21 січня група в одному з ресторанів спорткомплексу «Олімпійський» група 1+1 media презентувала 12-й сезон «Голосу країни». Як завжди під час таких заходів, тут можна було зустріти тренерів, учасників шоу, зірок шоубізнесу, блогерів, журналістів і топменеджерів компанії. З єдиною відмінністю: цього разу презентація відбувалася якось тихіше, душевніше, ніж зазвичай — всі знаходили час для спілкування одне з одним, топові зірки не поспішали їхати додому.
Надя Дорофєєва та Оля Полякова: схоже, журі проєкту встигло знайти спільну мову
Ці спостереження наводять на роздуми про роль розважального телебачення під час поворотних історичних моментів, один із яких зараз переживає Україна. Чи полягає вона в тому, щоб відволікати глядачів від тривожних думок? Безперечно. Вселяти оптимізм? Звісно. Акумулювати увагу аудиторії та скеровувати її на новини з українським порядком денним? Поза всяким сумнівом. І ані розпачу, ані паніки серед тих, хто працює над створенням цих шоу на різних телеканалах, ви нині не зустрінете.
Юрій Горбунов і Катерина Осадча – завжди уособлення оптимізму
Цього року продюсери «Голосу країни» оновили тренерську панель і повернули до неї Святослава Вакарчука. Крім того, запустили кампанію «Агенти Голосу». Завдяки інстаграму люди в різних містах України шукали унікальні голоси та надсилали їх творцям програми, не чекаючи, поки ці самородки переможуть невпевненість у власних силах. Що у них зрештою вийшло, глядачі можуть побачити, починаючи з минулої неділі. А «Детектор медіа» тим часом поспілкувався з творцями програми.
Максим Кривицький
Максим Кривицький, генеральний продюсер телеканалу «1+1», директор бізнес-одиниці «Телевізійний бізнес» групи та член правління 1+1 media:
— Максиме, лунають тривожні новини, люди скролять інформаційні стрічки, нервують, переживають. Чому в такий момент важливо виробляти таке шоу, показувати його та дивитися?
— Наша задача — жити. Для наших дітей, для нашої країни. І те, наскільки впевнено ми виглядаємо, як ростемо й розвиваємося, є показником, що будь-які випробування нам до снаги. Тому таке шоу є особливо важливим зараз. Воно розкриває, наскільки українці сильні, багатогранні, талановиті та згуртовані, дає нашим глядачам потужний заряд емоцій і віри у могутній голос України. Ми і всередині компанії не зупиняємося і робимо все, щоби показати, що наш продукт заслуговує на увагу наших глядачів з тією ж силою, що й п’ять, і десять років тому. Найкраще цьому підтвердження — конкуренція: як ви знаєте, наші конкуренти (телеканал «Україна», – ДМ) з минулого року почали купувати формати, створювати свої шоу, заходити на те поле, яким завжди ексклюзивно володів телеканал «1+1». Для нас це, з одного боку, виклик, а з іншого — і розуміння того, як нам рухатися далі, підказки, якими ми користуємося, щоб робити по-справжньому хороший, якісний продукт.
— За лаштунками ви сказали мені, що нарешті маєте можливість орієнтуватися не на одне джерело даних – телепанель, – а поєднувати його з дослідженнями дивлення ОТТ. Можливо, ви зараз бачите, що щось важливо змінити в програмуванні, в програмах, наприклад, випускати більше новин чи адаптувати денне інфотеймент-шоу?
— Отримуючи дані з різних джерел, ми переконуємося, що для глядачів важливим є різноманіття, природність інформації, яку вони отримують — щоб вона була не награною, а реалістичною і відповідала тому, що реально відбувається. І ми розуміємо, що телеканал «1+1» відбудований правильно. Нові дослідження говорять нам, що не можна зупинятися, потрібно в цей період, коли глядачі масово отримали доступ до найрізноманітнішого контенту, витримувати свою лінію, бути відкритими і чесними перед ними.
— Ми теж бачимо різні дослідження, результати яких дещо відрізняються в залежності від того, хто як складає вибірку: якщо опитують по телефону та/або міста від 50 тисяч мешканців, то інтернет обігнав телебачення. Лінійне телебачення втрачає свою аудиторію чи ні?
— Лінійне телебачення не втрачає свою аудиторію. Просто з’являється нова аудиторія, яка споживає контент із інших джерел. Ті, хто дивилися телебачення, продовжують його дивитися ще активніше. Серед наших глядачів стає більше heavy viewers.
