Алгоритми, кава, гриби та зумери. Головні кавові тренди на 2025 рік
Алгоритми, кава, гриби та зумери. Головні кавові тренди на 2025 рік

Алгоритми, кава, гриби та зумери. Головні кавові тренди на 2025 рік

Кавова індустрія продовжує розвиватися, реагуючи на зміну смаків, технологічні інновації, культурні тренди та збільшення кількості гіпстерів у геометричній прогресії. Які зміни прогнозує ринок у найближчі два роки та чого нам чекати від четвертої хвилі кави — AIN розповідає у матеріалі, де зібрали головне з дослідження британської компанії Synergy, яка займається виробництвом та постачанням ароматизаторів, екстрактів та есенцій по всьому світу.

Що таке четверта хвиля кави та що із нею у 2024 році?

У матеріалі про хвилі кави ми розповідали, що у четвертій хвилі, яка відбувається зараз, кава стає обʼєктом дослідження, мистецтва, а також соціальної взаємодії. Четверта хвиля базується на ідеях третьої хвилі, але розвиває їх далі через технології, індивідуалізацію та стає більш комерційною. 

Окрім цього, на розвиток кави активно впливають соцмережі, особливо TikTok, та зумери, для якого цей напій став пріоритетним. Споживачі все більше цікавляться спеціалізованою кавою, яка виготовлена з високоякісних зерен та обсмажена вручну. Очікується, що цей сегмент ринку продовжуватиме зростати в найближчі роки, оскільки любителі кави шукають більш насичений смак та аромат.

Що буде у майбутньому?

Згідно з дослідженням Synergy, споживачі кави все частіше очікують від кави не лише смаку та тонізувального ефекту, а й додаткових корисних властивостей. Це включає покращення когнітивних функцій (концентрація, пам'ять), підвищення рівня енергії, підтримку імунної системи та навіть збагачення протеїном. 

Особливу увагу привертає грибна кава, яка стала вірусною в соціальних мережах — сумарно 22 мільярди переглядів. Як пише Synergy, це демонструє зростання кількості грибної кави на 92% по всьому світу за період жовтня 2018 — вересень 2023 років.

Окрім цього, зростає попит на каву з низьким вмістом цукру та калорій, а також на рослинні альтернативи, наприклад, з мигдальним, вівсяним чи кокосовим молоком. Тобто споживачі стають більш вимогливими до складу продуктів та їхнього впливу на організм.

Чого нам очікувати:

  • Функціональні напої, що покращують концентрацію, енергію, імунітет та містять білок;
  • Грибна кава;
  • Напої з меншим вмістом цукру та калорій;
  • Рослинні альтернативи;
  • Нові смаки, де можуть бути кокос, мигдаль, солона карамель, темний шоколад, карамель, фундук, молочний шоколад та ваніль.

Потреба в новизні та вплив зумерів

Зумери мають підвищений інтерес до екзотичних та світових смаків. За даними Synergy, кожен другий споживач здійснить одноразову імпульсивну покупку, якщо продукт є обмеженим випуском. 

Кавові бренди також можуть доєднатися до цієї тенденції шляхом створення нових ексклюзивних смаків та комбінацій, щоб залучити нових клієнтів. Зокрема з 2021 по 2023 рік зросла кількість сезонних та обмежених випусків холодної кави.

Серед популярних лімітованих серій залишається холодна кава (колд-брю, еспресо-тонік), а користувачі TikTok продовжують генерувати вірусні кавові тренди. Зокрема такі як далгона-кава — напій, який готують шляхом збивання рівних частин порошку розчинної кави, цукру та гарячої води до кремоподібного стану, а потім додають холодне або гаряче молоко. Такий вид кави родом з Південної Кореї та став особливо популярним під час пандемії COVID-19.

Dalgona coffee

Чого хочуть зумери:

  • Обмежені смаки та сезонні випуски;
  • Нові смаки в поєднанні з популярними класичними;
  • Вплив TikTok на кавову культуру: збита кава, бананова кава та напої, що імітують популярні позиції з меню Starbucks.

Кавові коктейлі та потреба робити каву вдома

Як пише Synergy, багато споживачів кави пʼють каву у форматі to go, щоб задовольнити потреби у напої під дружніх або робочих зустрічей. Зі зростанням популярності коктейлю еспресо-мартіні зʼявляються нові ідеї щодо додавання кави в алкогольні напої.

Окрім цього, з розвитком віддаленої роботи зʼявляється потреба споживати смачну каву вдома. Тому у 2025-2026 роках очікується ще більше різноманіття домашнього приготування кави, а також збільшення розміру упаковки. 

Нове — добре забуте старе

Автори дослідження виявили тенденцію до повернення класичних смаків та поєднання їх з сучасними трендами. Це може включати переосмислення традиційних рецептів з використанням нових інгредієнтів або технологій, створюючи ностальгічні, але водночас сучасні смакові враження.

Наприклад, в Україні іноді іронічно, або неіронічно, роблять огляди на розчинну каву та готують з неї напої. 

Кава та штучний інтелект

Розвиток штучного інтелекту не обходить і кавову культуру. За словами Андреас Ідла, генерального директора та співзасновника платформи Cropster, яка аналізує ціноутворення кави, ШІ дозволить швидше приймати кращі рішення на основі наявних даних. Зокрема компанія використовує алгоритми для кращого обсмаження кави — це дає змогу дізнатись, як зміниться температура протягом наступних двох хвилин.

Starbucks також користується штучним інтелектом для персоналізації бренду, оптимізації розподілу робочої сили та аналізу запасів продукції у кавʼярнях. Також ШІ є у застосунку бренду, що дозволяє глибше зрозуміти вподобання споживачів і підвищити рівень персоналізації в наданні послуг. 

У 2019 році компанія придбала частку в ресторанній технологічній компанії Brightloom. Це стартап який раніше керував мережею ресторанів, де клієнти робили замовлення на касі самообслуговування та не взаємодіяли зі співробітниками. 

Попередні прогнози кави та ШІ:

  • Покращення рівня обсмажування;
  • Оптимізація роботи в закладі;
  • Глибше розуміння вподобань споживачів та індивідуальний підхід.

Читайте також: Чому дорожчає кава та як це позначиться на вашій чашці. Від клімату до логістики — колонка

Источник материала
loader
loader