Як підготувати свій сайт до приймання платежів
Як підготувати свій сайт до приймання платежів

Як підготувати свій сайт до приймання платежів

З досвіду роботи в фінтех-проєктах Україні я, Артем Ляшанов, неодноразово стикався з традиційними помилками та «підводними каменями», які виникають у бізнесу (особливо без досвіду) під час інтеграції платіжного рішення у свій продукт.

І хоча це завдання може здаватися складним, правильний підхід допоможе зробити цей процес простим і надійним.

Ключовими аспектами підготовки сайту до приймання платежів є:.

правильно виконана технічна інтеграція;.

акцент на безпеку даних;.

відповідність законодавчим вимогам.

У цій статті я поділюся власним досвідом і порадами, які допоможуть вам мінімізувати ризики та оптимізувати роботу «платіжки» для ваших клієнтів.

Я завжди наголошую на важливості продуманого підходу до інтеграції функції оплат для продукту.

Цей процес вимагає врахування багатьох факторів, що допоможуть забезпечити безперебійну роботу та довіру клієнтів, адже помилка тут означає втрату не тільки грошей клієнтів, а і довіри до вас.

Розглянемо основні кроки, які необхідно виконати для підготовки вашого сайту до приймання платежів.

Вибір платіжного сервіс-провайдера та вимоги.

Перше, з чим вам потрібно визначитися, – це яке платіжне рішення буде найбільш відповідним для вашого бізнесу.

На ринку існує безліч варіантів, і кожен із них має свої особливості.

Я завжди рекомендую максимально детально вивчити свою цільову аудиторію, розділити її на сегменти, створити портрети типового клієнта тощо.

Ви маєте розуміти: наступне:.

локація: ваш сайт буде продавати чи надавати послуги в Україні чи й в інших країнах?.

способи оплати: наприклад, у багатьох країнах західного світу популярний Pay.

Pal, а у Південній Америці та Африці є свої локальні платіжні інструменти, наприклад мобільні гаманці.

Більше ринків – більше можливостей оплати.

юридичні та податкові нюанси: один і той самий товар може коштувати дорожче в ЄС, аніж в Україні.

Саме тому при підборі платіжного партнера важливо врахувати комісії банків чи платіжних сервіс-провайдерів та їх здатність підтримувати мультивалютність, якщо ви працюєте з міжнародними клієнтами.

А щодо вимог, то одним із найважливіших критеріїв при виборі PSP є його відповідність вимогам безпеки та стандартам, таким як PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

Вибір платформи, яка забезпечить високий рівень захисту фінансової інформації клієнтів, значно підвищує довіру до вашого бізнесу.

З мого досвіду, вибір «платіжки», яка пропонує максимальний продуманий та «секʼюрний» особистий кабінет, який однаково добре «живе» як на десктопі, так і в застосунку, є критичним елементом для забезпечення безпечних транзакцій.

Юридичні аспекти приймання платежів.

Як людина, глибоко залучена у фінансово-технічні процеси, я, Артем Ляшанов, добре розумію, що комплаенс під час приймання онлайн-платежів є ключовим аспектом для забезпечення стабільності бізнесу.

Будь-який платіжний сервіс провайдер повинен працювати відповідно до вимог законодавства, а отже буде уважно перевіряти, чи ваш сайт:.

не продає заборонених товарів або не маскує нелегальні товари під легальні;.

не вводить клієнта в оману з приводу ціни, кількості та якості товару;.

має зрозумілу для клієнта інформацію про умови користування, політику конфіденційності, захист персональних даних тощо.

У кожного платіжного провайдера є свої унікальні умови, але всі вони керуються одними й тими ж правилами міжнародних платіжних систем Visa, Master.

Card чи American Express щодо перебування електронної комерції у правовому полі.

Але, тим не менш, виходячи, наприклад на міжнародний ринок, варто зрозуміти, як треба поводитись у кожному конкретному випадку.

Однією з важливих вимог є дотримання законів про захист персональних даних.

У країнах Європейського Союзу, наприклад, діє Загальний регламент про захист даних (GDPR), який зобов'язує бізнеси забезпечувати прозорість у зборі та обробці інформації клієнтів.

Це включає отримання згоди на обробку платіжних даних і детальне описання політики конфіденційності.

Як фінтех-підприємець, я завжди підкреслюю важливість створення чіткої політики конфіденційності та забезпечення її дотримання на сайті.

Умови повернення коштів та обробка спорів.

Ще одним юридичним аспектом є умови повернення коштів, які мають бути чітко визначені та відображені на сайті.

З мого досвіду, це допомагає знизити кількість скарг від клієнтів та спростити процес розв'язання суперечок під час чарджбеків (це повернення грошей за товар).

Варто включити окремий розділ на сайті, де користувачі зможуть ознайомитися з умовами refund, гарантіями та процедурами вирішення можливих проблемних ситуацій.

Також, читайте більше про ринок фінансових технологій: Артем Ляшанов особистий блог.

Источник материала
loader