Російські пропагандисти на федеральних каналах глузують з Дональда Трампа в середньому по 43 рази на день, — War of Words
Російські пропагандисти вдаються до різкої, зневажливої, насмішливої та саркастичної риторики на адресу чинного президента США Дональда Трампа. Подібні повідомлення звучали на російському телебаченні в середньому по 43 рази на день за період з 18 лютого до 4 квітня 2025 року. Про це повідомила комунікаційна команда сервісу дослідження російської пропаганди War of Words.
Аналітики за допомогою системи зі штучним інтелектом виокремили близько 14 000 згадувань зі словом «Трамп» за звітний період та з'ясували, що кожне сьоме згадування Трампа було із сарказмом, насмішкою чи зневагою.
За півтора місяці було 2009 подібних згадувань, тобто в середньому 43 рази на день російська пропаганда використовувала слова Трампа чи пов’язані з ним події у зневажливому тоні. Зокрема, пропагандисти казали про нього «двієчник у світовій політиці», «нахаба, хам, трамвайний», «як слон у посудній лавці», «він не повинен бути в Білому домі, він повинен бути в Дурдомі», «він Росію обманув, Трампушка не Єсаул», «це політик нової хвилі, це ось такий забудовник-беззаконник, популіст» тощо.
Згідно з дослідженням, найбільше глузування на адресу Трампа зафіксували на каналах «Росія-1», «Перший», «Звєзда» та «НТВ».
Серед програм — «Час покаже» («Перший канал»), «Вечір з Володимиром Соловйовим» («Росія-1»), «Відкритий ефір. Ток-шоу» («Звєзда»), «60 хвилин» («Росія-1») та «Велика гра» («Перший канал»).
За даними War of Words, російське телебачення використовує щодо Трампа персональні образи («бреше», «не червоніє», «рудий») перебільшення («кожного дня нові ідеї», «грає в Путіна», «неуспішний як бізнесмен»), дегуманізацію («неадекватний», «не розуміє, що робить», «виглядає гірше, ніж його сорочка», «типовий американець (тобто не знає нічого ні про що)», «перебульшувач») і контраст («Наші лідери спокійні та діловиті, а там бігають з ключкою по полю для гольфу»).
Крім того, згадуючи про Дональда Трампа, пропагандисти підміняють причинно-наслідкові зв'язки (тарифна війна Трампа = Велика депресія), вдаються до культурних архетипів («Росія — фортеця», «Захід — хаос»), показують нерішучість США відкрито виступати проти сильної Росії (наприклад, пояснюють, що Трампа у Британії зображають «дурником», який неспроможний вести жорсткі переговори проти Путіна), кажуть, що Путін бачить Трампа як «легку здобич» тощо.
«Комплексна риторична стратегія Росії полягає в тому, щоб швидко закріпити в свідомості своїх громадян просту картину світу: "свої — сильні", "інші — клоуни або жертви". Пропаганда цілеспрямовано використовує негативне емоційне забарвлення, висміювання та дегуманізацію, щоб сформувати упереджене ставлення до опонентів, серед яких є зокрема американський президент, і викликати відразу до альтернативних точок зору.
Це не просто інформаційна атака — це психологічна операція, яка покликана створити враження невідворотності перемоги Росії ще до того, як ухвалено будь-які реальні рішення. Таким чином формується паралельна реальність, де будь-який спротив виглядає безглуздим або приреченим», — прокоментував засновник War of Words, ексміністр культури, молоді та спорту України Володимир Бородянський.
Зокрема, журналісти виявили кореляцію між контактами адміністрації Трампа з Путіним і заявами, що перегукувалися з позицією російського диктатора з питань окупації, вступу України до НАТО та легітимності президента України Володимира Зеленського.
- Читайте також: 100 днів Трампа. Як міжнародні медіа та російські пропагандисти писали про дії президента США
Фото: Дональд Трамп/фейсбук
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

