/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F102bf4eff1a4306ca555556a9d5c7d3e.jpg)
Deezer починає маркувати музику, згенеровану штучним інтелектом, для боротьби зі стрімінговим шахрайством
Deezer оголосив , що почне маркувати альбоми, що містять треки, згенеровані штучним інтелектом, у рамках своїх зусиль щодо боротьби зі стрімінговим шахрайством.
Компанія повідомляє, що близько 18% музики, яка завантажується щодня — понад 20 000 треків — тепер повністю згенеровано штучним інтелектом. Хоча більшість цих треків не стають вірусними, Deezer стверджує, що близько 70% їхніх стрімів є підробленими та створені для шахрайського отримання роялті.
Щоб боротися з цим, треки, згенеровані штучним інтелектом на Deezer, тепер чітко позначені. Ці треки також не відображатимуться в редакційних плейлистах або рекомендаціях на основі алгоритмів, а шахрайські стріми фільтруються з виплат роялті.
Компанія стверджує, що нові лейбли кардинально змінять правила гри, допомагаючи слухачам визначати різницю між музикою, створеною людиною, та контентом, створеним штучним інтелектом.
Deezer зазначає, що наразі пісні, створені лише за допомогою штучного інтелекту, становлять лише 0,5% усіх потоків на їхній платформі, але ця тенденція швидко зростає.
«Ми виявили значне зростання обсягів музики, створеної штучним інтелектом, лише за останні кілька місяців, і не бачимо жодних ознак уповільнення цього зростання. Це проблема всієї галузі, і ми прагнемо бути лідерами у підвищенні прозорості, допомагаючи меломанам визначати, які альбоми містять музику, створену штучним інтелектом», – сказав генеральний директор Deezer Алексіс Лантерньєр у прес-релізі.
«Штучний інтелект сам по собі не є добрим чи поганим, але ми вважаємо, що відповідальний та прозорий підхід є ключем до побудови довіри з нашими користувачами та музичною індустрією», – продовжив він. «Ми також чітко заявляємо про своє зобов’язання захищати права виконавців та авторів пісень у той час, коли закон про авторське право ставиться під сумнів на користь навчання моделей ШІ».
У грудні 2024 року Deezer подав заявку на два патенти на свою технологію виявлення штучного інтелекту (AI Detection), яка, за його словами, зосереджена на двох різних способах виявлення «унікальних сигнатур», що використовуються для розрізнення синтетичного та автентичного контенту.
Цей крок відбувається на тлі того, що, як повідомляється, Universal Music Group, Warner Music Group та Sony Music Entertainment ведуть переговори щодо ліцензування своєї роботи стартапам штучного інтелекту Udio та Suno. Звукозаписні компанії подали до суду на стартапи за порушення авторських прав, і будь-яка угода допоможе врегулювати судові процеси між ними , повідомляло Bloomberg на початку цього місяця.

