Медіаіндустрія 2025: дев’ять тенденцій, які змінюють комунікацію зі споживачами
Українська медіаіндустрія стоїть на порозі революційних змін, де штучний інтелект, персоналізація та нові формати взаємодії визначають майбутнє комунікацій. 2025 рік обіцяє стати переломним моментом, коли технології та креативність у симбіозі створять безпрецедентні можливості для брендів і споживачів.
Штучний інтелект змінює наше життя
ШІ кардинально змінює маркетингову екосистему, роблячи її автоматизованою, персоналізованою та аналітичною. У 2025 році компанії, які інтегрують алгоритмічні рішення у кожен етап роботи, матимуть значну перевагу перед конкурентами. З огляду на швидкі темпи розвитку технологій, бізнесу вже зараз варто переосмислювати свої стратегії, адже традиційні підходи до медіапланування та взаємодії з аудиторією поступово відходять у минуле.
Тренд 1: від експериментів до ключового гравця в команді
Якщо раніше ШІ використовували переважно для автоматизації окремих процесів (наприклад, управління ставками у рекламі чи аналізу аудиторії), то сьогодні він відіграє все більшу роль у бізнесі, який прагне працювати якісно й ефективно: від прогнозування ринку до створення більш глибокого зв’язку зі споживачами. Наприклад, сервіс для перевірки граматики та орфографії Grammarly використовує ШІ для виявлення помилок і кращих варіантів, а кар’єрна платформа LEZO — щоб забезпечити метч між роботодавцями та потенційним кандидатом.
Що далі? З часом ШІ отримає ще більше контролю у робочих процесах — він стане стратегічним партнером для брендів. Уже зараз з’являються легші моделі технології, нові killer-застосунки, а також загалом покращується взаємодія через голоси та різні сенсори. І це лише початкова точка для необмежених маркетингових «експериментів».
Тренд 2: інтеграція у медійний інструментарій
Ще кілька років тому використання штучного інтелекту у медіаплануванні було обмеженим, але зараз, в епоху алгоритмів, усе змінилося. Тепер ШІ активніше інтегрується у всі етапи медіациклу, що допомагає перейти від традиційних підходів до нових стратегій, які ґрунтуються на даних та автоматизації. Наприклад, AdTech-інструменти від Meta та Google уже вміють автоматично налаштовувати стратегії, прогнозувати результати, а також у режимі реального часу оптимізувати рекламні кампанії.
Що далі? У 2025 році медіаінструментарій стане більш алгоритмічним: від динамічного сценарного планування, яке враховує зміну бюджетів і поведінку споживачів, до прогнозів щодо ROI та допомоги у створенні медіапланів, що краще прогнозуватимуть шлях залучення покупця. І такий підхід матиме вплив на кампанії, які стануть більш персоналізовані, ефективні й економічно вигідні.
Тренд 3: оптимізація мікромоментів
Мікромоменти — це коротка, але вирішальна мить, коли користувачі приймають рішення: шукати інформацію, робити покупку або дізнаватися більше про бренд. Google визначає їх як моменти «Хочу знати», «Хочу піти», «Хочу зробити» або «Хочу купити». У цей час користувачі очікують миттєвої та релевантної відповіді.
Традиційні стратегії не завжди встигають за швидкими змінами у поведінці споживачів, але ШІ розв’язує це питання. Алгоритми, аналізуючи масиви даних (пошукові запити, історію покупок, місцеперебування тощо), визначають ключові точки взаємодії та пропонують релевантний контент. І це дозволяє брендам бути там, де вони потрібні клієнтам. Наприклад, лише за місяць AI-асистент платіжного гіганта Klarna обробив 2,3 млн розмов, тобто дві третини від усіх чатів служби підтримки. Такий підхід пришвидшив розв’язання питань у понад п’ять разів і зменшив кількість повторних звернень на 25%.
