Тест-драйв Renault Kardian. А можна дешевше?
Після чималої паузи, яка настала після завершення продажів Renault Sandero Stepway, в українській модельній гамі Renault місце недорогого субкомпактного кросовера знов зайнято. На ринок вийшов Renault Kardian, який відразу привернув багато уваги. Autocentre.ua перевірив Kardian на тест-драйві.
Kardian викликає чимало питань. Що це за модель? Чому її стиль так не збігається з дизайном нового ж Renault Duster? Тут відповідь доволі проста. Kardian – глобальна модель, яка призначена для продажів поза західноєвропейським ринком. Вперше ця модель з’явилась на Південно-Американському ринку. Kardian почали випускати в Куритибо (Бразилія), та Касабланка (Марокко). А машини, що продаються в Україні, вироблені на заводі в Румунії. Щоб переконатись в глобальності цієї моделі достатньо заглянути під капот. Тут запчастини вироблені по всьому світу. На деталях клейма Made in Marocco, Made in Mexico та навіть Made in Italy.
Kardian нагадує силует Dacia Sandero Stepway. Це стало ще помітніше, коли ми поставили дві моделі поруч. Лінія даху, похиле заднє скло, бічне скління та нахил даху є дуже схожими в обох моделей. Однак, з погляду стилю, новий кросовер значно більш сучасний та оригінальний.
Характерною рисою моделі Kardian є двоповерхова світлотехніка з тонким верхнім модулем, який інтегрує світлодіодні денні ходові вогні та покажчики поворотників. Основні фари розташовані нижче. Цікаво що під час бразильської презентації моделі Жиль Відаль, головний дизайнер Renault, підкреслив, що Kardian став результатом спільної роботи команд дизайнерів Renault, розташованих у Франції та Бразилії.
Які бувають та з чого зроблені Kardian?
В основі Kardian та ж платформа CMF-B, що використана в Renault Clio, Capture, Logan/Sandero, а також спорідненій моделі Taliant.
При повній зовнішній схожості з однойменною моделлю з південної Америки, в технічному плані машини для України істотно відрізняються. Так, якщо в Бразилії для Kardian пропонується двигун 1.0 на 125 к.с., що може працювати на етанолі, то в Україні модель пропонується з менш форсованим варіантом двигуна, до того ж розрахованого тільки на бензин. Це турбований 1.0 TCe на 100 к.с. та 160 Нм. На вибір є механіка, або «автомат», що для цього сегмента авто дуже важливо. Цікаво, що «автомат» теж не такий як в південноамериканської версії. Авто для України обладнані не «роботом» з двома зчепленнями, а варіатором. І зауважте, що для модифікації з варіатором крутний момент двигуна обмежили на рівні 142 Нм.
Привод в Kardian тільки передній. З кросоверних елементів в Kardian серйозний кліренс у 201 мм, та захисні пластикові накладки на бамперах, арках коліс та порогах.
Для Kardian в Україні пропонується три комплектації: Evolution, Techno та Iconic. Наша тестова машина в середньому варіанті оснащення Techno. Це простіше за все визначити по колісних дисках, хоча всі вони на 16 дюймів. В Evolution диски сталеві, з ковпаками. В середньої версії – легкосплавні чорного кольору, а в топової Iconic – з алмазним шліфуванням Movement.
Для перших двох комплектацій є варіанти як з механікою, так і з варіатором. А в топової – тільки CVT. Вартість Kardian стартує з 812 900 грн, а найдорожча версія коштує немалих 962 200 грн.
В салоні Kardian
Пластик передньої панелі Kardian та облицювання дверей жорсткий. Але, попри те, що машина бюджетного сегмента, зібрана вона якісно. Немає скрипів, стуків та зайвих звуків при їзді навіть по нерівні дорозі, на кшталт бруківки Подільського спуску.
Багато елементів в салоні Kardian такі ж як в новому Duster. Зокрема, комбінація приладів в нашій комплектації це 7-дюймовий екран. Дизайн доволі простий і лаконічний. На табло виводяться показник режиму КП, швидкість, внизу є індикація температури двигуна і рівня палива. До речі, кнопками можна обрати варіант панелі з індикацією обертів двигуна, або без неї.
Кнопками на кермі можна також вивести на праву частину панелі додаткову інформацію. Якщо погортати меню вверх-вниз, то на панелі приладів з’являється блок з індикацією режимів “Еко”, або покажчик тиску в шинах, або бортовий комп’ютер, який показує скільки машина проїхала і середню витрату палива. Клімат-контроль керується трьома зручними коліщатками, як в новому Дастері.
Екран мультимедійної системи не дуже контрастний і кольори трохи тьмяні. Мабуть, свою роль грає ще й пластикова захисна плівка на екрані. При цьому працює мультимедіа доволі оперативно. А сама система має бездротовий протокол Android Auto, що не зустрінеш і в багатьох значно дорожчих авто.
