Експерти зробили прогноз щодо ситуації з пальним найближчим часом: на що чекати водіям
Експерти зробили прогноз щодо ситуації з пальним найближчим часом: на що чекати водіям

Експерти зробили прогноз щодо ситуації з пальним найближчим часом: на що чекати водіям

Спрогнозувати, якими будуть ціни на бензин до кінця літа неможливо, проте різкого їхнього підвищення не буде.

Такий прогноз озвучив паливний експерт, директор Консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.

Про це він розповів у коментарі "Фактам".

"З великою впевненістю можу сказати, що поки що не бачу передумов для подорожчання.

Є у нас, так би мовити, запас міцності для того, щоб амортизувати подальше можливе подорожчання пального.

Якщо будуть якісь критичні сценарії – зараз лунають прогнози $140-150 за барель – у такому разі треба буде дивитися: може тоді щось і станеться.

Але поки що у нас є $120-125 за барель, таких передумов (для подорожчання бензину, - прим.) немає.

Відповідно, ускладнюється завдання пошуку цих обсягів для нас.

Тому що у нас також споживання зростає.

Ми бачимо, що потихеньку працює економіка.

В аграрному секторі досить непогано пройшла посівна, і треба буде забирати цей урожай.

А це означає, що буде навантаження на транспорт.

І буде високий попит.

Багато хто повертається зараз, це також впливає на транспортну інфраструктуру.

Тому попит зростатиме, а шукати пальне буде ще складніше.

Я думаю, що буде зберігатися така напружена ситуація з пальним.

Є черги (на АЗС, – ред.), хоча вони й не такі великі, як були у травні.

Із позитивних новин – те, що ми вийшли на постачання обсягів, достатніх для критичної інфраструктури, для промисловості.

Це найважливіше на сьогоднішній день.

Відповідно, все, що буде зверху, вже надходитиме на ринок приватних споживачів.

Саме в цьому сегменті споживання ми поки що бачимо недостатньо обсягів поставок.

Сподіваюся, зможемо протягом місяця-двох покращити ситуацію, якщо не буде жодних "сюрпризів" та форс-мажорів", - зазначив Куюн.

А ось власник однієї з мереж АЗС Дмитро Льоушкін прогнозує, що ріст споживання пального, який зараз відбувається значно перевищує можливості постачання його усіма операторами.

Крім того, ще й є інші чинники, які будуть впливати на ринок нафтопродуктів.

Отже, новий виток дефіциту майже не минучий.

Про це він розповів на своїй сторінці у Facebook.

"Ціни злітають у Європі, нафта у відриві та пік попиту..

Тут ми раптом, звідки не візьмись.

Зі своїми караванами..

Опт уже плюсанув на гривню-три від регіону.

Але найнапружніше, що ми поки що програємо постачанням зростання споживання.

Збиральна наближається, фермери і дикий обсяг зростання перевезень.

Все ж таки на колесах зараз і зерно і побутові товари.

Логістики залізницею поменшало, вона незграбна, автотранспорт у фаворі, траси перевантажені..

Але це все дизель..

якого на таке споживання явно немає.

І особисто у мене тепер дизель викликає більше побоювань, аніж бензин, його потроху тягнуть, його треба не так багато, порівняно з дизелем", - сказав Льоушкін.

Одним із тимчасових податкових послаблень є скасування акцизу на пальне і зниження ставки ПДВ з 20% до 7%.

Це дало змогу зменшити ціни на пальне на 12-13 грн/л.

Додамо, що в Україні наприкінці квітня на АЗС виник дефіцит пального.

Для врегулювання ситуації 29 квітня уряд підвищив граничні ціни на бензин та дизельне пальне на 40-43%.

17 травня уряд призупинив цінове регулювання на паливному ринку.

За оцінками Кабміну, після цього рішення очікувані граничні ціни на дизельне пальне будуть не вище 58 грн за літр, а ціни на бензин - не вище 52 грн за літр.

Джерело матеріала
loader
loader