Нинішня модель розвитку "Міжнародних авіаліній України" - правильна. Багато що залежить від відновлення ринку, який, за прогнозами, тільки до 2024 року повернеться до показників 2019 року, – розповів в інтерв'ю "Лізі" президент компанії Євген Дихне.
Через проблеми з пандемією COVID-19 в кризових умовах у 2020 році МАУ довелося змінити формат роботи. "Раніше у нас на чартерні рейси припадало 10% перельотів, ми за великим рахунком покривали ними вікна простою літаків. Зараз на чартери припадає 60% всього обсягу перевезень", - говорить Дихне.
Проте компанія зберегла класичну модель роботи мережевого оперування з хабом в аеропорту "Бориспіль", яка дає компанії на українському ринку великі конкурентні переваги.
"Навіть сьогодні в пандемію у нас близько 30% транзитних пасажирів. У квітні-травні 2022 року ми повернемося в мережу і, впевнений, будемо конкурентоспроможні ми віримо, що компанія буде нормально працювати й передаємо цю віру акціонерам", – розповів керівник компанії.
При цьому, незважаючи на конфлікт між акціонерами, Наглядова рада МАУ затвердила стратегію розвитку. "Ми побудували плани виходячи з прогнозу: у квітні-травні 2022 року буде відносна свобода від пандемії й не буде обмежень (у подорожах – Ред.). У бюджеті 2022 року ми заклали (і нам його нещодавно підтвердила Наглядова рада) польоти в усі столиці Європи, далекомагістральні рейси – Нью-Йорк, Торонто, Делі", – інформує Дихне.
Він розповів, що менеджмент МАУ як виконавчий орган не бере участі й не втручається в конфлікт між акціонерами, а також не спілкується з ними на цю тему.
"Відносини між акціонерами - це відносини між акціонерами. І я точно не беру участі в їхньому конфлікті... і дистанціююся однаково від усіх акціонерів. Це мій імунітет в компанії, і я це дуже ціную. Я прийняв це рішення абсолютно самостійно... Для Арона Майберга було дуже важливо, щоб в цьому конфлікті я як виконавчий орган прийняв його сторону. Я ж вибрав абсолютно незалежну і рівновіддалену позицію", - сказав президент МАУ.
Однак у вересні Майберг запропонував Дихне звільнитися за власним бажанням і отримати компенсацію.
"Ви призначені за моєю квотою... Я можу вас звільнити, коли вважатиму за потрібне і взяти будь-кого, кого вважатиму за потрібне... Але для мене неприйнятно йти з компанії таким чином. Це означає визнання своєї неспроможності, коли я впевнений, що результати в компанії дозволяють говорити: багато зроблено і зроблено правильно", – розповідає Дихне.
За інформацією "Ліги", наприкінці листопада вийшов назовні конфлікт всередині МАУ. У судовому реєстрі з'явилася несподівана справа: Євген Дихне оскаржив рішення акціонерів про своє звільнення.
Євген Дихне прокоментував свій позов проти такого рішення Майберга таємно звільнити його з посади президента: "Цього рішення ніхто не бачив. Повірте, для мене все це дуже дивно і некомфортно, але мій спір з компанією якраз полягає в тому, щоб зрозуміти, за якою процедурою мене звільнили. Мені ніхто про це не повідомив. Я дізнався про звільнення абсолютно випадково... І мета мого позову якраз побачити той протокол, яким мене звільнили. Або протокол, яким скасували це рішення".
2020 рік МАУ закінчила з 4,5 млрд грн збитку при доході в 7,3 млрд. За три квартали 2021 року МАУ отримала 1,09 млрд грн чистого прибутку.
Автор: Григорій Бондар