Taurus зменшили для винищувачів пʼятого покоління: що відомо про нову ракету
Taurus зменшили для винищувачів пʼятого покоління: що відомо про нову ракету

Taurus зменшили для винищувачів пʼятого покоління: що відомо про нову ракету

Модернізована ракета KASOM від Taurus стане компактнішою версією Taurus KEPD 350, придатною для використання у винищувачах п’ятого покоління.

На авіасалоні ADEX 2025 у Сеулі компанія Taurus Systems представила макет нової крилатої ракети KASOM (Korean Advanced Stand Off Missile) — модифікації, зменшеної під розміри внутрішніх відсіків озброєння сучасних винищувачів п’ятого покоління, пише Defense Express.

KASOM створена як компактніша альтернатива оригінальній Taurus KEPD 350. Порівняно з попередницею, ракета стала коротшою і легшою:

  • довжина — ≈4 м (було 5,1 м);
  • ширина — ≈0,95 м (було 1,08 м);
  • маса — ≈970 кг (було 1 400 кг);
  • дальність — ≈400+ км (було 500+ км).

Нова конструкція орієнтована на інтеграцію з південнокорейськими літаками KF-21 Boramae і навчально-бойовими FA-50, зокрема під варіанти з внутрішніми відсіками озброєння у літаках п’ятого покоління. На виставці показали макет і брошуру характеристик — виглядає, що проєкт ще на стадії розробки.

Перевага KASOM — збереження низької помітності платформи: розміщення в внутрішньому відсіку дозволяє літакам зберігати стелс-характеристики, чого неможливо досягнути при підвісці на зовнішніх підвісках. Саме через вимогу внутрішнього розміщення озброєння Німеччина свого часу обрала для F-35A норвезько-американський JSM замість стандартного Taurus — і цей урок, схоже, спонукав Taurus до створення компактнішої версії.

KASOM створюється на базі попереднього проєкту KEPD 350K-2, який мав орієнтуватися на легкі бойові літаки (наприклад, FA-50) і не викликав достатнього інтересу. Зараз Taurus робить ставку на сумісність із KF-21 та потенційно з літаками НАТО, однак поки що не повідомлялося про зацікавлених замовників або готові прототипи.

Експерти відзначають, що поява компактних високоточних "стенд-оф" ракет стає важливою у світі, де дедалі більше операторів використовують літаки з внутрішніми відсіками, і де стелс-властивості є ключовою перевагою у сучасних повітряних операціях.

Источник материала
loader
loader