав Том Форте, старший аналітик з капіталу Maxim Group.

«Як вони можуть запровадити автоматизацію для підвищення ефективності та управління витратами на робочу силу, але як вони можуть зробити це таким чином, щоб доповнювати використання людей, а не замінювати їх?» – сказав Форте.

Замість того, щоб замінювати працівників, роботи зменшують навантаження на працівників і створюють нові ролі, сказав Армато. Amazon заявив, що планує витратити 1,2 мільярда доларів на підвищення кваліфікації понад 300 000 співробітників до кінця 2025 року, оскільки генеративний ШІ та робототехніка змінюють процеси компанії. 

«Хтось повинен обслуговувати [робота], якщо він зламається», — сказав Армато. «Або якщо щось впало на танцювальний майданчик, у нас є процес і спеціальне навчання, щоб це прибрати. І тому кожна з них створює нові категорії робочих місць, деякі з яких мають вищий потенціал заробітку».

Останніми роками Amazon зіткнувся з пильною ретельністю щодо своїх відомостей про травматизацію на робочому місці, з федеральними цитатами про порушення техніки безпеки та річним розслідуванням у Сенаті, яке виявило, що великий щорічний розпродаж Amazon, Prime Day, був «основною» причиною травматизму серед працівників . Amazon оскаржила цитати та заявила, що звіт ігнорує досягнутий прогрес. 

Багато роботів Amazon переміщують високі контейнери з предметами на робочі станції, де співробітники збирають і пакують їх, що зменшує кількість людей, які потрібно ходити, сказав Армато. За його словами, штучний інтелект також зменшує потребу працівників тягнутися та нахилятися.

«Одне вдосконалення алгоритму полягає в тому, щоб взяти наші продукти, які швидше продаються, і розмістити їх на полицях на рівні талії», — сказав Армато. «Це ваша ергономічна зона влади».

Роботизовані приводи доставляють високі стоси предметів на робочі станції для збору та пакування в одноденному центрі Amazon у Річмонді, штат Каліфорнія, 31 серпня 2024 року.
Кеті Тарасова

Прогнозування замовлень і маршрутів 

За даними компанії,   з усіма цими роботами та працівниками Amazon доставив понад 2 мільярди товарів того ж або наступного дня в першому кварталі 2024 року.

Amazon завжди використовував алгоритми, щоб передбачити, скільки якого запасу потрібно, коли та де. Компанія заявила, що використовує генеративний штучний інтелект, щоб передбачити, де краще розмістити речі, які вона раніше не продавала. 

«Коли ми завчасно розміщуємо продукт у потрібному місці, перш ніж ви натискаєте «Купити», він долає меншу відстань, що є перевагою для швидкості та екологічності», — сказав Армато.

У Amazon Web Services є центри обробки даних, наповнені серверами, на яких працюють штучний інтелект, що дає компанії перевагу перед роздрібними конкурентами, оскільки вона може навчати свій штучний інтелект самостійно. Як ранній роздрібний продавець, який діяв лише в Інтернеті, Amazon отримав перевагу у зборі масових сукупних даних про поведінку покупців і логістику доставки. Зараз Amazon використовує ці дані для створення моделей штучного інтелекту для використання в усьому: від оптимізації ланцюга постачання до складської роботизації, повідомляє компанія.

«Це не той Walmartі Цільі Costcoа інші не мають власних пачок даних, але вони дивляться на речі трохи по-іншому, і у них набагато старіші системи», — сказала Сухаріта Кодалі, аналітик роздрібної торгівлі Forrester Research.  

Наскільки екологічно чистим буде генеративний ШІ в довгостроковій перспективі, незрозуміло. Це тому, що навчання та запуск генеративного штучного інтелекту є процесом з інтенсивним викидом вуглецю, і прогнозується, що до 2027 року сервери штучного інтелекту по всьому світу щороку споживатимуть стільки енергії, скільки Швеція чи Нідерланди .  

Це суперечить зобов’язанню Amazon у 2019 році досягти нульового чистого викиду вуглецю до 2040 року.

Компанія стверджує, що використання штучного інтелекту допомагає скоротити вуглецевий слід доставлення посилок. За словами компанії,  Amazon скорочує викиди вуглецю, використовуючи понад 20 моделей машинного навчання, щоб покращити картографування своєї величезної мережі з 390 000 водіїв-кур’єрів, передбачаючи перекриття доріг і вибираючи більш ефективні маршрути.

Окрім своїх складів, Amazon також представив генеративний штучний інтелект, щоб допомогти своїм продавцям і покупцям.

Новий інструмент компанії Amazon Personalize AI генерує гіперперсоналізовані рекомендації щодо продуктів. Продавці також можуть використовувати генеративний штучний інтелект для написання чітко націлених описів продуктів або створення зображень своїх продуктів у різних «сезонних і життєвих» налаштуваннях . 

Для покупців Amazon у 2023 році почав наповнювати свій веб-сайт підсумками оглядів продуктів, згенерованими штучним інтелектом , а в лютому компанія запустила генеративного розмовного помічника для покупок під назвою Rufus. 

Крім того, за словами Amazon, вона інвестувала 4 мільярди доларів у стартап зі штучним інтелектом Anthropic , який робить чат-бота Claude конкурентом ChatGPT від OpenAI. За словами компанії, Amazon також виробляє власні мікрочипи, орієнтовані на штучний інтелект, і власні генеративні інструменти штучного інтелекту для розробників, які вона також використовує в роботі.

Питання, чи принесуть величезні інвестиції Amazon у генеративний ШІ прибуток, залишається відкритим. 

«Мені ще не доводилося спостерігати значний розвиток чийогось роздрібного бізнесу завдяки генерувальному штучному інтелекту, включаючи Amazon», — сказав Кодалі. «Я думаю, що їхній найбільший вплив відбувся завдяки попереднім інвестиціям, а не обов’язково деяким із цих останніх інвестицій».

Источник материала
loader
loader