Встановлення інвалідності: кому можуть призначити додаткові обстеження
Встановлення інвалідності: кому можуть призначити додаткові обстеження

Встановлення інвалідності: кому можуть призначити додаткові обстеження

Встановлення інвалідності: кому можуть призначити додаткові обстеження - Фото 1

Роз’яснення дали у МОЗ.

В Україні з січня 2025 року діє нова система оцінювання повсякденного функціонування особи. Тепер при визначенні інвалідності оцінюється не лише діагноз людини, а те, як її стан впливає на здатність виконувати повсякденні дії. Бувають випадки, коли людині можуть призначити додаткові обстеження. У Міністерстві охорони здоров’я (МОЗ) розповіли, кому їх можуть призначити.

Коли можуть призначити додаткові обстеження

У МОЗ пояснили, що оцінювання повсякденного функціонування проводиться на основі медичних документів, які вже є у справі, та, за потреби, особистого огляду.

«Але іноді інформації недостатньо — наприклад, відсутні результати певних аналізів, обстежень або дані суперечливі. Також бувають випадки, коли інформація щодо попереднього обстеження є застарілою і команді потрібні більш актуальні дані щодо стану пацієнта», – йдеться у повідомленні.

У відомстві зазначили, що в таких ситуаціях експертна команда може призначити додаткові обстеження. Так, вони можуть бути рекомендовані як під час очного розгляду, так і за результатами перевірки документів у разі заочного оцінювання.

«Додаткове обстеження може бути призначене експертною командою лише один раз. Повторне направлення можливе лише у виняткових випадках — якщо під час дообстеження встановлено новий діагноз або виявлено нові обставини, що потребують додаткових уточнень для ухвалення обґрунтованого рішення», – додали у МОЗ

Як відбувається направлення на обстеження

Лікар з експертної команди формує електронне направлення в системі охорони здоров’я. У направленні зазначаються конкретні види обстежень, які необхідно пройти. Також член команди обов’язково вносить до протоколу номери направлень з ЕСОЗ.

«Це необхідно для того, щоб після виконання обстежень адміністратор міг перевірити, чи були закриті відповідні звернення в системі, та, за потреби, направити справу на подальший розгляд команди», – пояснили у МОЗ.

У відомстві зауважили, що після цього людину інформують, до кого звернутися для отримання подальших інструкцій — адміністратора лікарні або іншого визначеного працівника. Такий працівник надає пояснення щодо подальших дій, а також як передати результати обстежень для завершення розгляду справи.

Як діяти пацієнту після отримання направлення

У МОЗ наголосили, що обстеження можна пройти в будь-якому зручному закладі охорони здоров’я, який має ліцензію на медпрактику. У разі наявності в закладу договору з НСЗУ в межах Програми медичних гарантій ці послуги є безоплатними для людини.

«Важливо, щоб факт проходження обстежень був зафіксований в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ). Лише тоді результати з’являться у справі й стануть доступними для експертної команди. Приватні заклади охорони здоров’я також зобов’язані фіксувати результати дообстеження в ЕСОЗ. Якщо звернення не зафіксоване, це є порушенням ліцензійних умов», – йдеться у повідомленні.

Після завершення обстежень адміністратор закладу охорони здоров’я має отримати доступ до медичної картки людини для прикріплення результатів до справи. Доступ підтверджується через СМС.

Окрім того, результати обстежень — висновки, описи чи інші документи — можуть бути передані адміністратору в електронній або паперовій формі. Після цього документи додаються до електронної справи, і вона стає готовою для подальшого розгляду експертною командою.

Коли всі результати обстежень прикріплено до справи, експертна команда отримує повний обсяг інформації для ухвалення рішення.

«Якщо додаткових дій не потрібно, справа буде розглянута заочно — без присутності людини. Рішення ухвалюється в межах загального часу роботи експертної команди відповідного профілю», – резюмували у МОЗ. // Дзеркало тижня

Tweet
Источник материала
loader
loader