Як застосунки для знайомств втрачають популярність
Як застосунки для знайомств втрачають популярність

Як застосунки для знайомств втрачають популярність

Ще кілька років тому мільйони користувачів активно використовували Tinder, Bumble та інші застосунки для знайомств. Однак сьогодні аудиторія цих інструментів стабільно скорочується, а молоде покоління не поспішає покладатись на алгоритми для романтичних знайомств.

Pear Ring — таку назву має невеликий зелений перстень із написом «Pear». Автори стартапу Pear Ring започаткували соціальний експеримент, мета якого — відмова від онлайнових дейтингових сервісів та перехід до знайомств у реальному світі. Розробники проєкту пропонували носити перстень зеленого кольору, який мав сигналізувати про те, що його власник — людина без пари, зацікавлена у знайомствах. Таким чином автори стартапу намагалися заохотити зустрічі та взаємодію у реальному житті замість нескінченного свайпінгу в онлайн-застосунках.

Вартість перстня — приблизно $25, його можна було купити на офіційному сайті Pear Ring. Автори проєкту наголошували, що від його запуску кілька мільйонів людей по всьому світу приєдналися до цього експерименту в пошуках традиційних способів познайомитися. Інтерес до стартапу Pear Ring два роки тому був доволі високим — про нього писали медіа та обговорювали на Reddit.

Проте не всі захоплювалися Pear Ring, були й доволі логічні сумніви щодо ефективності цього підходу та навіть проблем із безпекою такого рішення, адже очевидно, що власники цього перстня, особливо жінки, ризикують стати жертвами небажаної уваги або навіть переслідувань. Зараз офіційний сайт Pear Ring веде на ресурс https://www.getthursday.com/, автори якого, правда, теж працюють у дейтинговій індустрії та пропонують організацію офлайнових подій для тих, хто зацікавлений у знайомствах. Це свідчить про те, що автори стартапу Pear Ring не відмовились від ідеї перенесення онлайнових знайомств в офлайн-світ, проте відійшли від ідеї перснів Pear Ring.

Ідея розробників Pear Ring насправді не позбавлена здорового глузду. Колись сервіси для знайомств, як-от Tinder, Bumble та Hinge, вважалися революцією у пошуку стосунків. Вони були простими у використанні й допомагали знайти пару за допомогою лише кільком свайпам. Але останнім часом їх використовують дедалі рідше. Причини різноманітні: втома від швидкого контенту, недовіра до алгоритмів, а ще — бажання цифрового детоксу та пошук знайомств у реальному житті.

Стверджувати, що епоха Tinder добігає кінця, зарано, однак сумніватися у тому, що застосунки для знайомств більше не здаються такими привабливими, як раніше, не варто.

Популярні дейтингові сервіси у 2024 році втрачали аудиторію

Тенденцію до зниження трендовості дейтингових сервісів підтверджує статистика. Ще у 2023 році, за даними дослідження аналітичного центру Pew Research Center, майже половина американців користувалися Tinder. Натомість компанія-власник Tinder, OkCupid, Hingeт та інших подібних застосунків ще у звіті про прибутки у 2022-му заявила про зменшення кількості платних користувачів цих сервісів на 8%.

Окрім того, спостерігається тенденція щодо скорочення числа завантажень цих застосунків, особливо з їхніми піковими показниками 2018-2020 років. Так, у 2023-му американці завантажили такі застосунки понад 36 млн разів. Це на 2% менше, ніж у попередньому році, і на 16% менше, ніж у 2020-му, першому році пандемії Covid-19.

Тривалий час найпопулярнішим сервісом для знайомств серед американців був Tinder, останнім часом зростає інтерес до Bumble. Його особливо полюбляють представники покоління Z (кому 18-25 років).

Компанія-власник Tinder намагається адаптувати свій продукт до молоді, пропонуючи їм оптимальніші плани передплати та запроваджуючи нові категорії, які допоможуть краще орієнтуватися в аудиторії сайту.

Сервіси для минулого покоління?

Застосунки, які були must-have для тих, кому зараз трохи більше 30, майже не цікавлять тих, кому трохи за 20. І хоча вони намагаються розробити нові функції, молодь не поспішає вивчати хитрощі Tinder чи таємниці Bumble-спілкування. Опитування студентів коледжів у 2023 році показало, що 79% із них не користуються сервісами для знайомств навіть раз на місяць.

