/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fa8a6c9dd19cf448670a8141fd21c6dc6.jpg)
Шість напрямків безбар'єрності: Зеленська оголосила про початок кампанії «Коли можеш»
Про це дружина Президента повідомила на презентації всеукраїнської комунікаційної кампанії соціальних змін «Коли можеш» та флагманських проєктів міністерств у межах реалізації Стратегії безбарʼєрності до 2030 року, передає кореспондент Укрінформу.
«Безбар’єрність - це коли можеш. Власне, це є маніфест кампанії соціальних змін, яка стартує сьогодні, і він звучить саме так: «Безбар’єрність - це коли можеш». Кампанія покликана роз’яснити шість ключових напрямків безбар’єрності: фізичний, інформаційний, цифровий, суспільно-громадянський, освітній і економічний», - зазначила Зеленська.
Вона нагадала, що в Україні впроваджується державна стратегія з безбар’єрності, де в кожного міністерства є свої флагманські проєкти і зобов’язання. У своїй промові перша леді зупинилася на питанні бар’єрів у комунікаційному просторі.
«Нещодавно ми зустрічалися з цього приводу з представниками медіа і обговорювали, зокрема, що досі в матеріалах українських ЗМІ, точніше, в 47 відсотках випадків використовують некоректну, травмуючу термінологію. У заголовках, в текстах все ще можна зустріти такі визначення як інвалід, сліпий, аутист», – зауважила перша леді.
Вона наголосила, що клеймо інвалід на законодавчому рівні в Україні усунено з офіційних документів ще 2018 року.
«Яким же чином говорити коректно? Головне правило – і воно ж майже просто основне – спочатку людина, потім її досвід, тобто людина з інвалідністю, наприклад, і тільки так. Стан чи діагноз не повинні затуляти собою особистість. Чому взагалі про це варто говорити, чому за це варто боротися? Слова мають значення і завдають реального болю», - наголосила Зеленська.
Вона водночас зазначила, що не менш важливі й інші ключові напрямки, які висвітлюватимуть під час кампанії, а саме - фізичний, цифровий, суспільно-громадянський, освітній і економічний.
«Якісь речі починаєш помічати лише тоді, коли безпосередньо до них торкаєшся. Наприклад, я зрозуміла, що наше місто не дуже пристосоване для того, щоб жити в ньому з маленькою дитиною, коли в мене були маленькі діти. Коли продумуєш план виходу з дому з візочком до дрібних подробиць, тому що інакше не знаєш, як ти потрапиш до лікарні або до іншого району. Або коли я спробувала пересуватися з милицями після травми, я також зрозуміла, що сісти в таксі - це проблема; ескалатори лякають, а коли на вулиці погана погода, краще взагалі не виходити, бо слизько і можна не повернутися навіть з милицями», – поділилися дружина Президента.
Вона акцентувала, що всі мають право жити в гідних умовах, тому необхідно брати участь в їх створенні. «Не чекайте змін, створюйте, ініціюйте їх, бо часто саме ви, кожен з нас, знає краще, як потрібно», - закликала Олена Зеленська.
Як повідомляв Укрінформ, 21 грудня 2024 року Кабінет міністрів схвалив розпорядження «Деякі питання комунікаційної підтримки реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року». Стратегія передбачає донесення громадянам понять фізичної, інформаційної, цифрової, суспільної, освітньої та економічної безбарʼєрності.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, обласні та Київська міська державні адміністрації (військові адміністрації) обов’язково мають застосовувати типові рішення та брендбук, затверджені стратегією, під час здійснення заходів у рамках реалізації Стратегії, розробляти та подавати МКСК комунікаційні плани заходів, а також звітувати про їх виконання.

