Цього року Volkswagen Commercial Vehicles відзначає 40-річний ювілей повнопривідних моделей Volkswagen Transporter Syncro. До такої знаменної дати було організовано ювілейну експозицію на виставці класичних автомобілів у Бремені, що проходила з 30 січня по 2 лютого. На стенді були представлені два унікальні автомобілі. Це бортовий T3 Syncro на 16-дюймових колесах, виготовлений у кількості всього 60 од., а також T4 Multivan Syncro, який потрапив до Книги рекордів Гіннеса.
Роботи над повнопривідним Transporter розпочалися ще задовго до дебюту у 1985 році моделі T3 Syncro. Ще в 70-ті роки першопрохідником стала машина сімейства T2. Прототип 4х4 був збудований командою під керівництвом Густава Майєра, який очолював відділ розробки продуктової лінійки Transporter. Машину випробували навіть у Сахарі, а в 1978 році підготували п’ять зразків, оснащених переднім мостом, що підключався.
Прототип T2 4×4 cередини 70-х.
Однак донор T2 зразка 1967 року готувався вже на заслужений відпочинок, а тому в серійне виробництво було вирішено запустити повнопривідну версію його спадкоємця – моделі третьої генерації. Цікаво, що Transporter T3 Syncro отримав систему вже постійного повного приводу – на основі в’язкісної муфти. Трансмісію розробили у кооперації зі Steyr-Daimler Puch, а тому повнопривідні Transporter збиралися на заводі у Граці (Австрія).
T3 Syncro мав повний привід з вязкостною муфтою.
Автомобіль мав додатковий захист днища, інші пружини та жорсткіші амортизатори. Дорожній просвіт було збільшено на 60 мм – до 215 мм. Коробка передач застосовувалася моделі 4+G, що мала чотири основні передачі та одну «коротку» для їзди бездоріжжям. Як опція пропонувалися блоковані диференціали на обох мостах.
На базі T3 Syncro з подвійною кабіною було створено спеціальну модель TriStar
Блокування диференціалів було опцією для T3 Syncro.
У 1987 році розпочалося виробництво T3 Syncro на 16-дюймових колесах. Машини отримали підвищену вантажопідйомність – одну тону, стандартно оснащувалися заднім блокованим диференціалом і мали збільшений до 246 мм дорожній просвіт. Таких автомобілів було виготовлено лише 2138 од.. Це небагато, враховуючи, що обсяг випуску всіх T3 Syncro до 1992 року становив 45 475 од. Однак справжнім раритетом став бортовий автомобіль на 16-дюймових колесах, яких зібрали всього 60 од.
Рідкістний бортовий T3 Syncro – з 16-дюймовими колесами
Розширювачі колісних арок – відмінна риса T3 Syncro з 16-дюймовими колесами
У 1993 році був представлений T4 Syncro. На відміну від попередника мотор стояв вже попереду. Водій та передній пасажир сиділи не над колесами, а за ними, що покращувало пасивну безпеку. Система повного приводу з в’язкістною муфтою біла адаптована – вона розподіляла потужність вже з передка на задок.
T4 Syncro
Представлений на виставці у Бремені екземпляр T4 Multivan Syncro був занесений до Книги рекордів Гіннеса. У 1999 році він проїхав по всьому маршруту Панамериканського шосе, а це 22 800 км від Аляски до Вогняної Землі, швидше за будь-яке інше авто – за 15 днів 14 годин і 6 хвилин. Від серійної машини “рекордсмен” відрізнявся лише збільшеним паливним баком та встановленням додаткових фар на даху. Загалом у заїзді брали участь два Multivan – друга машина через сильний шторм фінішувала на кілька днів пізніше.
Рекордний T4 Syncro
Рідкістний бортовий T3 Syncro – з 16-дюймовими колесами
2004 року на ринок виходить модель п’ятого покоління – T5 4Motion. Тут з’явилася інноваційна система повного приводу з багатодисковою муфтою у масляній ванні, де підвищений тиск створювався двома насосами. Це дозволило безступінчасто підключати задній міст одразу після втрати зчеплення на одному з передніх колес. В нормальних умовах руху автомобіль працював як передньопривідний, що покращувало паливну економічність.
T5 4Motion
T5 4Motion з багатодисковою муфтою.
У 2010 році з’являється вдосконалена система 4Motion – з новим багатодисковим зчепленням та насосами із підвищеним тиском (30 бар). Датчики системи стабілізації ESC швидко посилали команду на активацію заднього приводу, не доводячи передні колеса до пробуксовки. Цю систему повного приводу в 2015 році адаптували для машин сімейства T6, а в 2019 році – й для T6.1.
На ралі «Дакар» T5 4Motion використовуються як сервісні автомобілі
Сьоме покоління Bulli, що випускається сьогодні, представлене трьома сімействами, кожне з яких має свою систему повного приводу. Так, моделі Multivan/California оснащені інноваційною трансмісією eHybrid 4Motion, де задні колеса рухаються окремим електромотором. У машин Transporter/Caravelle встановлений задній міст із електронно-керованим диференціалом. Що ж до електрокарів ID. Buzz Cargo Pro 4Motion/ID. Buzz GTX, то у них всі чотири колеса працюють виключно від електромоторів.
Transporter PamAmericana – модель сьомого покоління
ID. Buzz GTX