/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F4d858eba090b72ec07b91a5073414bbc.jpg)
ШІ не зробив навчання цікавішим: чатботи створюють нудні уроки
Плани уроків, створені штучним інтелектом, виявилися традиційними, мало інтерактивними та часто позбавленими мультикультурного контексту. Дослідження, проведене у 2024–2025 роках, показало, що використання ChatGPT, Gemini та Copilot для створення уроків не покращує якість навчання і не робить його більш захопливим для учнів/иць, пише ArsTechnica.
За опитуванням Gallup, 60% учителів/ок у США вже використовують ШІ для планування занять. Однак аналіз показав, що такі інструменти переважно генерують застарілі, шаблонні матеріали, які зводяться до моделі «вивчи й повтори».
Дослідники створили 311 планів уроків із понад 2200 навчальними активностями, використовуючи моделі GPT-4o (ChatGPT), Gemini 1.5 Flash і Copilot, щоб перевірити, наскільки вони відповідають сучасним підходам у громадянській освіті.
Результати виявилися невтішними:
- 90% завдань спрямовані лише на базові рівні мислення — запам’ятовування, розуміння й застосування, а не на аналіз чи оцінку;
- лише 6% уроків містили мультикультурний контент, практично ігноруючи історії жінок, темношкірих, латиноамериканців, азійських американців чи людей з інвалідністю;
- більшість матеріалів зосереджувалися на «героях і святах», а не на критичному осмисленні демократичних процесів.
Автори дослідження вважають, що якби вчителі/ки використовували ці уроки без змін, учні та учениці втратили б активні можливості навчання, які допомагають зрозуміти, що означає бути громадянином.
Фахівці наголошують на тому, що ШІ не може замінити критичне мислення педагога/ині. Замість того, щоб покладатися на готові шаблони, викладачам/кам радять використовувати штучний інтелект як допоміжний інструмент, який розширює, а не автоматизує процес планування.

