62% блогерів систематично не перевіряють інформацію, яку поширюють онлайн, — опитування ЮНЕСКО
62% блогерів систематично не перевіряють інформацію, яку поширюють онлайн, — опитування ЮНЕСКО

62% блогерів систематично не перевіряють інформацію, яку поширюють онлайн, — опитування ЮНЕСКО

9 тисяч блогерів зі 160 країн опановують онлайн-курс з медіаграмотності та відповідалнього блогерства від ЮНЕСКО.

62% лідерів думок та інфлюенсерів у мережі не перевіряють інформацію, якою вони діляться зі своїми аудиторіями. Про це свідчать підсумки опитування, проведеного ЮНЕСКО, повідомив Euronews.

Дослідники з американського Державного університету Боулінг-Грін охопили онлайн-опитуванням 500 впливових осіб у 45 країнах щодо їхніх мотивацій, навичок, практик і проблем у поширенні контенту, та провели 20 глибинних інтерв’ю з інфлюенсерами.

Авторам контенту важко визначити найкращий спосіб оцінки інформації, яку вони бачать у мережі. 42% відповіли, що вони оцінюють інформацію за кількістю вподобань і поширень публікації.

Ще 19% повідомили, що покладаються на репутацію оригінального автора або медіа, щоб визначити, чи певна інформація є життєздатною.

Кожен п’ятий опитаний інфлюенсер також ділиться зі своєю аудиторією контентом від друзів, яким він довіряє.

Дослідження показало, що три з чотирьох новин поширюють в соціальних мережах без попереднього прочитання.

Опитування показало, що журналісти також не є основним джерелом для творців контенту: лише 37% респондентів сказали, що вони використовували медіа як джерело інформації. Двома головними джерелами контенту для них були особистий досвід, власні дослідження й інтерв’ю.

Разом із цим творці контенту хочуть покращити свої навики перевірки медіа та інформації, йдеться в опитуванні. 73% опитаних зазначили, що потребують додаткового навчання для протидії дезінформації.

«Творці цифрового контенту зайняли важливе місце в інформаційній екосистемі, залучаючи мільйони людей до культурних, соціальних чи політичних новин», — заявила генеральна директорка ЮНЕСКО Одрі АзулайАле багато хто протидіє дезінформації онлайн, мові ворожнечі, та закликає до додаткового навчання».

Разом із результатами опитування ЮНЕСКО оголосила про місячний онлайн-курс з медіаграмотності для блогерів, зацікавлених у боротьбі з дезінформацією.

Курс, створений експертами з медіа та інформаційної грамотності, «розширить можливості творців контенту боротися з дезінформацією та мовою ворожнечі» та дасть їм достатню підготовку щодо «глобальних стандартів прав людини щодо свободи слова та інформації».

У межах курсу блогери навчаться добирати інформацію з різних джерел, перевіряти її якість, розвінчувати дезінформацію та мову ворожнечі, повідомляти про них фактчекінговим організаторам та модераторам платформ.

За інформацією ЮНЕСКО, понад 9 тисяч людей із 160 країн зареєструвалися та проходять його. Після завершення курсу ЮНЕСКО з учасниками розбудовуватимуть спільноту відповідальних блогерів, яка обмінюватиметься передовим досвідом, поширюватиме медіагрпмотність та сприятиме зменшенню поширення дезінформації.

Нагадаємо, курс «Цифрові контент-креатори та журналісти: як бути надійним голосом в онлайн-просторі» почався 18 листопада. Його розроблено у партнерстві з Центром журналістики імені Найта при Університеті Техасу в Остіні. Мета — надати цифровим контент-креаторам та журналістам ключові навички та знання для подолання цифрових викликів, професійної комунікації та підтримки прозорих онлайн-практик, орієнтованих на права людини.

Фото: ілюстративне / ЮНЕСКО

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги по теме
исследование
Источник материала
loader
loader