Google: реклама Ізраїлю, яка стверджує, що «У Газі є їжа», не є оманливою
У серпні, через два дні після того, як підтримуваний ООН глобальний моніторинг голоду оголосив про швидко поширюваний голод у регіоні міста Газа, Міністерство закордонних справ Ізраїлю опублікувало відео на YouTube, в якому було зроблено протилежне твердження: «Цинічні політики та упереджені ЗМІ брешуть».
На відео від 24 серпня було видно людей, які продають фрукти, овочі, хліб та солодощі на добре забезпеченому вуличному ринку, з датою виходу вказаний липень-серпень. «У Газі є їжа», – йшлося на екрані, – «Будь-яке інше твердження – брехня». Уряд Ізраїлю оплатив просування відео трьома мовами, і, згідно з каналом Міністерства закордонних справ на YouTube, його переглянули понад 7 мільйонів разів англійською мовою. Востаннє відео як рекламу показували 29 серпня.
Хоча відео з ринку було знято в місті Газа в липні, огляд Washington Post показав, що воно було представлене без важливого контексту. Кілька кліпів, які спочатку були опубліковані на Getty Images палестинським фотожурналістом, показують деякі з перших продуктів харчування, що потрапили до Гази після місяців обмежень, встановлених Ізраїлем, за високими цінами, недоступними для більшості палестинців, згідно з підписом до оригінального відео.
Згідно з внутрішнім електронним листом Google, який переглянула газета The Post, це відео є частиною платної ізраїльської урядової кампанії з публікаціями на YouTube, що належить Google, які «зосереджені на тому, чи відбувається голод у Газі». Відео про доступ до їжі в Газі є одними з найбільш перегляданих на каналі Міністерства закордонних справ Ізраїлю в YouTube, а окремі завантаження англійською мовою отримують мільйони переглядів англійською мовою. Відео також просуваються польською, італійською, грецькою та німецькою мовами.
Згідно з електронним листом від 4 вересня та інтерв'ю зі співробітником Google, який говорив на умовах анонімності для захисту своєї роботи, онлайн-кампанія отримала велику кількість скарг, у яких стверджується, що реклама поширює дезінформацію, зокрема від кількох державних органів.
Електронний лист було надіслано членом команди Google з довіри та безпеки, яка контролює та забезпечує дотримання політики контенту компанії. Згідно з веб- сайтом компанії, вона включає правило, яке забороняє рекламу, яка «обманює користувачів, виключаючи релевантну інформацію про продукт або надаючи оманливу інформацію» .
Попри скарги, подані на відео Ізраїлю про доступ до їжі в Газі, вони залишаються в Інтернеті. Згідно з внутрішнім електронним листом Google, вони там і залишаться.
«Застосована реклама не порушує наших правил», – йдеться у вересневому електронному листі. Співробітник написав, що юридичний відділ, а також відділ довіри та безпеки визначили, що відео не порушують правил Google, які забороняють рекламу, що показує «небезпечний або образливий контент, шокуючий контент, делікатні події та непевні твердження».