Що далі? В Україні помітно зростає попит на персоналізовану рекламу, яка дедалі точніше відповідає інтересам користувачів. Тому бренди, які використовують мікромоменти, досягатимуть кращих результатів. Це створює новий рівень конкуренції: виграють ті, хто краще розуміє споживачів і персоналізує їхній досвід за допомогою ШІ.
Сторітелінг як спосіб вибудувати міцний зв’язок
Сторітелінг — один із найпотужніших форматів комунікації. Такий підхід дозволяє передавати меседжі швидко й емоційно, а також поглиблювати взаємодію між брендами та споживачами. Сьогодні справжні історії стають центральним елементом комунікаційної стратегії, а платформи шукають нові способи співпраці та інтеграції їх у різні канали.
Тренд 4: сила у нішевих спільнотах
Нішеві спільноти й інфлюенсери, які генерують контент для різних платформ (YouTube, Instagram, TikTok тощо), є неймовірно цінними для брендів, оскільки вони забезпечують справжній зв’язок зі своєю аудиторією. Ці групи людей об’єднані спільними інтересами, цінностями або вподобаннями, створюючи автентичний простір для обговорень і впливу. Саме тому вони є ідеальними партнерами для співпраці й ефективним каналом для просування власних історій.
Наприклад, колаборація українського ювелірного дому Sova з рок-гуртом The Hardkiss. Разом вони створили колекцію прикрас, натхненну музикою та стилістикою гурту. Завдяки цьому бренд розширив свою аудиторію та ще раз наголосив на важливості автентичного підходу до створення контенту.
Що далі? Бренди по-різному ставляться до нішевих спільнот та інфлюенсерів, але часто не помічають ключовий момент — це можливість заявити про себе. Ті, хто зможе інтегруватись у такі спільноти або залучити контент-креаторів, отримають не лише доступ до нових аудиторій, а й зможуть стати частиною їхнього світу.
Тренд 5: історії через призму Connected TV
Раніше сторітелінг часто асоціювався з соцмережами та медіа, але тепер великі екрани телевізорів стають новою платформою для емоційної комунікації з аудиторією. Ключову роль відіграє CTV, який поєднує зручність телеперегляду з персоналізацією цифрового контенту. Останніми роками «розумне» телебачення активно розвивається і в Україні, відкриваючи нові можливості для співпраці. Українські сервіси, такі як Megogo, «Київстар ТБ» та Sweet.tv, є лідерами ніші й пропонують широкий спектр рекламних інтеграцій.
Бренди можуть розповідати свої історії через інтерактивні формати — короткі ролики або серії історій, що з’являються між епізодами шоу, під час завантаження відео чи ігор. Такий підхід робить сторітелінг природним, оскільки глядач сприймає рекламу не як нав’язливий меседж, а як частину контенту. Наприклад, Megogo має ексклюзивні права на трансляцію продуктів HBO Max в Україні, що дає можливість рекламодавцям інтегрувати рекламу під час премʼєр і переглядів світових хітів.
Що далі? У майбутньому очікується подальше зростання популярності CTV та поглиблення співпраці між платформами, брендами та рекламодавцями, що сприятиме розвитку інноваційних підходів у сфері цифрового маркетингу та медіа.
Тренд 6: алгоритми змінюють медіапланування
Сучасне медіапланування стає повністю алгоритмічним — усе більше рекламодавців використовують сучасні технології для оптимізації кампаній, економії бюджету та ресурсів. Проте такий підхід також формує імператив для медіа та творчості працювати разом. Креативи більше не можуть існувати окремо від медіастратегії: алгоритми вимагають тісної взаємодії між контентом і каналами комунікації, щоб досягти максимального ефекту.
Що далі? Алгоритмічне медіапланування стане стандартом у маркетингу. Вже зараз бренди інвестують в інструменти, які об’єднують аналіз даних, генерацію контенту та оптимізацію медіарозміщення, сприяючи ще більшій інтеграції медіа та творчих команд.
