Фінські розробники представили нове покоління бойових корветів класу Pohjanmaa
Фінські розробники представили нове покоління бойових корветів класу Pohjanmaa

Фінські розробники представили нове покоління бойових корветів класу Pohjanmaa

У Фінляндії розпочалося будівництво третього корвета класу Pohjanmaa, який має посилити оборону країни та інтеграцію з НАТО. Програма, відома як Squadron 2020, розробляється понад десять років: контракт на чотири кораблі уклали у 2019 році з компанією Rauma Marine Constructions (RMC) на суму € 647,6 млн. З урахуванням затримок і подорожчання нинішній бюджет проєкту оцінюється у € 1,45 млрд, а введення в дію заплановане на 2027−2029 роки.

Кожен корвет має довжину 117 м, ширину 16−16,5 м, осадку 5 м та водотоннажність близько 4 300 тонн. Екіпаж становитиме 70−73 особи з можливістю розміщення до 120. Запас ходу — 3 500 морських миль, автономність — 14 діб. Силова установка типу CODLAG включає газову турбіну General Electric LM2500 та чотири дизель-генератори MAN 12V175D, що дають сумарно 28 МВт потужності та швидкість понад 26 вузлів.

Озброєння передбачає 57-мм гармату Bofors Mk3, два дистанційно керовані модулі Saab Trackfire, систему постановки перешкод Rheinmetall MASS, вісім пускових установок протикорабельних ракет Gabriel V (PTO 2020), а також восьмикоміркову установку Mk 41 VLS для 32 зенітних ракет ESSM Block 2 (ITO 20). Проти підводних цілей використовуватимуться торпеди Saab Torped 47, а також можливість постановки до 100 мін PB 17. На борту буде ангар і майданчик для гелікоптерів чи БПЛА.

Система управління боєм інтегрує Saab 9LV CMS із радарами Sea Giraffe 4A FF та Sea Giraffe 1X, двома системами керування вогнем CEROS 200 і комплексом гідроакустики від Kongsberg та Patria. Для зв’язку використовується Saab TactiCall, а електронна боротьба включає РЕБ, систему попередження про лазерне випромінювання та засоби протидії. Це забезпечує багатодоменні можливості й сумісність з НАТО.

xhrai4lzbkz71.webp (163 KB)

Чотири корвети замінять сім старіших кораблів: чотири ракетні катери класу Rauma, два мінні загороджувачі класу Hämeenmaa та колишній Pohjanmaa. Разом із модернізованими катерами класу Hamina вони стануть основою ВМС Фінляндії. Попри дискусії щодо того, чи корвети за розмірами не ближчі до фрегатів, військові підкреслюють: багатофункціональність і здатність працювати в льодових умовах Балтики виправдовують концепцію.

Будівництво також стимулює економіку: очікуваний ефект — понад 3 600 людинороків зайнятості у Фінляндії. Крім того, RMC у 2025 році приєдналася до консорціуму з американською Bollinger, канадською Seaspan та Aker Arctic, щоб змагатися за контракти на будівництво криголамів у США.

Источник материала
loader
loader