Для економіки України правильне рішення Зеленського щодо долі "Мотор Січі" стане маленьким джек-потом, який може перерости у великий джек-пот. Це перший глобальний проект з Китаєм, який вкрай зацікавлений в українському ринку, вважають українські експерти.Шостого серпня 2020 року, китайська Beijing Xinwei Technology Group Co., Ltd на Шанхайській фондовій біржі поінформувала, що дочірня компанія Beijing Skyrizon і DCH Group українського бізнесмена Олександра Ярославського подали нову спільну заяву до Антимонопольного комітету України про покупку акцій запорізького моторобудівного заводу "Мотор Січ" .В цей же день, президент України Володимир Зеленський доручив прем'єр-міністру Денису Шмигалю невідкладно прийняти спільно з апаратом РНБО і СБУ заходи щодо захисту економічних інтересів держави. Зокрема - забезпечити проведення всеосяжної оцінки стану діяльності об'єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, в тому числі виявлення і усунення факторів, які блокують їх роботу.У відповідь, Денис Шмигаль висловив точку зору, що доля інвестиційного проекту повинна вирішуватися в судових інстанціях. "Україна - держава з ринковою економікою. Відповідно, держава не може втручатися в продаж пакетів акцій одним інвесторам, іншим, покупку цих акцій ким завгодно. І тут насправді питання в площині третейських, судових спорів. Коли рішення повинні приймати не політики, а неупереджені інституції, які призначені для цього у всьому світі", - сказав Шмигаль.Разом з тим, на думку засновника компанії "Укр-Китай Коммьюнікейшін" В'ячеслава Лисенка, для України відкрилася дуже перспективна можливість повернути лідируючі позиції на світовому ринку авіабудування. І для цього президенту важливо прийняти вольове рішення. "Для України було б стратегічно дуже важливо не продати технології, а розмістити їх в Україні, отримати десятирічні величезні замовлення і реанімувати потужності "Мотор Січі". Ясна річ, що американському ринку ми є конкурентом. Тому в даній ситуації президенту Зеленському треба вибирати інтереси України і вітчизняної економіки. Ясна річ, що американська економіка тисне на Україну, але я думаю, що є моменти, коли треба відстоювати національні інтереси, якщо ми говоримо про незалежність. З інвестиційною участю Ярославського в долі "Мотор Січі" шанси на відновлення виробничої діяльності та активний розвиток підприємства набагато більші. Для економіки України правильне рішення Зеленського стане маленьким джек-потом, який може перерости у великий джек-пот. Це перший глобальний проект з Китаєм, який зацікавлений в українському ринку. І якщо ми на конкретному прикладі покажемо, що ми довіряємо китайським інвестиціям, то наступними кроками Китаю стануть інвестиції в інші промислові об'єкти, у тому числі й ті, які будуть будувати в Україні. Тому, це дуже важливий момент. Я знаю, що для України це великий шанс", - говорить Лисенко.Про перспективність українсько-китайського інвестиційного проекту говорить і політолог Володимир Цибулько. "Президент шукає вихід із ситуації. Фігура Ярославського в спільному з китайцями проекті знімає з Зеленського "політичний шлейф". Загальновідомо, що інтерес Ярославського лежить у сфері розвитку промисловості і машинобудування. Авіаційне двигунобудування для нього - і відмінна інвестиційна можливість, і шанс врятувати чахнуче підприємство. Україні потрібно терміново розв'язати цей вузол, оскільки без розвитку і великих проектів через лічені роки "Мотор Січ" і її технології виявляться неактуальними. "Мотор Січ" можна буде здавати в утиль разом з її патентами, звільняти десятки тисяч співробітників. Навряд чи Володимир Олександрович захоче увійти в історію України, як могильник її глобального лідерства в авіаційній сфері та літакобудуванні", - констатував експерт."Мотор Січ" - одне з найбільших в світі підприємств з виробництва, випробування, супроводу в експлуатації і ремонту 55-ти типів і модифікацій економічних і надійних двигунів для 61-го виду літаків і вертольотів різного призначення. У 2016 році підприємство придбали китайські інвестори, пов'язані зі Skyrizon, інвестувавши в розвиток виробництва понад $100 млн. Інвестори мали намір добровільно передати державі 25% акцій. Однак в червні 2020 року радник гендиректора ДП "Укроборонпром" Руслан Корж повідомив, що пропозиція неактуальна.В'ячеслав Лисенко, засновник компанії "Укр-Китай Коммуникейшин"Всі спроби китайців створити свої літаки закінчуються тим, що вони не можуть створити свої двигуни. Тому китайський ринок зацікавлений у виробництві "Мотор Січі". І для України було б стратегічно дуже важливо не продати технології, а розмістити їх в Україні, отримати десятирічні величезні замовлення і реанімувати потужності "Мотор Січі". Ясна річ, що американському ринку ми є конкурентом. Тому в даній ситуації президенту Зеленському треба вибирати інтереси України і вітчизняної економіки. Ясна річ, що американська економіка тисне на Україну, але я думаю, що є моменти, коли треба відстоювати національні інтереси, якщо ми говоримо про незалежність.Для України це дуже перспективна можливість. Ярославський - бізнесмен, який має хороші зв'язки з Китаєм і Америкою. Зараз він заводить китайський бізнес в Україну. У будь-якому випадку рішення буде прийматися на рівні перших осіб держави. Вони звичайно ж бояться потрапити в немилість американським партнерам, але на мій погляд, вольове рішення повинно бути прийняте в інтересах України. З інвестиційною участю Ярославського в долі "Мотор-Січі" шанси на відновлення виробничої діяльності та активний розвиток підприємства набагато більші. Для економіки України правильне рішення Зеленського стане маленьким джек-потом, який може перерости у великий джек-пот. Це перший глобальний проект з Китаєм, який зацікавлений в українському ринку. І якщо ми на конкретному прикладі покажемо, що ми довіряємо китайським інвестиціям, то наступними кроками Китаю стануть інвестиції в інші промислові об'єкти, в тому числі і ті, які будуть будувати в Україні. Тому, це дуже важливий момент. Я знаю, що для України це великий шанс.Китайці будуть здійснювати допомогу в розвитку українського авіабудування. Днями стало відомо, що DCH Group досягла домовленості з китайськими інвесторами Beijing Skyrizon, що представляють Skyrizon Aircraft Holdings Limited про спільну діяльність з розвитку, як заводу "Мотор Cіч", зокрема, так і українського авіабудування в цілому. Зазначу, що DCH Group має досвід модернізації і відновлення промислових підприємств, що видно на прикладі Харківського тракторного заводу або Дніпровського металургійного заводу. Тепер чекаємо рішення АМКУ і будемо сподіватися, що воно буде позитивним. Думаю, що це зможе принести якісні зміни в українське авіабудування.