Водійське місце доволі зручне, але мені не дуже сподобались аморфні спинки сидінь. Їм би більше пружності та фіксації спини. На задньому ряді немало місця над головою. А от для колін простору просто достатньо, без запасу. Варто враховувати що модель компактна і має довжину 4,12 м та колісну базу 2,6 м.
Що стосується багажника, то він має обʼєм 398 л і зручний. Під підлогою багажника знаходиться «запаска», не докатка. Щоправда, вона не така, як штатні колеса, а має розмірність 185/65 R15. Проте, це повноцінне колесо, яке дозволить навіть в дальній дорозі у випадку пошкодження колеса після заміни на запасне не турбуватись про негайний пошук шиномонтажу.
Як поводиться Kardian на ходу
Для Kardian двигун пропонується лише один. Це бензиновий трициліндровий агрегат з турбіною та розподіленим впорскуванням палива. В нього об’єм 999 см³. Завдяки наявності турбіни двигун видає 100 кінських сил і 142 нм тяги (в версії з CVT). Через те, що циліндри тільки три, в нього є характерний «непарний» звук роботи. На холодну, та при стоянні на перехрестях із ввімкненим «драйвом» на кузові відчувається дрібна вібрація.
Якщо говорити про конструктив, то незвичним є таке рішення як… вихлопна труба! А точніше місце її виводу. Вона виходить не традиційно позаду, під бампером. Ні, вона виведена ліворуч під лівим порогом, під дверима заднього пасажира. Для чого це зробили не зовсім зрозуміло. Можливо через компонування, можливо хотіли зекономити метр вихлопної системи.
Та повернемось власне до самого двигуна. Щодо запасу тяги мотора, то у рваному ритмі знервованого міського потоку машина рухається доволі нормально. Та й по трасі мотор прискорює машину адекватно і впевнено тримає швидкість в 150 км/год. Звичайно, в парі з варіатором розраховувати на якісь стрибки на обгонах, або рвучкі маневри не варто. Проте пасти задніх не приходиться. Цікаво що якщо порівняти динаміку прискорення Kardian з механікою та варіатором, то різниця складає всього 0,5 секунди (12,5 проти 12,0 секунд).
А що з витратами пального в цього маленького двигуна? В нас в міському режимі Kardian витрачав 7,8 л/100 км. За містом в спокійному ритмі руху апетит знизився до 5,6 л на 100 км.
Що стосується керованості, то тут без сюрпризів. Відчуття від керування машиною явно не для тих хто шукає гоночної гостроти. Кормове управління доволі легке та не надто інформативне. При міських маневрах кермо навіть треба самостійно докручувати назад, щоб повернути колеса в положення прямо. Але на нерівностях воно легко скрадає удари дороги та не передає їх на водія.
Щодо роботи автомата, то коли натискаєш на газ, варіатор трохи задумується і потім починається прискорення. Відповідно треба розраховувати свої маневри з урахуванням такого темпераменту. Проте, коли потрапляєш вранці у напружений трафік, варіатор показує себе досить ефективним. Він м’яко стартує, немає ніяких ривків в роботі. Саме те, щоб їздити по міських заторах.
Підвіска Kardian енергомістка – це приємна особливість для машини, яка претендує на звання кросовера. На ямах вона справляється з усіма нерівностями не пробивається і доволі нормально себе веде на трасі. Без зайвого розгойдування та кивків кузова.
Підсумок та конкуренти Kardian
Як можна підсумувати відчуття від нового компактного кросовера Renault Kardian? Куди б ми не приїхали, новинка викликала жвавий інтерес. Нове імʼя та виразний дизайн підігрівали інтерес всіх, хто стикався з нами на тесті. Kardian практичний і невибагливий. З чималим багажником, та великим кліренсом. Відчувається орієнтир на прагматичність, проте тут є над чим подумати. Ціна тестового авто 921 500 грн не така вже й мала і не унікальна на ринку. Hyundai Venue навіть дешевший, при порівнянному рівні оснащення. Та й ціна на Suzuki Vitara теж ускладнює вибір. Можна подивитись і в бік Citroen C3. Та навіть Skoda Kamiq стартує з такої ж ціни, хоча за ті гроші вона буде на механіці та в базовій версії. Одним словом, чимало компактних кросоверів в цьому бюджеті бʼються за увагу покупців. І новому Renault Kardian потрібні додаткові аргументи.
Таким аргументом цілком можна назвати фірмову фінансову програму, адже при купівлі авто по програмі «Renault бонус» ціна стає суттєво цікавішою. Наша тестова машина обійдеться не в 921 500, а 831 500 грн. І це вже зовсім інша розмова. З такою програмою Kardian знов вривається на ринок в боротьбі за звання найдоступнішого кросовера з АКП.

