«Європейська обсерваторія цифрових медіа» розробила рекомендації для ефективності ініціатив з медіаграмотності
«Європейська обсерваторія цифрових медіа» розробила рекомендації для ефективності ініціатив з медіаграмотності

«Європейська обсерваторія цифрових медіа» розробила рекомендації для ефективності ініціатив з медіаграмотності

EDMO виокремила рекомендації щодо створення, реалізації та перегляду проєктів з медіаграмотності з урахуванням кращих практик.

Європейська обсерваторія цифрових медіа (EDMO) представила «Рекомендації для ефективних ініціатив медіаграмотності», в яких зібрані рекомендації, розроблені робочою групою EDMO зі стандартів медіаграмотності та найкращих практик, втілюваних у 14 національних і міжнаціональних центрах EDMO. До розробки рекомендацій залучили експертів з понад 50 країн. Про це повідомила пресслужба Європейської комісії.

Рекомендації у Європейському Союзі уже схвалили понад 60 організацій, у тому числі наукові установи, регуляторні органи, провідні організації з фактчекінгу і медіаграмотності, а також інші організації громадянського суспільства. Вони скеровані на те, щоб допомогти зробити ініціативи медіаграмотності в Європі більш ефективними шляхом впровадження найкращих практик на різних етапах розробки, реалізації та перегляду проєктів. Документ розрахований на організації громадянського суспільства, освітян, політиків та працівників медіа та технологічної індустрії.

«У такій складній і різноманітній сфері, як медіаграмотність, не може бути універсального підходу. Ініціативи медіаграмотності суттєво відрізняються за обсягом, розміром, тривалістю та спрямованістю. Як наслідок, не всі рекомендації, включені до Керівництва, будуть актуальними для всіх проектів. Кожен учасник має вибрати найбільш відповідну пораду для своєї ініціативи», — зазначили в EDMO.

Рекомендації можуть допомогти підвищити ефективність ініціатив із медіаграмотності, спрямованих на:

  • протидію поширенню дезінформації та підтримці розвитку навичок критичного мислення для кращого її виявлення;
  • новинну грамотність, просування цінностей незалежної журналістики у медіаекосистемі;
  • широка цифрова грамотність, з поясненнями, як працюють цифрові медіа та як ними користуватися;
  • алгоритмічна грамотність, що допомагає людям зрозуміти роль алгоритмів у споживанні медіа.

Рекомендації згруповані довкола трьох етапів роботи над проєктами: розробки, реалізації та перегляду, загалом їх — 12.

Розробка. Вдала ініціатива з медіаграмотності:

  • має чітко визначені цілі та принципи;
  • розширює можливості;
  • сприяє критичному розумінню медіаекосистеми;
  • консультативно-актуальна;
  • використовує доказовий підхід;
  • є інклюзивною;
  • є етичною і доступною.

Реалізація. Вдала ініціатива з медіаграмотності:

  • є прозорою;
  • готується заздалегідь;
  • є адаптивною;

Перегляд. Вдала ініціатива з медіаграмотності:

  • терпить;
  • розмірковує, ділиться та оцінює.

Повний документ «Керівних принципів», наразі доступний лише англійською мовою, містить посилання на докладніші пояснення, відповідні ресурси та приклади належної практики.

Фото: EDMO

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Источник материала
loader
loader