/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F4b0887b6c2e99fe78384afe9cac833d8.jpg)
Власники Tesla, які переходять на дизельні авто, можуть стати найкумеднішою подією 2025 року
Ще не так давно автовиробники з багаторічною історією намагалися встигати за Tesla, оскільки все більше покупців відмовлялися від автомобілів з ДВЗ на користь електричних моделей каліфорнійського бренду. Однак зараз ситуація змінюється. Свіжі дані свідчать про помітне падіння лояльності до бренду Tesla, причому колишні власники не лише переходять до конкурентних марок, але й іноді повністю відмовляються від електромобілів на користь дизельних пікапів від таких виробників, як Chevrolet та Ford.Нове дослідження від S&P Global показує, що в другому кварталі 2025 року лояльність до бренду Tesla в США впала на 9,4% порівняно з минулим роком, досягнувши 58,1%. Цей показник став нижчим, ніж у Ford (59,6%), але вищим за Chevrolet (58%), Toyota (57,3%), Honda (54,9%) та Mercedes-Benz (54,2%).За даними S&P Global, лояльність до Tesla почала знижуватися на початку цього року, частково через застарілий модельний ряд та залежність лише від двох масових моделей — Model 3 та Model Y. Обидві вони оновлювалися, але їхня основа сягає кількох років тому. Без нових моделей покупці все частіше звертають увагу на конкурентні бренди, які пропонують ширший вибір. Крім того, політичні погляди керівника Ілона Маска відштовхують багатьох клієнтів.Аналітики підкреслюють, що падіння лояльності до Tesla не є просто відмовою від електромобілів, а скоріше відображенням міграції покупців до брендів, які пропонують більш різноманітні моделі та обладнання. BMW, Mercedes-Benz та Toyota є одними з головних переможців, коли покупці седанів та позашляховиків Tesla переходять до них, що підкреслює обмеженість вибору у Tesla.З тих, хто відмовляється від Tesla, 68,9% обрали інший електромобіль як наступний автомобіль у першій половині цього року, що нижче піку в середині 70% у 2023 році. Решта 31,1% змінили тип палива: 28,2% перейшли на гібриди, а неочікувані 2,9% обрали дизель, що є незвичним кроком для колишніх водіїв електромобілів.Загалом лояльність до акумуляторних електромобілів впала до 58,7% у 2025 році, порівняно з майже 68% два роки тому, що вказує на ширше сповільнення повторних покупок електромобілів. Традиційні моделі з двигунами внутрішнього згоряння все ще мають найвищу лояльність — близько 84%, хоча цей показник поступово знижується. Гібриди набирають обертів, але все ще відстають від ДВЗ та BEV.На противагу, лояльність серед покупців інших електричних марок зростає. Лояльність до типу палива для не-Tesla EV зросла до 46,4%, порівняно з приблизно 45% у 2020 році, що свідчить про те, що прихильники поза екосистемою Tesla більш віддані залишатися з електромобілями. Загальна лояльність до бренду EV також покращилася, зросши до 43,5% порівняно з близько 40% у 2021 році, завдяки хвилі більш конкурентних моделей.
Одна ключова деталь вирізняється: ціна не є основним фактором. Дані показують, що більшість домогосподарств, які відходять від Tesla, купують автомобілі в діапазоні від 60 000 до 75 000 доларів, що вказує на те, що тенденція більше пов’язана з перевагами та різноманіттям продуктів, ніж з економією грошей.
На тлі зростаючої конкуренції Tesla стикається з викликами, пов’язаними не лише з технічними аспектами, але й зі змінами у споживчих уподобаннях. Деякі колишні прихильники електромобілів повертаються до звичних технологій, таких як дизельні двигуни, що може свідчити про тимчасові труднощі або невдоволення інфраструктурою заряджання. Однак загальна динаміка свідчить, що ринок електромобілів продовжує розвиватися, і навіть такі гравці, як Tesla, мають адаптуватися до нових реалій, щоб зберегти лідерські позиції.
