IREX в Україні запустила кампанію про ключові поняття медіаграмотності
IREX в Україні запустила кампанію про ключові поняття медіаграмотності

IREX в Україні запустила кампанію про ключові поняття медіаграмотності

Користувачам пропонують оцінити, скільки часу вони витрачають на медіаконтент, та який обирають.

У межах Глобального тижня медіаграмотності, що триває з 14 до 31 жовтня, IREX в Україні запустила у соцмережах кампанію, у межах якої знайомить із ключовими поняттями та складовими медійної грамотності. Про це повідомлено на фейсбук-сторіці IREX в Україні.

У першому дописі користувачам запропонували самостійно оцінити, скільки часу на добу вони витачають на медіа.

«Відкрийте в налаштуваннях у своєму телефоні Екранний час (iOS) або Цифровий добробут (Android).

Випишіть собі в блокнот ті медіа, які ви читали, дивилися, слухали протягом доби. Наприклад, Youtube — 1 година, Instagram — 2 години, Spotify — 30 хвилин тощо.

Тепер згадайте й інші медіа, які ви дивитеся, читаєте або слухаєте не в смартфоні. Наприклад, телевізор — 2 години, радіо в автобусі чи в машині — 1 година, журнал або газета — 15 хвилин.

Враховуйте й паралельне споживання медіа. Наприклад, ви дивитеся фільм на Netflix і одночасно спілкуєтеся з друзями в WhatsApp, тоді враховуйте 1,5 години + 1,5 години», — зазначено у дописі.

Коли всі години пораховано, користувачам радять порозмірковувати, який саме контент в цих медіа споживають, з якою метою, чи додає це ресурсу чи навпаки забирає, та зробити практичні висновки.

У наступному дописі громадянам акцентували на потребі уміти розрізняти факти від суджень, щоб приймати якісні особисті рішення на основі отриманої медійної інформації.

«Факт — однозначна інформація, яку можна перевірити й довести або спростувати. Факт дає нам можливість самим робити висновки. Судження, думка — суб’єктивна інформація, емоції, чиїсь припущення.

Судження — це коли висновки вже зробили за нас і хочуть переконати у їхній правильності», — зазначено у дописі.

IREX в Україні запустила кампанію про ключові поняття медіаграмотності - Фото 1

Щоб потренуватися, кориистувачам запропонували визначити, що з тверджень є фактом, а що судженням:

  • 84% українців читають новини в соціальних мережах, йдеться в дослідженні Internews Ukraine.
  • Видалити всі свої сторінки в соціальних мережах — найефективніший і найшвидший спосіб боротьби з маніпуляціями в інтернеті.
  • Аудиторія TikTok в Україні нараховує 9,4 мільйони користувачів.
  • Джинса — прихована реклама, яку видають за новину або інший журналістський матеріал.
  • Блогерка X дуже вродлива, модно вдягається і гарно говорить, їй варто довіряти.
  • Соціальна мережа Facebook набагато краща за соціальну мережу TikTok.

Правильні відповіді опублікують на фейсбук-сторінці IREX в Україні сьогодні.

Серія дописів про ключові поняття та складові медіаграмотності здійснюється у межах проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті» IREX в Україні.

  • Читайте також: Інфодетокс: 10 кроків до відповідального медіаспоживання

Фото: ілюстративне / IREX в Україні

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Источник материала
loader