Дослідження: 79% українських учнів вважають, що школа має бути осередком національно-патріотичного виховання
11 вересня в Києві розпочався п’ятий Саміт перших леді та джентльменів на тему «Освіта, що моделює світ», який ініціювала перша леді України Олена Зеленська. У межах першого дня Саміту відбулася презентація результатів міжнародного дослідження «Освіта як інструмент формування особистої стійкості, соціального капіталу країни та культури миру».
Про це повідомили на сайті Офісу президента України.
Опитування провели за участю українських і міжнародних партнерів та експертів у 14 країнах: Австрії, Великій Британії, Данії, Естонії, Литві, Мексиці, ОАЕ, ПАР, США, Туреччині, Україні, Фінляндії, Чехії та Японії.
Дослідження охопило три цільові аудиторії: учителів, учнів та батьків. У ньому взяли участь близько 200 школярів 15–17 років, 100 вчителів і 100 батьків у кожній країні.
Згідно з результатами дослідження, від учителя діти найбільше очікують справедливого ставлення (32%) та підтримки й поваги (31%).
Українські учні найціннішими рисами вчителя під час війни вважають уміння підтримати (58%) та розуміння життєвих обставин (56%). 31% опитаних українських підлітків відчуває тривогу чи страх під час навчання та потребує особливої уваги й психологічної підтримки.
Щодо навичок, які школа допомагає розвинути, то 40% підлітків назвали креативне мислення, 38% – уважність і відповідальність, 32% – здатність працювати в команді та емоційну стабільність, 31% – мотивацію та самосвідомість.
79% опитаних учнів вважають, що школа має бути осередком національно-патріотичного виховання, а 44% — беруть участь у волонтерських та суспільно корисних проєктах.
Вчителі назвали найбільшими проблемами у своїй роботі низьку заробітну плату (46%), велике навантаження та виснаження (41%), відсутність поваги з боку учнів та батьків (39%).
Батьки вважають ключовими функціями освіти підготовку молоді до самостійного й успішного дорослого життя (45%) та набуття знань і навичок для працевлаштування (34%).
Однією з помітних тенденцій у сфері освіти є зростання ролі штучного інтелекту. Згідно з результатами опитування, 22% школярів і 24% вчителів часто використовують ШІ у навчанні та роботі.
На запитання, що може сприяти формуванню культури миру, найбільш поширені відповіді учнів такі: розвиток емпатії, толерантності та поваги до різних думок (37%), навчання мирного вирішення конфліктів (37%) і прав людини (34%).
Дослідження провів Центр соціальних змін і поведінкової економіки у співпраці з Deloitte, за сприяння Організації економічного співробітництва та розвитку (OECР), за підтримки глобального фонду «Освіта не може чекати» (Education Cannot Wait), Міністерства освіти і науки України та Київської школи економіки (KSE).
Нагадаємо, нещодавнє дослідження Агенції масштабуючого коучингу показало, що 40% опитаних українських освітян перебувають у стані високого стресу. Ключовим викликом для педагогів стала невідповідність між бажанням реалізації мети та матеріальними умовами.
Згідно з опитуванням Міністерства освіти і науки України, 68,4% вчителів не фіксували випадків булінгу у своєму класі після початку повномасштабного вторгнення Росії. Водночас лише 28% респондентів змогли чітко визначити, що таке булінг.
Фото: ОП
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.

