Найбільший російський автовиробник переводить робітників на підсобні роботи
Найбільший російський автовиробник переводить робітників на підсобні роботи

Найбільший російський автовиробник переводить робітників на підсобні роботи

Керівництво АвтоВАЗу запровадило практику переведення виробничих працівників на підсобні роботи – прибирання цехів, підвалів і ремонт конвеєрів. Ці «госпроботи щоп'ятниці» з’явилися після хвилі звільнень, що почалася в жовтні на тлі скорочення зарплат і переходу автогіганта на чотириденний робочий тиждень. Про це повідомляє «Главком» з посиланням на Службу зовнішньої розвідки.

Компанія пропонує досвідченим робітникам «підробіток»: за 32 години – близько 16 тис. рублів, за 40 – до 32 тис. Утім, за словами працівників, заробити вдається лише «обраним», решта чекає черги. Ті, хто потрапив на підсобні роботи, скаржаться на небезпечні умови: старі, непровітрювані приміщення, зламані конвеєри, витік охолоджувальної рідини, яку необхідно збирати вручну.

Розвідка наголошує, що з 29 вересня «АвтоВАЗ», де працює близько 40 тис. людей, офіційно перейшов на чотириденку, пояснюючи це спробою «зберегти колектив». Але наслідком стало масове звільнення робітників – після скасування бонусів і переплат їхні доходи впали з 100-120 до 45-50 тис. рублів.

За дев’ять місяців 2025 року продажі Lada в Росії впали на 24,9 %, до 237,7 тис. машин. Частка бренду на ринку скоротилася до 26,5 %.

Раніше АвтоВАЗ оголошував про тимчасове припинення виробництва з 29 липня по 11 серпня включно. Тоді це пояснили «плановою корпоративною відпусткою», однак насправді це повʼязано з масштабною кризою.

До слова, військово-промисловий комплекс (ВПК), який став головним двигуном російської економіки завдяки трильйонним витратам на держоборонзамовлення з бюджету, несподівано дав збій. Галузі, пов'язані з ВПК, перейшли до стагнації або скорочення виробництва після двозначних темпів зростання майже три роки поспіль, випливає з даних Росстату.

Источник материала
loader
loader