Саме тому деякі експерти стверджують, що «золота ера» дейтингових застосунків добігає кінця, навіть попри їхні спроби розгортати нові функції та намагатися відповідати потребам аудиторії. Окрім того, із традиційними сервісами конкурують суперінноваційні та сучасні сервіси ШІ-знайомств. Сюжет відомого фільму «Вона» про закоханість у штучний інтелект в епоху розвиненого генеративного ШІ виглядає як чорно-біле кіно за часів IMAX. Адже сервіси знайомств із ШІ-моделями, до прикладу, Candy.ai та Kupid.ai, пропонують спілкування з жінками, яких можна налаштувати до потреб користувачів — створити собі цифрову пару з ідеальною зовнішністю та характером і весело проводити із нею час. Правда, лише у цифровому просторі.

Додатковим доказом того, що молодь не цікавиться цифровими знайомствами, є втрата їхнього інтересу до платних функцій цих сервісів. Дослідження 2023 року показало, що 41% користувачів старше 30 років платили за преміумфункції цих застосунків. Те саме робили лише 22% користувачів молодше 30 років.

Алгоритмічне розчарування

Іще одна причина втрати інтересу до Tinder — недовіра до рекомендаційних алгоритмів. Прихована інформація про ці алгоритми є частиною стратегії компанії, що й зрозуміло, адже саме алгоритми лежать в основі монетизації цих сервісів. Проте останнім часом користувачі дедалі більше розчаровуються в алгоритмах — у тому, як вони працюють та як підбирають пару.

«Це невдоволення може бути пов’язане з тим, що алгоритми не зовсім відповідають індивідуальним уподобанням чи очікуванням», — пояснює для Newsweek Деон Блек, сексуальний педагог і тренер із знайомств.

Інші експерти також стверджують, що люди останнім часом більше прагнуть взаємодії поза цифровою сферою. Тому чимало молодих людей замість застосунків для знайомств обирають живе спілкування. Вони повернулись до витоків, тобто почали робити те, що вони робили до появи платформ і застосунків для знайомств.

«Люди виявили, що їм більше подобається зустрічатися з людьми особисто, ніж переглядати профілі на своєму смартфоні, — цитує Newsweek Дастіна Сітара, генерального директора компанії The Groom Club, яка організовує такі зустрічі. — Особиста зустріч є більш автентичною, оскільки ви одразу відчуваєте людину”.

У 2024 році у США нового дихання набув ще один спосіб знайомств епохи до Tinder — живі побачення наосліп. А ті, кому простіше почати взаємодію у цифровому просторі, обирають для цього соцмережі Instagram чи TikTok. Понад 17% чоловіків і майже 11% жінок знайомляться, граючи в онлайн-ігри.

Окрім того, новий подих отримали бізнеси, які організовують спільне проведення часу з метою знайомства, до прикладу, соціальні клуби, де люди грають в ігри та спілкуються.

Цифровий дейтинг 2.0

Поки вчені сперечаються, чи є перспектива у стосунків, що розпочалися в онлайні, розробники дейтингових платформ не здаються і шукають нові способи зберегти старі-нові знайомства у цифровому просторі. Прикладом такого нового підходу до цифрового дейтингу є, зокрема, новий застосунок Thursday, доступний лише 24 години і лише один раз на тиждень. Та й Tinder не відстає у своїх спробах зберегти аудиторію — сервіс оголосив про нову функцію побачень наосліп.

Тенденція щодо відмови від цифрових знайомств обговорюється на сторінках онлайн-медіа та у декількох гілках на Reddit. Багато учасників дискусій переконані, що популярність Tinder та аналогів йде на спад через те, що люди втомилися від того, що їхнім повсякденним життям дедалі більше керують алгоритми. Тож їхнє рішення самим управляти принаймні тим, з ким вони хочуть спілкуватися в реальному житті, є спробою взяти контроль над своїм життям у власні руки.

Навряд чи Tinder та Bumble перестануть існувати найближчим часом, але їхнє домінування у сегменті знайомств, особливо серед молоді, поступово зникає і поступається старому-доброму онлайну.

Источник материала
loader
loader