Медіапростір більше не буде таким, як раніше
Цифровий медіапростір продовжує трансформуватися, відкриваючи нові можливості для брендів, які прагнуть побудувати глибший зв’язок зі своєю аудиторією. Розвиток ритейл-медіа, акцент на прозорість, а також активне партнерство між бізнесами стане ключовим чинником успіху у найближчі роки. І той, хто зможе адаптуватися до цих змін, матиме значну конкурентну перевагу на українському ринку.
Тренд 7: ритейл-медіа покращують взаємодію зі споживачами
Ритейл-медіа — важливий інструмент для брендів, які прагнуть взаємодіяти з користувачами безпосередньо на платформах роздрібних продавців. Його унікальність у тому, що він дозволяє використовувати інформацію про поведінку покупців, щоб створювати персоналізовані рекламні пропозиції у момент прийняття рішення про покупку. Це робить рекламу більш цільовою та ефективною.
Це розуміють українські ритейл-гіганти, які активно розвивають свої платформи. Наприклад, Rozetka використовує персоналізовані банери та рекомендації товарів, які допомагають брендам швидше залучити покупців, компанія «Алло» пропонує створювати спеціальні пропозиції під конкретні сегменти аудиторії, а OLX — продає можливості показу таргетованої реклами на сайті та в застосунку.
Водночас усе більше українських компаній розглядають свої платформи не лише як канали продажу продуктів чи послуг, але і як інструмент монетизації, оскільки мають доступ до масивів власних даних.
Що далі? Ритейл-медіа продовжить розвиватися, пропонуючи ще більше можливостей для інтеграції рекламних кампаній і створення персоналізованого досвіду покупців. За даними дослідження Dentsu про рекламний ринок, до 2027 року витрати на цей напрям перевищать $100 млрд, випереджаючи традиційне телебачення та платну пошукову рекламу.
Тренд 8: нові метрики = кращі результати
Сьогодні все більше брендів шукають нові способи зрозуміти, наскільки ефективно працюють їх кампанії. Звісно, для цього є традиційні показники (CTR, CPM, СРА, ROI, ROAS тощо), але з розвитком технологій вони поступово втрачають свою актуальність. На заміну приходять нові метрики. Одна з ключових — увага, яка стала новим «ресурсом», за яким полюють усі. За інформацією Dentsu, 86% світових CMO визнають увагу дуже, якщо не критично важливим показником для медіа. До слова, на ринку вже є технології (такі як відстеження уваги, eye tracking), які дозволяють зрозуміти, як довго люди дивляться на рекламу та як вони реагують на неї.
Що далі? Очікується, що метрики уваги й інші нові показники стануть стандартом у медіаплануванні. Вони дозволять брендам точніше оцінювати ефективність своїх кампаній та оптимізувати їх у реальному часі.
Тренд 9: партнерство заради зростання
У 2025 році колаборації між медійними платформами та технологічними компаніями вийдуть на новий рівень, формуючи епоху високоякісного контенту та сервісів. Нові технології створюють попит на співпрацю, чим активно користуються компанії. Наприклад, лабораторія досліджень штучного інтелекту OpenAI вже уклала угоди з The Financial Times, Reddit, Vox Media та News Corp для використання їхнього контенту для того, щоб навчити ШІ надавати точніші та релевантніші відповіді.
Що далі? В умовах активного розвитку технологій партнерства стануть основою для медіаіндустрії, створюючи інноваційні формати та підходи. І це хороша можливість для брендів «устигнути на човен» і розширити свій вплив, запропонувавши унікальний досвід для споживачів
Медіаіндустрія стрімко рухається до повної цифрової трансформації. ШІ, персоналізовані комунікації та нові метрики ефективності стають не просто трендами, а необхідністю для виживання брендів. Успіх у 2025 році матимуть ті компанії, які зможуть поєднати технологічні інновації з глибоким розумінням потреб своєї аудиторії, створюючи персоналізований і релевантний контент у правильний момент.
Автор: Михайло Гичка, Media Director iProspect Ukraine
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

