/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F4db52119fedf3846e15f0ddf78e481bf.jpg)
Taurus зменшили для винищувачів пʼятого покоління: що відомо про нову ракету
Модернізована ракета KASOM від Taurus стане компактнішою версією Taurus KEPD 350, придатною для використання у винищувачах п’ятого покоління.
На авіасалоні ADEX 2025 у Сеулі компанія Taurus Systems представила макет нової крилатої ракети KASOM (Korean Advanced Stand Off Missile) — модифікації, зменшеної під розміри внутрішніх відсіків озброєння сучасних винищувачів п’ятого покоління, пише Defense Express.
KASOM створена як компактніша альтернатива оригінальній Taurus KEPD 350. Порівняно з попередницею, ракета стала коротшою і легшою:
- довжина — ≈4 м (було 5,1 м);
- ширина — ≈0,95 м (було 1,08 м);
- маса — ≈970 кг (було 1 400 кг);
- дальність — ≈400+ км (було 500+ км).
Нова конструкція орієнтована на інтеграцію з південнокорейськими літаками KF-21 Boramae і навчально-бойовими FA-50, зокрема під варіанти з внутрішніми відсіками озброєння у літаках п’ятого покоління. На виставці показали макет і брошуру характеристик — виглядає, що проєкт ще на стадії розробки.
Перевага KASOM — збереження низької помітності платформи: розміщення в внутрішньому відсіку дозволяє літакам зберігати стелс-характеристики, чого неможливо досягнути при підвісці на зовнішніх підвісках. Саме через вимогу внутрішнього розміщення озброєння Німеччина свого часу обрала для F-35A норвезько-американський JSM замість стандартного Taurus — і цей урок, схоже, спонукав Taurus до створення компактнішої версії.
KASOM створюється на базі попереднього проєкту KEPD 350K-2, який мав орієнтуватися на легкі бойові літаки (наприклад, FA-50) і не викликав достатнього інтересу. Зараз Taurus робить ставку на сумісність із KF-21 та потенційно з літаками НАТО, однак поки що не повідомлялося про зацікавлених замовників або готові прототипи.
Експерти відзначають, що поява компактних високоточних "стенд-оф" ракет стає важливою у світі, де дедалі більше операторів використовують літаки з внутрішніми відсіками, і де стелс-властивості є ключовою перевагою у сучасних повітряних операціях.

