Кожен четвертий українець використовує ШІ під час покупок, — дослідження Kantar
Кожен четвертий українець використовує ШІ під час покупок, — дослідження Kantar

Кожен четвертий українець використовує ШІ під час покупок, — дослідження Kantar

Ще третина опитаних повідомила, що готова спробувати.

Шестеро з десяти українців користуються штучним інтелектом. Близько 20% взаємодіють із ним щодня, ще 27% – кілька разів на тиждень. Про це свідчать результати вересневого дослідження компанії Kantar Ukraine, яка займається маркетинговою аналітикою.

25% українців уже вважають ШІ звичною технологією — на рівні зі смартфонами чи пошуковими системами, а ще 15% думають, що він невдовзі стане таким. Тобто для 40% українців штучний інтелект — не майбутнє, а частина сьогодення, кажуть аналітики Kantar.

Кожен четвертий українець використовує ШІ під час покупок, — дослідження Kantar - Фото 1

Дослідження показало, що кожен четвертий українець (23%) уже пробував застосовувати ШІ під час онлайн-покупок, ще 36% респондентів – хочуть спробувати. 13% звертаються по поради, 12% користуються персональними підбірками, 10% – чатботами магазинів або маркетплейсів.

Штучним інтелектом цікавиться не лише молодь: серед українців 41–55 років 42% ще не мали досвіду використання, але хотіли б спробувати. Водночас 57% поки не використовували ШІ у шопінгу. Причина — у відсутності звички: третина українців вважає, що простіше шукати самостійно, ще 22% не знають, де можна спробувати такі рішення.

«Цей бар’єр зникає з досвідом. Коли технологія стає доступною, інтуїтивною і зрозумілою, опір поступається місцем користі. Так само колись відбувалося з онлайн-банкінгом, доставкою їжі чи безконтактними платежами – тепер цей шлях проходить ШІ», — йдеться в дослідженні.

Кожен четвертий українець використовує ШІ під час покупок, — дослідження Kantar - Фото 2

Найчастіше користувачі очікують, що штучний інтелект допоможе спростити складне: показуватиме, де найдешевше або є знижки (44%), пояснюватиме різницю між схожими товарами (35%), автоматично фільтруватиме все зайве (34%), підбиратиме рішення, що відповідають моїм стилю, бюджету і потребам (33%).

«Очікування від ШІ – не про інновації чи "магію машин", а про зручність і релевантність. Люди хочуть, щоб технологія думала "по-людськи": розуміла контекст, враховувала досвід, допомагала приймати рішення, а не відбирала їх», — зауважують аналітики.

Така позиція проявляється і в питанні довіри. Половина користувачів (56%) займає нейтральну позицію – «частково довіряю». 22% уже довіряють рекомендаціям ШІ, тоді як приблизно така ж частка – поки ні. В компанії кажуть, що це типовий баланс для нових технологій, коли довіра ще формується через практичний досвід.

Kantar Ukraine провела дослідження у вересні 2025 року. Вибірка становить 1000 респондентів, квотна за статтю, віком, типом населеного пункту та регіоном. Цільова група:чоловіки та жінки у віці 18-55 років. Географія: національна панель, за винятком сіл та тимчасово окупованих територій та зони активних бойових дій. Метод: онлайн-опитування, Kantar Online Track.

Нагадаємо, нещодавнє опитування Rakuten Viber показало, що штучним інтелектом користуються 58% українців, а найпопулярнішими ШІ-інструментами є ChatGPT, Gemini та Copilot. Ті, хто користується штучним інтелектом, найчастіше звертаються до нього для пошуку інформації (81%), роботи (37%) і навчання (35%).

Головне фото: Pexels

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги по теме
исследование
Источник материала
loader