У питанні мови має бути поставлена крапка, – “слуга народу” Потураєв.
15/07/2020 - 16:16.
Винесення на розгляд Верховної Ради за ініціативою “Слуги народу” законопроєкту №2362 авторства народного депутата цієї фракції Максима Бужанського – це спроба поставити крапку в політичному питанні про мову.
Про це заявив голова комітету Ради з питань гуманітарної та інформполітики, народний депутат Микита Потураєв (фракція “Слуга народу”), інформує “Інтерфакс-Україна”.
“Цей законопроєкт був, він пройшов комітет, і коли ми ухвалювали рішення про винесення його до зали Верховної Ради, то я це рішення пропонував абсолютно свідомо.
Я вважаю, що в цьому питанні має бути поставлена крапка, тому що це політичне питання: воно не про освіту, не про науку – це виключно політичне питання.
Нехай зала Ради раз і назавжди скаже своє вагоме слово”, – сказав Потураєв.
За його словами, проблеми з тим, що громадяни в східних регіонах України здобувають освіту українською мовою, немає.
“Я як “східняк” можу вам сказати, що не відчуваю жодної проблеми з українською мовою в освіті на Великому Сході України, не існує такої проблеми, а через 10 років її взагалі не буде, і ніхто більше не зможе спекулювати на питанні мови, тому що всі діти вільно володітимуть українською мовою, а за бажанням володітимуть і тими мовами, які вони використовують у сім’ях, або зможуть обрати на власний розсуд, яку ще мову вивчити”, – додав нардеп.
Потураєв вважає, що законопроєкт Бужанського позбавляє дітей можливості повноцінно опанувати державну мову.
“Я вважаю, що збереження двомовної або мультимовної моделі – це фактично дискримінація наших дітей у сенсі обмеження їхнього доступу до вивчення державної мови.
Коли говорять про дискримінацію інших мов – це маніпуляція.
Звісно, треба вивчати інші мови, і наше етнічне розмаїття – це наше багатство, але це не означає, що ми маємо позбавляти наших дітей, майбутні покоління можливості вільно володіти державною мовою.
Йдеться про це”, – вважає Потураєв.
Як повідомлялося, Бужанський у своєму законопроєкті пропонує скасувати обов’язкове вивчення 80% предметів у школах українською мовою, а натомість хоче, щоб “перелік навчальних предметів, що вивчаються державною мовою, визначався освітньою програмою освітнього закладу з урахуванням особливостей мовного середовища”.