А серед гостей презентацій «1+1 media» стає все більше блогерів: тіктокерка Даша Євтух
Володимир Завадюк
Володимир Завадюк, керівник департаменту Big Entertainment Shows групи 1+1 media:
— Володимире, українське суспільство стривожене негативними новинами. Чому в цей момент воно має включити «Голос країни»? Що в цьому шоу зрезонує з його настроями і поточним моментом?
— Мені здається, що цього року ми актуальні, як ніколи. Слоган сезону: «Так звучить твоя країна». Головний акцент ми робимо на людях, які ніколи не були на сцені, але це не значить, що вони погано співають чи є самоуками — ні, в них неймовірні голоси, просто раніше їх ніде не показували. Вони виходять на сцену і виникає відчуття справжньої національної гордості за цих людей. З точки зору продакшну вперше в історії проєкту епізоди наскрізь «прошито» відеорядом із регіонів України. Тобто в кожну історію кожної людини ми занурюємось через конкретний регіон і показуємо, яка неймовірно красива наша країна і що в цей момент нас об’єднують голос і талант. Тому, мені здається, шоу дуже зрезонує поточним настроям суспільства.
Ми читаємо коментарі глядачів і розуміємо, що вони втомилися від відомих артистів на сцені, які, як їм здається, займають місця простих людей. Цього року нічого подібного не буде. Не менш важливо й те, що ми зробили back to basics у плані формату: на першому місці — голос, і тільки потім глядачі дізнаються історію учасника. Історії про багатьох героїв звучать узагалі після того, як вони виступили, тобто ми по-іншому підійшли до виробництва. Цікаво, як глядачі подивляться на цей сезон і як це зробить В2В-середовище, тому що він прошитий по-іншому.
— Я знаю, що в подібних шоу є такий продюсерський прийом як емоційні гойдалки, коли у глядачів послідовно намагаються викликати різні емоції. Яка емоція домінує в «Голосі країни»?
— Гордість. Я багато разів дивився перший епізод, і кожного разу відчував мурашки. Безумовно, і минулі сезони «Голосу країни» — це теж моє улюблене й рідне шоу і я люблю кожен з них. Але цього року я наче повернувся додому: знову є відчуття, яке я люблю в «Голосі країни», коли ти потрапляєш в родину і розумієш, що тренери – це наче твої друзі, які обирають учасників, обговорюють їх, знайомлять тебе з ними. Цей сезон дуже добрий і це дуже важливо.
Тімур Мірошніченко з родиною
— Новорічні ефіри на всіх телеканалах критикували за велику кількість російськомовного пісенного репертуару. Якими мовами співають ваші учасники?
— Для нас і для мене особисто було важливим, щоби домінувала українська і понад 70% репертуару було україномовним. Також мені приємно, що цього року всі тренери й учасники протягом усього шоу спілкуються виключно українською мовою.
— І останнє моє запитання — про повернення Святослава Вакарчука. Над ним нерідко підсміюються, що він начебто двічі невдало сходив у політику. Але я дивилася на нього сьогодні і думала, що, можливо, він якраз робив це вдало, тому що міг щоразу вдало повернутися в шоубізнес:він зберігає довіру, симпатію, лояльність аудиторії. Чи були у вас побоювання з приводу того, що він прийшов з партії «Голос» і взагалі брав участь у політиці?
— Безумовно, ми аналізуємо кожного тренера перед тим, як він сідає в крісло. Ми розуміли, що для Славка політика залишилася в минулому, він це артикулював. Сюди він приходить для того, щоби – цитую його слова – українські виконавці та українська музика були на перших місцях у чартах на YouTube і в Apple Music, а не тільки російські треки. Йому хочеться, щоб українська музика була настільки якісною, аби підніматися на перші рядки з точки зору саунд-продакшну, підходів до продюсування, треків.
Святослав Вакарчук: з «Голосу…» в «Голос» і назад
Славко в цьому «Голосі країни» теж абсолютно інший. Він, безумовно, усе така ж глиба. Але народження дитини зробило його дуже душевним. Ви побачите його в цьому сезоні неймовірно зворушливим. Навіть сьогодні він сказав, що поспішає додому, тому що на нього чекають родина й дитина. І я можу чесно заявити, що аби «Голос країни» вийшов класним, у ньому має бути Вакарчук, тому що він – у ДНК цього проєкту.
Фото: 1+1 media