Верховний комісар ООН розкритикував закон України про заборону церков, повʼязаних з Росією
Верховний комісар ООН розкритикував закон України про заборону церков, повʼязаних з Росією

Верховний комісар ООН розкритикував закон України про заборону церков, повʼязаних з Росією

У доповіді Управління Верховного комісара йдеться, що закон покладає відповідальність за дії окремих осіб на цілі громади, а національна безпека не є достатньою підставою для обмеження релігійної свободи за міжнародними договорами.

Управління Верховного комісара ООН з прав людини розкритикувало відсутність у законі України «достатнього обґрунтування» для розпуску релігійних організацій, пов’язаних з державою-агресором. Про це йдеться у доповіді Управління від 31 грудня.

У документі вказано, що закон України про заборону діяльності релігійних організацій, керівний центр яких розташований у країні-агресорі, прийнятий в серпні, запроваджує «непропорційні обмеження на свободу сповідувати свою релігію або переконання».

У доповіді стверджують, що такі заходи «порушують міжнародні стандарти», адже «національна безпека не є достатньою підставою для обмеження релігійної свободи за міжнародними договорами». Як йдеться в документі, ні Міжнародний пакт про громадянські та політичні права, ні Європейська конвенція з прав людини не включають «національну безпеку» серед допустимих підстав для обмеження свободи релігії, як це, мовляв, робить український закон.

«Ліквідація релігійної організації є серйозним обмеженням, яке впливає на можливість людей сповідувати свою релігію або переконання спільно з іншими і ставить під загрозу життєздатність громади в цілому. Для такого заходу потрібна наявність дуже вагомих підстав. Україна не продемонструвала необхідність і пропорційність цього заходу», — йдеться в доповіді.

У доповіді цитують норми закону, які дозволяють розпуск організацій, якщо їхні «уповноважені особи» визнані винними у злочинах, зокрема тих, що загрожують національній безпеці, або причетні до «неодноразових фактів поширення пропаганди ідеології "русского міра"».

«Подібні розпливчасті формулювання не дають чіткого розуміння вимог закону та можуть покласти відповідальність на цілі релігійні громади за дії окремих осіб. Надмірно широке і неоднозначне формулювання може поставити під загрозу право на свободу вираження думок», — йдеться в документі.

Крім того, у доповіді вказується, що закон дозволяє державним органам скасовувати надання майна у користування релігійній організації на основі адміністративного рішення про її невідповідну афіліацію ще до рішення суду про її ліквідацію.

«Оскільки держава володіє історичними церковними будівлями по всій Україні та здає їх в оренду, це може призвести до того, що релігійні організації позбудуться доступу до цих приміщень», — йдеться в доповіді.

Згідно із законом, на території України заборонена діяльність іноземних релігійних організацій, центри яких розміщуються в державі, що здійснила або здійснює збройну агресію проти України та/або тимчасово окупувала частину її території, а також релігійних організацій, що прямо або опосередковано підтримують збройну агресію проти України.

Детальніше про те, як діятиме цей закон, читайте в матеріал Юлії Лавришин: «Після дев’яти місяців сторони тільки займуть позиції для бою». Як працюватиме закон про заборону релігійних організацій, пов’язаних із Росією

Фото з відкритих джерел

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги по теме
ООН УПЦ МП Законодавство
Источник материала
loader