Війна в Україні змушує літаки літати довшими маршрутами, збільшуючи викиди CO₂
Війна в Україні змушує літаки літати довшими маршрутами, збільшуючи викиди CO₂

Війна в Україні змушує літаки літати довшими маршрутами, збільшуючи викиди CO₂

Згідно з новим дослідженням, глобальні викиди вуглекислого газу в авіації зросли на 1% у 2023 році, тому що літакам довелося літати довшими маршрутами, щоб уникнути повітряного простору росії. Після вторгнення росії в Україну в лютому 2022 року західним авіакомпаніям заборонили літати над росією. Це змусило їх використовувати набагато довші маршрути між Європою чи Північною Америкою та Східною Азією, спалюючи при цьому більше палива.

Дослідження, опубліковане 12 лютого в Communications Earth & Environment, показало, що об’їзди, спричинені війною в Україні, призвели до того, що літаки витрачали в середньому на 13% більше пального порівняно з початковими маршрутами. Вплив був ще більшим для рейсів між Європою та Азією, де споживання палива зросло на 14,8%. Рейси між Північною Америкою та Азією зазнали меншого, але все ще значного зростання на 9,8%.

Професор Ніколя Беллуен, наразі відряджений до Інституту П’єра-Симона Лапласа (Університет Сорбонна/Політехнічна школа/UVSQ), став співавтором дослідження з Університету Редінга. Він сказав: «Після вторгнення в Україну спостерігалося скорочення авіарейсів між західними країнами та Східною Азією, оскільки авіакомпанії коригували свої маршрути. З часом рейси відновилися, але їм довелося виконувати значні обхідні маршрути, або літаючи на південь від Росії, або над Арктикою.

«Рейси, які постраждали, становлять близько 1100 рейсів на день, але додаткова відстань, яку вони повинні пролетіти, має помітний вплив на загальний вуглецевий слід авіації. Ці об’їзди додали 8,2 мільйона метричних тонн CO2 до глобальних авіаційних викидів у 2023 році».

Дослідницька група використовувала дані відстеження польотів і складні комп’ютерні моделі, щоб підрахувати, скільки додаткового палива літаки витрачають на своїх нових маршрутах. Їхній аналіз враховував такі фактори, як режим вітру, який може значно вплинути на споживання палива. Дослідницька група також розглядала обмеження повітряного простору над Лівією, Сирією та Єменом. Вони виявили, що конфлікти в кожній країні стосуються від 60 до 100 рейсів на день.

Читайте також -  Ілон Маск пропонує $97,4 мільярда за контроль над OpenAI

Літаки, які уникали повітряного простору Лівії, витрачали в середньому на 2,7% більше палива, а ті, які уникали Сирії, спостерігали збільшення на 2,9%. Об’їзд навколо Ємену мав дещо більший вплив: літаки витратили на 4,3% більше пального. Однак, оскільки ці обмеження впливають на відносно невелику кількість рейсів і вимагають коротших об’їздів, їхній вплив на глобальні авіаційні викиди становив менше 0,2%. Джерело

Источник материала
loader
loader