/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F0eba270a3e205203f4851136a741ef8e.jpg)
Куюн розповів, чи чекати стрибків цін на паливо цього літа
Директор Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн розповів, чого очікувати від цін на пальне в Україні.
Як передає "Хвиля", про це він повідомив у коментарі Укрінформу.
За словами Куюна, що наприкінці червня, що зараз вартість нафти марки Brent трохи перевищувала 68 доларів. За останній місяць були коливання до позначок у 71 долар, але все це – у досить вузькому коридорі.
"На ринку нафтопродуктів, щоправда, були перепади (особливо з дизпаливом). Але, загалом, картина більш-менш стабільна. Це позитивно впливає і на цінники на стелах автозаправних комплексів", – пояснює він.
При цьому прогнозується збільшення кількості акційних пропозицій від мереж для своїх постійних клієнтів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F4d928075e36be1d33edd980ec92d1dbf.jpg)
"Окрім зміни динаміки оптових і роздрібних цін ми завжди відстежуємо й націнки продавців – тобто різницю між закупівельною вартістю й ціною продажу. Так от, у червні та липні ця "пружина" стискалась. Відповідно, у середині липня були зафіксовані мінімальні значення "маржі" за останні 14 місяців з весни минулого року. З того часу маржинальність лише зменшувалась. Це означає, що роздрібні ціни "не відіграли" так, як могли б – з тих чи інших причин зростання стримувалося. Умовно кажучи, вартість пального мала б зрости на 4 гривні за літр, а насправді підвищилась лише на 2 гривні", – розповів експерт.
Куюн також запевнив, що пального всім вистачає. Є певні локальні коливання, але вони не критичні. При цьому споживання в Україні знижується.
За його словами, у першому півріччі воно скоротилось на 12% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Особливо це відчутно на продажах дизпального.
"Мінус 10% є і в сегменті скрапленого газу. Хоча споживання бензину навпаки приблизно на 1% зросло", – зазначив експерт.
У разі виникнення будь-яких проблем ринок, за його словами, відрегулює себе дуже швидко.
"Гадаю, якби була задача, ми точно могли б дуже швидко збільшити обсяги постачань удвічі. Країна має величезний транспортний парк, сформований у 2022 році. Є дуже розгалужене залізничне сполучення, прикордонні переходи, де пальне перевантажують з вузької європейської колії на широку українську. Все абсолютно налагоджено. Тільки давайте обсяги. А з обсягами, через уже згадане зниження попиту, на жаль, поки зворотна тенденція", – підкреслив директор групи "А-95".
Водночас він звернув увагу, що прогнозувати вплив на ситуацію на ринку нафти й нафтопродуктів геополітичних чинників – справа невдячна. Це складно зробити навіть у короткостроковій перспективі, не кажучи вже про середньострокову й довгострокову.
"Пам’ятаєте, що ми пережили в тому ж червні, коли ціна на нафту просто зросла за один день з 65 до 75 доларів. Хто це міг спрогнозувати? Це ж те, що поза межами нафтового ринку", – додав експерт.
Нагадаємо, українські водії кардинально змінили вподобання в авто.

